voiko 7kk antaa kalapuikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
ajattelin tehdä päivälliseksi,voikohan niitä vauvalle antaa,kai sitten ainakin jos ottaa sen päälikerroksen(miskorppujauhoja jne pois)? on syönyt jo kirjolohikuutioita ja jauhelihaa.entä voiko antaa jo ihan tavalliseen maitoon tehtyä muusia,ei tietenkään suolaa ja voita joukossa?

Alkuperäinen kirjoittaja :
En antaisi tavalliseenmaitoon tehtyä muusia, tee korvikkeeseen tai veteen vauvan osuus. Voi tulla masuvaivoja noin pienelle.

mä en tehnyt koskaan muussia korvikkeeseen,ja hyvin vatsat kesti tavallisen ruuan,jopa normaali suolalla höystetttynä.
Meillä mukaurt on syönyt reilu ½-vuotiaasta samaa ruokaa kuin muukin perhe,olen ainaoastaan pilkkonut ne pienemmäksi syömisen helpottamiseksi. Purkkiruuista en ole antanut kuin joskus persikkasosetta.

No ei voi todellakaan antaa. Juurihan vasta kuukausi sitten lapsi on ekat kiinteät herkkunsa maistanut, en laittaisi ekana teollista valmisruokaa listalle.

Osta pakasteseitiä ja paista sitä uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
No ei voi todellakaan antaa. Juurihan vasta kuukausi sitten lapsi on ekat kiinteät herkkunsa maistanut, en laittaisi ekana teollista valmisruokaa listalle.

Osta pakasteseitiä ja paista sitä uunissa.

mistä tiedät että on kuukausi sitten saanut ekat kiinteät ruuat.
meidän neiti 8kk aloitti kiinteät jo 3kk iässä ja nyt syö lähes samaa ruokaa kuin muukin perhe...

Lapsethan aloittavat kiinteät 6 kk iässä ja lehmänmaitoa saa antaa 12 kk iässä. Ai minäkö naiivi - no tahallani olen. Jokainen miettii itse, minkälaiset allergiat haluaa lapselleen antaa, kun antaa liian aikaisin ruokia, joita lapsen vatsa ja suolisto eivät pysty vastaanottamaan aiheuttamatta vahinkoa.

Eli jokainen päättää itse, mutta kannattaa tutustua faktoihin etukäteen, että tekee sitten tietoisen päätöksen. Tsemppiä kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mäkään en kyllä antaisi, en niitä puikkoja enkä tavan maitoon tehtyä muusia. Mutta ap oli jo ennen kysymistään näin päättänyt tehdä.

Peesaan tätä.

7-kuiselle tavallista maitoa ja kalapuikkoja? Ihan oikeastiko?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
no mäkään en kyllä antaisi, en niitä puikkoja enkä tavan maitoon tehtyä muusia. Mutta ap oli jo ennen kysymistään näin päättänyt tehdä.

Peesaan tätä.

7-kuiselle tavallista maitoa ja kalapuikkoja? Ihan oikeastiko?

Ja minä myös peesailen.

Onko jääneet neuvolakäynnit väliin? Kannattaisko lukea jotain lapsen ravitsemuksesta? :o

Kyllä ihan joka paikassa korostetaan sitä että tavallinen maito aikaisintaan 10 kk iässä kehiin ja ihan vähitellen, hapanmaitotuotteilla aloittaen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Eikö talosta muuta syötävää lapselle löydy?

Huvikseenhan ne ammattilaiset kaikenmaailman ohjeita laatii, juu...

En antaisi 7kk:n ikäiselle vielä.
Eikä se että meidän jatta-petteri sai jo kahden kuun iässä sitä ja tätä ja janssonin kiusausta puolivuotiaana (!) muuta asiaa noiden suositusten suhteen!!
Kun ei se vauvan vatsa ja suolisto toimi vielä niinkuin ison lapsen/aikuisen! Siinä on ihan tietyt syyt miksi mitäkin ruoka-ainetta suositellaan tietyn ikäisille!
Mutta jokainen vanhempihan sen päättää mitä lapselleen antaa. Vauva, kun ei itse sitä "oikeaa" syötävää voi valita.

En kans todellakaan antaisi!!! Mutta eihän täällä ketään mitkään suositukset kiinnosta.

Kaverikin syöttää niitä yli 1v tarkotettuja valmisruokapurkkeja 8kk vauvalle, koska ei sillä ole kuulemma oikeesti niin väliä vaikka alle

En kans todellakaan antaisi!!! Mutta eihän täällä ketään mitkään suositukset kiinnosta.

Kaverikin syöttää niitä yli 1v tarkotettuja valmisruokapurkkeja 8kk vauvalle, koska ei sillä ole kuulemma oikeesti niin väliä vaikka alle

karkasi...

siis vaikka alle 1v söisikin suolaa vähän.

meidän tyttö syönyt kiinteitä 4kk lähtien.ja siis hengissä on ja hyvin voi vaikka puolikkaan kalapuikon mussuttikin.kiitos kun huolehditte =)
kaupan pa**oja purkkiruokia en todellakaan anna,ootteko hei maistanu niitä?siis järkyttäviä.paitso hedelmäsoseet

Yhteistyössä