Voiko alkoholisti ottaa vain vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nih

Vieras
Mä olen ollut nyt vasta 3kk juomatta. Jokaikinen päivä on hirveetä taistelua itsensä kanssa, ihan jo ilmankin paineita.

Ollaan menossa isommalla porukalla mökille juhannukseksi. Mä olen jo monelta taholta kuullu kuinka mun on otettava edes pikkasen, kun kerta muutkin. Mikä on outoa, koska kaikki tietää mun alkoholiongelmasta, ne ei vaan käsitä että mulla se ei jäisi muutamaan pulloon ja yhteen iltaan. Edellinen muutaman otto veny 4kk kestäväksi putkeksi, aamusta iltaan pellit kiinni.

Mä loukkaannuin syvästi tästä, vaikka eivät ymmärtäisi niin toista pitää kunnioittaa niin ettei yritetä tuputtaa ja pakottaa. joten mä en mene. Kerta en kelpaa ilman viinaa, olkoot he kokonaan ilman mua.

sinuna en menisi tuollaiseen seuraan. koska kiusaus on varmasti sitten kova, ehkä liian kova. alkoholisti ei voi ottaa paria saunakaljaa, hän ei osaa. paranemisesi on alkanut, jatka sitä.

Muista ettei ole olemassa alkoholistille "yhtä kaljaa" vaikka sitten yhden joisitkin, juot helposti viikon parin päästä taas, kerta pystyithän viimeksikin lopettamaan. ennen kuin huomaat juot taas yhä useammin ja yhä enemmän. Parempi kun jätät tuon juhannuksen mökkeilyt väliin jos sulla on ihan oikee alko ongelma ja oikeesti et halua loppu elämääs viettää alkoholistina. muista ei oo mitään yhtä "kaljaa" alkoholistille. älä mene <3

:o Onpas ääliötä väkeä jos eivät ymmärrä, että alkoholisti ei juo. Ei edes vähän. Jotenkin tollanen kommentti mitätöi sitä työtä mitä alkoholisti tekee raittiina pysyäkseen.

Jatka ihan raittiina äläkä mene jatkossakaan sellaseen seuraan jossa painostetaan juomaan. Tosi ihmeellistä.

:flower:

Tavallaanhan mäkin käsitän että heillä ei samaa ymmärrystä ja tietoa asiaan ole kun mä olen ensimmäinen naisihminen jota alkoholismi tässä kaveripiirissä koskettaa.

Mutta he ovat nähneet tätä jo kuusi vuotta, sitä miten pohjalla mä olen ollut ja kuinka vaikee se nouseminenkin voi olla.

Perusteena heille on enenevissä määrin että n. vuosi sitten olin ollut 6kk raittiina. Otin sitten yhen illan ja se jäi siihen, jonka jälkeen olin 3kk juomatta. MUTTA siitähän se taas lähti, meni kuukausia taas iihan pohjalla, siis niin että en voinut tavata edes lapsiani.

Nyt, kun kaikki käy kirkastumaan ja viimeinkin on ihan oikea tahto ja keinot raitistua, niin ei käsitetä että ei tää ole niin helppoa. Mä jos otan illankin niin se on taas hei hei oma elämä ja tervetuloa kapakkaruusun paratiisi.

Ei kyllä kuulosta oikeilta kavereilta tommoset! Mutta wau!!! Olet kyllä oikeesti tosi voimakas tahtonen taistelija!! Ole ylpeä itsestäsi, ja kyllä se taitaa valitettava totuus olla että alkoholisti ei voi ottaa yhtään. Toivoisin että miehellänikin olisi noin järkevät ajatukset kuin sulla ja tietoisuus itsestään ja rajoistaan!

Yhteistyössä