Voiko 3-vuotiaalle puhjeta ruoka-allergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintää

Vieras
Meidän 3-v ei ole tähän asti ollut tiettävästi millekään allerginen. Eilen illalla meni ihan tukkoon nenä ja toinen poski helahti punaiseksi. Valitteli että poskeen sattuu. Yöllä heräsi useamman kerran itkemään. Tänään on molemmat posket punaiset ja ylähuuli myös ja itkee kun sattuu niin. Ei kykene syömään. Lämpöä 37,3. N. kuukausi taakse päin meillä oli sama tilanne ja silloin muistan poihtineeni onko enterorokko iskemässä. Paleltumistakaan ei voi olla kyse kun ei olla ehditty nyt Joulun aikana ulkoilemaan. Ainoastaan sisältä autoon jne. Voiko tuon ikäiselle iskeä siis jokin allergia? Isällä siitepölyallergiaa ja eläinallergiaa, minulla itsellä ei mitään allergioita.

no voi ihan minkä ikäiselle vaan iskeä allergia. aikuisellekin. mulle puhkesi liuta kymmenvuotiaana. kaveri allergisoitui koiralleen ja siitepölyille 17-vuotiaana.

ei ole iästä kiinni.

Lääkkeitä ei ole käytössä. Yhtään en osaa sanoa mitä kuukausi sitten syötiin. Mutta viime päivät on menty jouluruoalla, suklaalla, pipareilla, omenoilla, glögillä ym. jouluisalla.

Voiko olla kuusi tai joku joulukukka? Tai jos tosiaan ruokaan liittyvä niin voisko olla joku mauste? Kaverin lapsi oli pienempänä allerginen suklaalle/kaakaolle,mutta se huomattiin kyllä jo sillon n 1-vuotiaana kun suklaata ekoja kertoja söi..

Mun mielestä allergia ei nosta lämpöä. Mä veisin lääkäriin, lääkäri vois kirjoittaa jotain antihistamiinia jos on syytä epäillä, että toi olis allergiaa.
Jos limakalvot lähtevät turpoamaan, niin siinä saattaa olla jo anafylaktisen shokin tai limakalvojen umpeenturpoamisen riski.

Yhteistyössä