Voiko 6 henkinen perhe pärjätä 100e/vko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä äiti

Vieras
Meillä menee oikeesti ihan törkeän paljon rahaa ruokakauppaan...800e varmaan aika keskiverto kk. Nyt aloinkin miettimään, miten vähällä vois pärjätä ja aattelin, että tuo 400e/kk vois olla realistinen, voisko?

Meillä kaksi koululaista syö lounaan koulussa, kaksi pienenitä pk:ssä 12pv/kk, mies syö töissä "omilla rahoilla" (=siis sellaista rahaa, jota ei tartte laskea ruokarahoiksi), minä töissä yleensä eväitä l.eilistä ruokaa! MItä luulette, onnistuuko?
Ruuat, pesuaineet, paperit yms.?

Meillä pärjäs 130e/viikko kun oikein suunnittelin ruuat koko viikolle ja käytiin vaan kerran viikossa kaupassa + maitoa saatettiin hakea kiskalta muutama litra. Tuolloin ei kyllä liioin herkuteltu, vaan syötiin ihan tavis ruokaa. Ja prismassa käytiin ostoksilla kun cittarista ei oltais saatu noin halvalla kuin ehkä 4 päivän ruuat.

Meillä menee neljähenkisellä perheellä kans tuo 600-700 ruokakauppaan (sisältää vaipat kahdelle taaperolle).

Todella taloudellinen jos olet niin voit ehkä jonnekin 500-600 päästä mut sit vaatii sitä että teet itse paljon esim. kiisseliä, sämpylöitä, laatikkoruokia jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä pärjäs 130e/viikko kun oikein suunnittelin ruuat koko viikolle ja käytiin vaan kerran viikossa kaupassa + maitoa saatettiin hakea kiskalta muutama litra. Tuolloin ei kyllä liioin herkuteltu, vaan syötiin ihan tavis ruokaa. Ja prismassa käytiin ostoksilla kun cittarista ei oltais saatu noin halvalla kuin ehkä 4 päivän ruuat.

meillä sama summa ja kauppa :D
Koulussa syö 3 koululaista lounaan, ja mies töissä. Ei eineksiä ja ihan perusruokaa syödään. Ja 6 hlöä

Meitä on 7-henkinen perhe, ja tarkalla suunnittelulla meillä menee n. 150 e viikossa ruokaan. Leivotaan paljon itse, tehdään laatikkoruokia, yms. ja tehdään viikon ruokalista etukäteen, ja käydään kaksi kertaa viikossa kaupassa.

Yhteistyössä