Voiko 2,5 viikossa kuulo tuhoutua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiiteni harmaana

Vieras
Jos on ollut lapsella useita korvatulehduksia ja aika korvien jälkitarkastukseen reilun 2 viikon päästä, voiko siinä ajassa tulla pysyviä kuulovaurioita?
Meidän 2,5-vuotias ei kuule normaalisti. Kysyy aina:"mitä äiti sanoi?" eikä vastaa jos hiljaisella äänellä puhuttelee, niin ettei hän näe puhujan kasvoja. Tänään siis vasta tajusin tuon. On ehkä ollut tuollainen jonkin aikaa jo. Vaikea sanoa. Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Toiveissa olisi viimein pääsy edes keskustelemaan putkituksesta. Ei ole vielä kukaan lääkäri maininnut siitä mitään vaikka on ollut ainakin 7 korvatulehdusta vuoden aikana. Kesällä ei ollut, mutta nyt taas sama jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja milski:
Soittaisin kyllä terveyskeskukseen heti maanantiana. Lapsella voi olla liimakorva.
Tosin jo pelkät toistuvat korvatulehdusket voivat heikentää kuuloa.

En soita terveyskeskukseen IKINÄ. Käytän tyttöä aina yksityisellä, kun ei tarvitse aikoja anella ja voi valita paremmin sopivan ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
Veikkaisinpa, että korvatulehdus ei olekaan lähtenyt pois. viepä lapsi heti lääkäriin.

Tämä oli jo toinen ab-kuuri peräkkäin, kun ei ekalla kuurilla parantunut. Nyt vaikuttaa taas kuulevankin ihan normaalisti. Missään en käyttänyt. Ei ole kuumeinen. Taidanpa odotella kuitenkin hötkyilemättä korvalääkäriä, jos ei ala kuumeilemaan, kuten tuolloin, kun ei ollutkaan korva parantunut ekan kuurin jälkeen.

Mun lapsella oli kans sama juttu;kuulo huononi koprvatulehdusten takia.Söi kaksi peräkkäistä ab-kuuria,tulehdus parani ja kuulo palasi ennalleen. Ei ollu liimakorvaa eikä edes putkitusta tullu.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Korvatulehduksen jälkeen voi mennä kuusikin viikkoa, ennen kuin neste on poistunut välikorvasta. Kun siellä on nestettä, ei lapsi tietenkään kuule normaalisti.

Ihana, kun joku kerrankin vastaa mulle rauhaalisen sävyisesti eikä HUUDA että VIE HETI LÄÄKÄRIIN AMBULANSSILLA!!!!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari :
Mun lapsella oli kans sama juttu;kuulo huononi koprvatulehdusten takia.Söi kaksi peräkkäistä ab-kuuria,tulehdus parani ja kuulo palasi ennalleen. Ei ollu liimakorvaa eikä edes putkitusta tullu.
:)

No, meillä on jo 7. tai 8. tulehdus vuoden aikana, jotan tuo antibioottie syöttäminen alkaa jo tympiä. Siksi meinaankin nyt ottaa putket itse puheeksi, kun kukaan lääkäri ei ole vielä asiaan puuttunut. Viimeisimmästä AB-kuurista tytölle tulikin sitten jo allerginen reaktio. Ei enää jaksaisi yhtään tulehdusta ja kuuria :( .

Yhteistyössä