Voiko aspiriiniin jäädä koukkuun?

Olen huolestunut tutusta, joka napsii joka päivä runsaasti aspiriinia. Nyt jo näkyvissä useita veren ohenemisesta johtuvia merkkejä, kuten esim. se että mustelmia tulee hipaisusta ja ne on isoja, pienetkin haavat vuotaa paljon verta, vatsa on sekaisin jne.. Miten sen saisi hoitoon, kun tuossakin on sitten vielä lisänä alkoholi ja runsaana sekin. Itse asiassa ottaa aspiriinia yleensä krapulaoireisiin ja "unilääkkeenä", vaikka eihän se unensaantiin vaikuta muutakuin psykologisena tekijänä.
 
vieras
Kyllähän melkein kaikkeen voi jäädä koukkuun, siis henkisesti. Tuskin aspiriini mitään fyysistä koukkua aiheuttaa kuten jotkut muut lääkkeet, mutta se henkinen riippuvuus voi olla ihan yhtä voimakas. Ystäväsi kokee ettei voi olla ilman.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rajis:
No jos sitä unilääkkeenä käyttää, niin on jollain tasolla psyykkisesti hyvinkin koukussa!!
Niin. Ja siis aspiriinin yliannostuksen yksi oire on mm. tajuttomuus, että jos se sitä oikeasti niin paljon napsii, niin huhhuh. Ja ihan päivittäistä on käyttö. Luullakseni käyttää useamman gramman päivässä. Mutta millä siihenkin puutut, kun omasta mielestään ei tietenkään käytä mitään ainetta väärin ja on ihan normi kansalainen (vaikka ei pysty enää edes työskentelemään, kun hänestä on tullut sellainen tutiseva, tärisevä deeku).

Ja kyse ei ole ystävästä, vaan sukulaisesta. Tämä tilanne on kiduttanut minua jo monta vuotta, olen niin väsynyt tämän ihmisen oikutteluihin ja "sairauteen", siihen miten hänen alkoholisminsa on aina minun tai jonkun muun vika ja miten kamala ihminen olen kun en kustanna hänen juomisiaan jne.
 

Yhteistyössä