voiko 1v8kk pistää jo "jäähylle"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikien äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikien äiti

Vieras
mä pistin hetki sit. Ja rauhoittui heti sen jälkeen. Koko aamun ollu kiusa päällä ja heti ku silmä vältti niin pikkuveliä raapimassa tai vetämässä tukasta. monta kertaa kielsin, mut ei tehonnu ku puoleks minuutiks, sit pistin jäähylle(n.puoli min)meijän makuuhuoneeseen ja rauhoittui, ei sen jälkeen oo kiusaa tehny. Poika tykkää kovasti leikkiä ja yleensä halailee ja silittelee pikkuveliä mut sillon ku on tylsää eikä lelut kiinnosta, niin poika alkaa mua härnään, tekee kaikki mahdolliset kiusat eikä tottele yhtään. en oo ennen jäähylle vieny mutta pitäiskö ottaa tavaksi jos ei tottele. ei nyt tietenkää ekasta kerrasta, mut jos monta kertaa joutuu kieltää eikä usko.

paha tuohon on selkeetä ikärajaa antaa. Jokaine omansa tuntoo, jos selkeesti uhallaan tekkee ni mikä jottei. Oleellista on se ett tajuu miks joutuu ja ett tuo aika on sopiva,niinku tuntui siula olevan

meillä ainakin 1v10kk on välillä jäähyllä eteisen nurkassa. toinen on ihana ku ihan vakavana nurkassa seistä töröttää, välillä kurkkaa varovasti taakseen. sit pyynnöstä sanoo anteeksi ja halaa.

Kyllä minusta. Meillä vielä vaan pistetään pyytämään anteeksi (halaamalla, nyt myös osaa sanoa anteeksi). Rangaistuksena käytetään tavaran poisottamista ja siirtämistä toiseen huoneeseen. Jäähypenkkiä ei ole vielä tarvittu, mutta otetaan käyttöön heti jos nykyiset toimenpiteet ei tehoa.

Milloin te muut ootte ruvennu käyttämään jäähyä? Musta se on jotenkin vielä liian aikaista meidän 2 v 3 kk, vaikka joskus se tekee ihan tahallaan kiusaa monta kertaa peräkkäin, kaataa koiran vesikupin yms.

Jos olet katsonut sitä nanny ohjelmaa niin hän opastaa ensin kieltämään, miksi niin ei saa tehdä. Jos ei tehoa niin varoitus että pian joutuu jäähylle kun vieläkin tekee väärin. Jos vieläkin mesoaa niin sit sanotaan että jaahas, eikun jäähylle. Jäähyn jälkeen vielä kerrataan miksi sinne mentiin ja pyydetään anteeksi ja halaillaan päälle. Eli aina sama kaava. Ei kerrasta jäähylle vaan ensin kiellot ja varoitukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
oon yrittäny laittaa mutta ei se pysy..ei se muutenkaan ymmärrä sanaa EI. eikä tottele... |O :headwall: keinot alkaa loppua...
Meillä on tämä tilanne 5-vuotiaan kanssa :ashamed:

se on onneks jo alkanu tajuu (täyttää kohta 6 niin ei oo enää niin kauhee) mutta sit taas toi 4.5v... :headwall: :headwall: |O ..ihan mahoton...ja sama toi 1v8kk...montakin kertaa päivässä menee hermot. yleensä mul on jo klo 12 kurkku ihan kipee huutamisesta. :ashamed:

oon yrittäny laittaa mutta ei se pysy..ei se muutenkaan ymmärrä sanaa EI. eikä tottele... |O :headwall: keinot alkaa loppua...

se on onneks jo alkanu tajuu (täyttää kohta 6 niin ei oo enää niin kauhee) mutta sit taas toi 4.5v... :headwall: :headwall: |O ..ihan mahoton...ja sama toi 1v8kk...montakin kertaa päivässä menee hermot. yleensä mul on jo klo 12 kurkku ihan kipee huutamisesta. :ashamed:

Sä pelastit mun päivän :hug:
Luulin olevani ainoo..

Sä pelastit mun päivän :hug:
Luulin olevani ainoo..

:hug: :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Jos olet katsonut sitä nanny ohjelmaa niin hän opastaa ensin kieltämään, miksi niin ei saa tehdä. Jos ei tehoa niin varoitus että pian joutuu jäähylle kun vieläkin tekee väärin. Jos vieläkin mesoaa niin sit sanotaan että jaahas, eikun jäähylle. Jäähyn jälkeen vielä kerrataan miksi sinne mentiin ja pyydetään anteeksi ja halaillaan päälle. Eli aina sama kaava. Ei kerrasta jäähylle vaan ensin kiellot ja varoitukset.

näin mä teinki. ensi kielsin ja sanoin ettei noin saa tehdä. kävin keittiössä, no poika taas veljen kimpussa, kielsin taas ja sanoin ettei noin saa tehdä ja miksei niin saa tehdä, sit taas pian oli tukassa ja naamassa kiinni, sit sanoin että meet jäähylle koska et tottele äitiä, että äitiä pitää totella. no puolisen minuuttia se oli jäähyllä ja kyllä tehos. en tiä mikä tota herraa välillä vaivaa, onko jotain esiuhmaa vai mitä, hetki sit alannu tuo uhittelu ja veljen kiusaaminen. mut ei se jatkuvasti onneks tota tee, sillon ku on tylsää. sit oon huomannu sen, ku poikien isä on tosi vähä kotona, ja sit ku on kotona niin poika on ihan erilainen, voiskohan se johtua myös siitä ettei isää näy pahemmin ollenkaa.en tiä, onhan noita vaiheita noilla muksuilla aina välillä.

Meillä myös istuu 1v11kk:n ikäinen arestissa päivittäin.
Puree siskoaan, repii hiuksista, raapii jne. Ensin kiellletään ja jos ei tepsi niin penkki kutsuu. Siellä noin pari minsaa ja anteekspyyntö päälle.

Vaikka on muuten vauhdikas ja vilkas jätkä, niin arestissa istuu hiljaa. Joskus itkee, mutta ei lähde juoksentelemaan minnekään. Ihmettelen sitä itsekin, mutta hyvä näin :)

Yhteistyössä