voiko alle 2kk ikäisen kanssa matkustaa linja-autolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammeli"

Vieras
Voiko ja uskaltaako alle 2kk-ikäisen vauvan kanssa matkustaa linja-autolla? Junayhteyttä ei ole. Omaa autoa ei ole käytössä ja mummolaan tekisi mieli mennä vauvan kanssa. Kyseessä noin 7 tunnin matka. Onko kokemusta kenelläkään?

No en tiedä, ajattelin että käykö veto linja-autossa ja kun siellä ihmiset vaihtuu, että voiko vauva saada pöpöjä.. kävi vain mielessä.. linja-autossa on vyöt, olen tarkistanut asian :-)

[QUOTE="mammeli";30486939]No en tiedä, ajattelin että käykö veto linja-autossa ja kun siellä ihmiset vaihtuu, että voiko vauva saada pöpöjä.. kävi vain mielessä.. linja-autossa on vyöt, olen tarkistanut asian :-)[/QUOTE]

Käy varmasti veto ja voi saada pöpöjä mutta niinhän se on missä vaan lapsen kanssa liikut. Hattu päässä (ulkona paksumpi, bussissa ohuempi) ja sisävaatetusta lämpimämmin päällä niin hyvin vauva pärjää.

Jos ikkunasta hohkaa kylmää niin ota vaikka joku pieni viltti mukaan. Se on muutenkin monikäyttöinen, voit laittaa alustaksi pehmentämään kun vaihdat vaippaa penkillä ja suojaksi kun imetät (mulla tuli helposti vetoisalla paikassa imettäessä rintatulehdus) jne.

Mukavaa reissua, pärjäätte varmasti!

Ps. Tarpeeksi vaihtovaatetta bussin sisätiloihin sekä vauvalle että sinulle. Jos tulee pissat tai puklut päälle niin on kurja olla märissä pitkää matkaa!

...en puhu nyt sinusta, sinun tekee mielu mennä ja that' fine.
Omalta kohdalta voin kertoa, että on nuo lapsenlapset sit jännä juttu. Omat (eronneet) vanhempani ovat aina olleet hurmu innoissaan lapsestani. Lepertelevät, ostelevat lahjoja jne. Ja pyytelevät käymään, möksähtävät jos olemme jommankumman luona.
Mutta. Mutta että itse lähtisivät ajaa tänne?? Tai istuisivat mukavasti junassa 5€supersäästölipuilla? -Ei. Ei voi tulla. Oli sit kesä tai talvi, niin ei. Vaan aina oletetaan että minä lähden vastasyntyneen vauvan, nyt lapsen kanssa ajamaan järkky väsyneenä noita matkoja. Ja ei, minä en voi mennä junalla, koska tarvitsen autoa muilla väleillä. Ihana olisi nähdä omia vanhempia, ja ihana olisi että lapsi näkisi isovanhempiaan.. No mutta...ehkä sitten joskus.

Onko toi 7h bussimatkan kesto vai ns. ovelta ovelle aika? Jotenkin meni multa aikaisemmin ohi matkan kesto, noin pitkällä reissulla pitää syödä ja vessassakin päästä käymään kerran pari (sinun siis), joten ei mikään helppo reissu.

Oisko vaihtoehtona mennä bussilla lähimmälle juna-asemalle josta pääsisit perille tai se, että isovanhemmat tulisivat sinun luoksesi?

Yhteistyössä