Voiko äitiysrahaa ja äitiysavustusta hakea eri lomakkeella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli aion hakea äitiysavustusta vasta "viime hetkellä", että saan varmasti tämän uuden pakkauksen. Äitiysrahaa pitää varmaan kohtapuolin hakea, koska haluan aloittaa äitiysloman varhennettuna.

Sain silloin neuvolasta hakulomakkeen ja todistuksen raskauden kestosta.
Jos nyt hakisin sillä lomakkeella (tai netin kautta) äitiyspäivärahaa ja toimitan raskaustodistuksen sinne, säilöökö ne sen siellä sitten kun myöhemmin(kuun loppupuolella) lähetän sitten äitiysavustushakemuksen?

Kiitos jos joku tietää näistä paremmin ja neuvoo :)

Toki voit hakea eri aikoihin. Itse tein samoin uutta äitiyspakkausta odotellessa :)

Ps. Äitiyslomaa ei kannata yleensä hakea varhennettuna. Jos et pysty olemaan töissä, saat sairauslomaa, muuten se ainoastaan lyhentää lomaa (ja rahaa) sieltä toisesta päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Toki voit hakea eri aikoihin. Itse tein samoin uutta äitiyspakkausta odotellessa :)

Ps. Äitiyslomaa ei kannata yleensä hakea varhennettuna. Jos et pysty olemaan töissä, saat sairauslomaa, muuten se ainoastaan lyhentää lomaa (ja rahaa) sieltä toisesta päästä.

Kaikki ei ole varmaankaan samanlaisia lusmuja kuin sinä ja jää pois töistä sairausloman turvin. Tuollaiset epärehelliset juuri kaataa tämän maan talouden. Pistää vihaksi.
Miten niin lyhentää lomaa ja rahaa????

Aivan...no oon nyt työttömänä tässä, senki takia haluaisin alottaa varhennettuna koska en halua enää mennä mihinkään uuteen työpaikkaan näin vähäksi aikaa.

Millä perusteilla sitä sairaslomaa voi hakea? Eikai raskaus riitä syyksi? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Kaikki ei ole varmaankaan samanlaisia lusmuja kuin sinä ja jää pois töistä sairausloman turvin. Tuollaiset epärehelliset juuri kaataa tämän maan talouden. Pistää vihaksi.
Miten niin lyhentää lomaa ja rahaa????

Häh, jos ei pysty olemaan töissä, niin saa sairauslomaa (jonka lääkäri määrää!), eihän siinä nyt mitään ihmeellistä ole. Ja jos aloitat äitiysloman varhennettuna, niin äitiysloma kestää sitten lapsen syntymän jälkeen vähemmän aikaa.

Itse olen ollut molemmissa raskauksissa töissä vielä 2 vk ennen laskettua aikaa, koska olen niin itse halunnut ja vointi on ollut hyvä. (eli ei tarvitse minun puolesta vihastua, eikä pelätä maan talouden puolesta :) ).

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
tuskin ne sua ap mihinkää töihin laittaa muutamaksi kuukaudeksi...pitää olla aika virkaintonen työkkärinakka, jos niin tekee :D

Tiiäkkö, työkkäristä tuli lappu työpaikasta johon mun pitäs nyt hakea. Paikka on LIIKUNTA- ja SEIKKAILUpainotteinen päiväkoti!!! Että ihan kiva! Tämän mahan kans kiinnostaa tosi paljo lähtä pomppimaan sinne.....:(

Lähihoitaja olen siis.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
tuskin ne sua ap mihinkää töihin laittaa muutamaksi kuukaudeksi...pitää olla aika virkaintonen työkkärinakka, jos niin tekee :D

Tiiäkkö, työkkäristä tuli lappu työpaikasta johon mun pitäs nyt hakea. Paikka on LIIKUNTA- ja SEIKKAILUpainotteinen päiväkoti!!! Että ihan kiva! Tämän mahan kans kiinnostaa tosi paljo lähtä pomppimaan sinne.....:(

Lähihoitaja olen siis.

miksi ei vois raskaana oleva työskennellä tuolla? Kyllä joka päiväkodissa on liikuntaa ja raskaana olevia työntekijöitä, ei tuo liikuntapainotteisuus mitenkään extremiä ole. jos siis raskauteen ei liity mkitään poikkeavaa, ja jos taas ei ole työkykyinen niin pitäs hakea sairaslomaa eikä olla työnhakijana.

En minäkään usko. Siksi justiin en halua edes hakea, koska tämä on meitä lähellä oleva päiväkoti johon pitäs nyt hakea. Että kiva "nolata" itsensä ja nimensä paikan suhteen (jos myöhemmin hakisin sinne töihin), koska nehän nauravat mut pihalle että miten enää edes yritän tosissani hakea sitä paikkaa.

