Voiko 2-vuotiaalle laittaa korvikset?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jojo"
Ei. Minä aion odottaa, että lapseni kasvaa ja päättää, haluaako korvikset. Sitten, jos hän ne haluaa, asiasta jutellaan ja jos hänellä on tarpeeksi ikää, reiät voidaan laitattaa. Hän pääsee kokemaan olevansa "iso tyttö", valkkaamaan ekat harjoituskorvikset jne.

"vieras"
Mistä näitä mammoja oikein tulee. Lapselle korvikset, lapselle tatskat. Miksi teettte jotain tuollaista toiselle ihmiselle??? Antakaa lapsenne itse aikanaan päättää, millä hän haluaa vartaloaan ja ulkonäköään pilata tai nahkaansa rikkoa. Ostakaa vaikka sitten sellaiset korvikset, ettei tarvitse reikiä, jos pikkuäiti haluaa sillä elävällä nukellan leikkiä.

"kymysys"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29151176:
En laittaisi, turhaa tuskaa
Mua vaivaa tällänen asia? Mikä korviksissa on turhaa tuskaa? Joo on mulla reiät ja korvikset, laitettu aikuisena, ampumalla. Laittaminen ei tuntunut miltään sen jälkeen hetken kuumotti korvia, ei mitään ongelmaa koskaan. Olen aina ollut kipuherkkä, neulakammoinen ja pelkäsin toimenpidettä ihan kauheesti, jos olisin tiennyt miten helppo juttu se oli olisin hankkinut korut jo lapsena eikä olisi tarvinnut kärsiä kiusaamisesta ainoana korviksettomana luokalla. Lapsella kuitenkin kaikki paranee nopeampaa, eikö reiätkin?

[QUOTE="kymysys";29151414]Mua vaivaa tällänen asia? Mikä korviksissa on turhaa tuskaa? Joo on mulla reiät ja korvikset, laitettu aikuisena, ampumalla. Laittaminen ei tuntunut miltään sen jälkeen hetken kuumotti korvia, ei mitään ongelmaa koskaan. Olen aina ollut kipuherkkä, neulakammoinen ja pelkäsin toimenpidettä ihan kauheesti, jos olisin tiennyt miten helppo juttu se oli olisin hankkinut korut jo lapsena eikä olisi tarvinnut kärsiä kiusaamisesta ainoana korviksettomana luokalla. Lapsella kuitenkin kaikki paranee nopeampaa, eikö reiätkin?[/QUOTE]
Hmmm...ei kai kaksivuotias ole vielä koulussa kiusattavana kun ei oo reikiä laitettu päähän

ja väittäisin että tulehdusriski on suurempi pienellä lapsilla joka räplää itseään

"Höh"
Minä laitatin korvikset itselleni 15-vuotiaana. Koskaan eivät parantuneet, kehoni vain sattuu hylkimään kaikkia vierasesineitä. Jos saisin päättää, peruisin koko homman, mutta tuossahan nuo reiät kipeine palluroineen kulkevat mukana lopun ikää.

Ainoa lohtuni on, että sain sentään tehdä päätöksen omasta vapaasta tahdostani, eikä minua rei'itetty mistään äidin typerästä päähänpistosta. Omalle lapselleni en reikiä laitata, ennen kuin hän on kyllin vanha ottamaan vastuun, eli yläasteella. Mieluummin ei ollenkaan.

"taika"
Jos haluatte laittaa niin laittakaa. Muualla Euroopassa on tapana laittaa korvikset tyttövauvoille jo vauva aikana siinä ei siis ole mitään outoa. Kipua ei rarvi miettiä se on vaan pieni kirpaisu ja sitten se on siinä. Tärkeä kuitekin on, että korvikset ovat kultaa jotta korvat pysyy siistinä ja hyvänä. Suomessa tämä asia herättää keskustelua, koska se ei ole yleistä. Toisalta ei tällä asialla ole kiirettä. Minun tytär sai reijät korviin 11 vuotiaana kummilta lahjaksi koska itse toivoi sitä. Menivät kummin kanssa laitattamaan sai lahjaksi kauniit korvikset jotka sai itse valitsi.

"femin"
Ehdoton ei! Mielestäni jokainen vastaa omasta kehostaan, eikä vanhemmilla näin ollen ole oikeutta muokata lapsen kehoa.

Antaa lasten kasvaa ja tehdä sitten isompina itse ne päätökset oman kehonsa mahdollisesta muokkaamisesta. Ajatuskin on ihan sairas, että vanhemmat voisivat lävistää/tatuoida lastansa niin halutessaan...

Minkälainen vanhempi haluaa tuottaa lapselleen TÄYSIN TURHAA kipua?

"maanu"
Siinä vaiheessa antaisin laittaa kun haluaa itse ne ja osaa olla paikoillaan kun niitä laitetaan eli kestää sen kivun mikä laitosta tulee. Et varmaan lähemmäs kouluikää menis..

Hei ja onhan niitä vaikka mitä tekokorviksia, tarralla kiinnitettävi ja sit sellaisia korvanlehteen napsautettavia korviksia, niitä antaisin käyttää :)

Mun mielesta lapsen tulee voida itse paattaa. Mutta ei tuo korviksien laitto ehka se synneista suurin silti ole.
Tytto sai 7-vuotislahjaksi, olis halunnut jo edellisvuonna. Nyt 5-v pikkusisko ruinaa itselleen, ei annea ainakaan vuoteen viela. Kayttaa magneetilla kiinnitettavia.

Yhteistyössä