Lähellä ei ole vilkasta autotietä, asutaan päättyvänkadun päässä. Ja lupaa pysyä omalla pihalla, annanko leikkiä yksin? Itse olen jo 3 vuotiaana leikkinyt yksin kerrostalon pihalla mutta ennen lapsiin luotettiinkin enemmän tai liikaa
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:En päästä tuota meidän kahden viikon päästä 4 täyttävää tyttöä yksin vielä ulos. Asutaam rivarissa rauhallisella alueella, mutta silti e uskalla. Kun on tuossa meri kuitenkin lähellä. Meidän vajaa 6v tyttökään ei ole kuin satunnaisesti yksin ulkona hetken. Oli viimeksi karannut pihasta vanhemmat tytön yllyttämänä ja etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään yksin ulkona. :snotty: Mutta kyllä tässä muut 3-4v ikäiset ovat ulkona päivittäin yksinään. No sattuu ja tapahtuu heile toki kaikenlaista ja ovat kovasti aikuisen perään kun erehtyy pihalle samaan aikaan. Mutta ei ole mun asia. Ennen jaksoi kiinnostaa mutta ei enää. Sillä kun ei ole mitään vaikutusta äitien mielipiteisiin, euivät tajua ennenkuin sattuu pahasti.
Niinpä. Meri on sellaisen ison mäen alapuolella, sinne matkaa kävellen viitisen minuuttia. Kyllä sinne ilman lupaa on lapsia eksynyt, luojan kiitos ei ole hukkunut tietääkseni ketään. Ja kyllähän nuo lapset autoteilläkin täällä juoksentelevat ja korkeilla kalioilla. Yhdestä perheestä karkaa jatkuvasti niiden vajaa 3v lapsi tielle. Kun isoveli 8v vahtii niin kyllähän siinä vahinkoja sattuu. Meinasi jäädä kerran isänsä auton alle se 3v lapsi kun isä lähti autolla etsimään lastaan. Silloin kyllä säikähdin minäkin kun sen tilanteen näin. Ja se lapsi on usein korkeilla kallioilla isompien sisarusten(alle kouluikäisiä) kanssa, välillä juoksee nakuna pitkin pihoja..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:En päästä tuota meidän kahden viikon päästä 4 täyttävää tyttöä yksin vielä ulos. Asutaam rivarissa rauhallisella alueella, mutta silti e uskalla. Kun on tuossa meri kuitenkin lähellä. Meidän vajaa 6v tyttökään ei ole kuin satunnaisesti yksin ulkona hetken. Oli viimeksi karannut pihasta vanhemmat tytön yllyttämänä ja etsittiin kissojen ja koirien kanssa. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään yksin ulkona. :snotty: Mutta kyllä tässä muut 3-4v ikäiset ovat ulkona päivittäin yksinään. No sattuu ja tapahtuu heile toki kaikenlaista ja ovat kovasti aikuisen perään kun erehtyy pihalle samaan aikaan. Mutta ei ole mun asia. Ennen jaksoi kiinnostaa mutta ei enää. Sillä kun ei ole mitään vaikutusta äitien mielipiteisiin, euivät tajua ennenkuin sattuu pahasti.
Mä en tajua kuinka ihmiset uskaltaa päästää pieniä lapsia yksin pihalle kun on meri lähellä...