Vai kirjoitanko hakemukseen, että työkkäri käskee ottaa yhteyttä tähän työpaikkaan?? Voiko siitä tulla karenssia että en tavallaan mainosta itseä että "ottakaa just minut töihin!!"?
Entä voiko hakemukseen kirjoittaa suoraan että on RASKAANA, ettei tarvis ainakaan haastatteluun mennä naurunalaiseksi....:(

Kata-76 on oikeassa siinä että se varhennettu aika on pois sieltä toisesta päästä kun vauva on syntynyt. Jos aiot olla pitkään kotona niin silloin ei sillä ole merkitystä, paitsi rahaa saa siellä vähemmän aikaa. Juttele neuvolalääkärin kanssa jos hän voi kirjoittaa työkkäriin lapun että sinulla on raskauden vuoksi rajoitteita. Ja osaahan aikuinen ihminen itsekin töissä sanoa että mitä pystyy tekemään ja mitä ei. Ei päiväkodissa koko päivää "pompita".

En minäkään usko. Siksi justiin en halua edes hakea, koska tämä on meitä lähellä oleva päiväkoti johon pitäs nyt hakea. Että kiva "nolata" itsensä ja nimensä paikan suhteen (jos myöhemmin hakisin sinne töihin), koska nehän nauravat mut pihalle että miten enää edes yritän tosissani hakea sitä paikkaa.

Vai kirjoitanko hakemukseen, että työkkäri käskee ottaa yhteyttä tähän työpaikkaan?? Voiko siitä tulla karenssia että en tavallaan mainosta itseä että "ottakaa just minut töihin!!"?
Entä voiko hakemukseen kirjoittaa suoraan että on RASKAANA, ettei tarvis ainakaan haastatteluun mennä naurunalaiseksi....:(

No mutta etkö sitten oikeasti halua tuonne töihin? Eikö olisi hyvä, että sinulla olisi työpaikka odottamassa sen jälkeen kun palaat vanhempain/hoitovapaalta töihin? Päiväkodeissa varmasti on totuttu raskaana oleviin työntekijöihin, joten sellaisen palkkaaminen kesken raskausajan ei liene mikään ihme juttu.

No ei oikein tuo liikuntapainotteinen päiväkoti nyt tässä tilassa kovin jaksa innostaa. Esim. lapset ansaitsevat sellaisen hoitajan, joka JAKSAA, kannustaa, osaa näyttää mallia yms. ja muutenkin ketteryys on kyllä ehdoton jos ei halua vain mennä sinne peukaloitansa pyörittelemään.
Mielummin ihan tavallinen päiväkoti.
En TODELLAKAAN ole nyt paras mahdollinen esimerkki sinne, hyvä kun saa itselle kengät jalkaan ja saa puuskuttaa pienenkin ponnistuksen takia.

Laitat kunnon hakemuksen menemään, jos jonain päivänä tulevaisuudessa haluat sinne mahdollisesti päästä. Mutta laitat sinne ihan rehellisesti, että olet raskaana ja laskettu aika on silloin ja silloin. Tuskin tulee tulee kutsua haastatteluun, mutta olet kuitenkin osoittanut kiinnostusta paikkaa kohtaan. Voit laittaa siihen vielä, että jos tällä kertaa valinta ei kohdistu sinuun, toivot pääseväsi sinne joskus tulevaisuudessa.

Karenssia pukkaa, jos jätät hakematta.

Fully grasp this objective just isn't customer care, but client respect. prentice capital zimmerman 1 problem to e-commerce however is it's security problems. Because of quite a few conditions associated with shams and also on the web potential issues involving identification theft or hacking, many people usually employed to sense apprehensive using paying for issues on the web. On the other hand, with improved upon engineering in recent times, many people have got slowly trustworthy on the internet buying an increasing number of. This really is furthermore with the pace in addition to convenience of buying online. Additionally, because of the large possible regarding e-commerce, and it is rewards for the corporation's earnings, the creditors have certain cardholders that they will certainly not possibly be used accountable for bogus charges by way of on the net shopping. Other programs have heightened safety to assure his or her on-line consumers safety measures via these kinds of threats and also achieve their particular trust. Every one of these helped e-commerce the flourishing business in the current contemporary society. prentice capital Ultimately, all of the benefits started from the mutual finance market to provide safety connected with capital have been regulated away from the pursuits on the modest investor. Actually, they're the investors which often need safety involving money above all. A lot of market place observers believe the industry has grown to be more than regulated and as such, perform additional damage in comparison with good.

Yhteistyössä