Voiko äiti pakoittaa lapsen isää tapaamaan lasta jos raskaus vahinko eikä vanhemmat ole yhdessä?Muuta pakollista kun elatusmaksut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Jos siis isyys varmistuu niin joutuuko isä maksamaan lapsen elatusmaksut vaikka ei haluaisi ja "joutuuko" hän tapaamaan lasta jos äiti määrää näin?

Tuttava piirissä ilmeni tälläinen juttu...

No miten se äiti pystyisi sitä isää pakottamaan. hakisiko kotoa ja uhkaisi henkeä? Jättämällä lapsen aina perjantaina kello 6 isän ovelle ja hakemalla sunnuntaina?

Mutta tietty normaali isä haluaa lastaan nähdä oli sitten vahinko tai ei.

Tästä naisesta kun ei tiiä mitä sillä mielessä kun ilmoitti miehelle et nyt olis syntynyt lapsi hälle. Tosin mies tiennyt ainakin jonkun aikaa et saattaa olla hänen lapsi naisen mukaan ainakin. Tosin nämä eronneet jo melkein vuosi sitten ja miehellä uusi parisuhde ollut jo pitkään vakaalla pohjalla. Tuli aika yllätyksenä hänelle se eikä hän ole varma voisiko olla muka lapsen isä. Isyys tutkitaan nyt lähiaikoina kai et saadaan varmuus onko isä vai ei.

Naisella on pieni lapsi ennestään eikä silläkään isä kuvioissa niin haiskahtaa vähän rahan keruulta. Toista käyttänyt hyväksi :(

Elatusapu on maksettava, jos lapsen tunnustaa omakseen. Ellei, voi äiti vaatia testejä, jonka perusteella tunnistus tehdään. Ei voi pakottaa isää tapaamaan lasta: eikä se ole kenenkään edun mukaistakaan, edes sen lapset, jos isä ei kerran halua.

Ottamatta kantaa naisen moraalin oliko vahinko vai ei olisi tuo mies välttänyt ei-toivotun laspen ehkäisyllä tai pitämällä housut jalassa. Isyys kannattaa toki tuollaisessa tilanteessa selvittää. Toivottavasti lapsen takia on kuitenkin kunnon mies ja kantaa vastuunsa. Lapsi ei voi vanhempiaan valita.

Itselläni siinä mielessä vähän eri tilanne, että oltiin avioliitossa. Ja lapsi ei ollut vahinko. Kun erottiin lapsen isä ei halunnut tavata lasta eikä minua. Elatusmaksujakaan ei ole maksanut. Kaupunki maksaa ja perii niitä sitten häneltä. En tiedä onko töissä vai ei, sitä mulle eivät kuulema saa elatusaputoimistosta kertoa. Ovat vaitiolovelvollisia. Eli kaupunki maksaa elatusavut ja perii sitten niitä häneltä.

Tässä tapauksessa mies (isäehdokas) vaatii että tutkitaan et onko hän varmasti kanssa isä.
Melko varma jos isyysvarmistuisi niin maksaa ja saattaa haluta tavata/hoitaa lastaan jos tämä äiti antaa vaan tehdä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Tässä tapauksessa mies (isäehdokas) vaatii että tutkitaan et onko hän varmasti kanssa isä.
Melko varma jos isyysvarmistuisi niin maksaa ja saattaa haluta tavata/hoitaa lastaan jos tämä äiti antaa vaan tehdä niin...

Kaikki isät eivät kyllä halua tavata lastaan, vaikka äiti antaisi. Aina melkein ollaan sitä mieltä, että äitistähän kaikki on kiinni. Hei ihan oikeesti: SE EI AINA OLE ÄIDISTÄ KIINNI.

Ymmärtäisin ehkä tätä naista paremmin jos sillä ei ennestään pieni isätön lapsi et onko vaan rahan perään. Miksi ei heti kertonut et on raskaana kun erosivat?
Ja mun muistaakseni tämä nainen päätti vaan yht äkkiä lopettaa suhteen ilman syytä (tai sitten en tiedä kaikkea). :/

no taas on ap:llä kumma kuvitelma, että joku tekisi lapsia rahastus mielessä. näytäs mulle yksikin yksinhuoltaja joka näin tekisi ja oikeesti sais sitä rahaa jotenkin vitun paljon sen takia.

no taas on ap:llä kumma kuvitelma, että joku tekisi lapsia rahastus mielessä. näytäs mulle yksikin yksinhuoltaja joka näin tekisi ja oikeesti sais sitä rahaa jotenkin vitun paljon sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä taas:

Minä tunnen erään viiden lapsen yksinhuoltajaäidin, joiden lapsilla neljä eri isää ja jotka kaikki "tehty" muutaman viikon suhteen jälkeen.

Jokin omituinen motiivihan tuollaiseen on kai oltava?

Ei tapaaminen ole pakollista, mutta tuo lause oli hauska: "haiskahtaa vähän rahan keruulta"

Äitinä varmaan tiedät, että lapsi maksaa ja paljon. Se hikinen minimielari joka tälle miehelle maksetaan ei riitä todellakaan kattamaan edes lapsen perustarpeita, puhumattakaan tulevista harrastus ja koulukirjamaksuista.

Ei tapaaminen ole pakollista, mutta tuo lause oli hauska: "haiskahtaa vähän rahan keruulta"

Äitinä varmaan tiedät, että lapsi maksaa ja paljon. Se hikinen minimielari joka tälle naiselle maksetaan ei riitä todellakaan kattamaan edes lapsen perustarpeita, puhumattakaan tulevista harrastus ja koulukirjamaksuista.

Aika kummallinen tuo ap:n väite, että joku rahankeruu tarkotuksessa hankkiutuisi raskaaksi. Heh heh, onko mielestäsi elatusavut NIIN SUURET että joku rikastuu niillä. Eiköhän sillä, joka lasta kotonaan kasvattaa mene ainakin triplat siihen elatukseen. Mieti! Ja sitten vielä lisää ajateltavaa: Kun lapsi on vauva/pieni kustannukset ovat pienet, mutta kun lapsi kasvaa, hän haluaa merkkivaatteet, käyttörahaa, elektroniikkaa, harrastukset maksaa yms..yms.. Ap sulle: Järki käteen!

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä taas:

Minä tunnen erään viiden lapsen yksinhuoltajaäidin, joiden lapsilla neljä eri isää ja jotka kaikki "tehty" muutaman viikon suhteen jälkeen.

Jokin omituinen motiivihan tuollaiseen on kai oltava?

no en edelleenkään usko että raha on motiivina tuossakaan ollut.

kuulostaa niin tutulta ehkä liiankin..
Seurustelin exäni kans puoli vuotta yhdessä oltiin sovittu että jätetään ehkäisy pois..no sitten se löysi laivareissulta uuden eukon ja jätti mut... oli surua ja stressiä ym. en huomannut olevani raskaana kun vasta olin viikolla 13 en voinut tehdä aborttia kun sydänkin jo löi ja muutenkin mun moraalin vastasta...
exälle kerroin heti kun tiesin..otti herneen nenään haukku mut ja pisti juoruja kiertämään..
sitten kun vaavi synty ja halusin tehdä kaikille epäilijöillekkin lapsen isän selväksi..
sain taas vaan paskaa niskaa!!!!!!!
mulla on ennestään kolme vuotias tyttö jonka virallinen isyysselvitys viel kesken vaikka epäilystä ei olekkaan.....

et tämmöstäkin voi sattua....

mut voin kyl sanoo ettei kukaan nyt yhtä lasta rahastys mieles tee ehkä jos seitsemän.. ;)

Yhteistyössä