voiko 12-vuotias tyttö nukkua isänsä kanssa(kehittynyt jo naiseksi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mau"

Vieras
Eli olen alkanut seurustelemaan miehen kanssa jolla 12-v tyttö.
Tyttö saa hirveitä hepuleita ja on mustasukkainen,mikä on ymmärrettävää.Isä on kuulemma muuttunut eikä huomioi ja silittele enää häntä .Tykkää kävellä isän kanssa käsikkäin esim.kaupassa.
Kun tyttö on isällään viikonloppuisin en voi olla siellä koska tytön paikka on parisängyssä isän vieressä.

No, jokainen kehittyy omia aikojaan. Ymmärrän närkästyksesi, mutta minun mielestäni lapsen tarpeet menee aikuisen ihmisen tarpeiden edelle. Luulen, ettei se tyttö isänsä vieressä enää kovin kauaa halua nukkua ja kohta ne silittelyt ja kädestäpitämisetkin jää kenties taakse... Eli annahan miehen nauttia noista hetkistä vielä, kun niitä kestää.

Ja miksi et voi olla viikonloppuna siellä ja nukkua esim. jossain muualla kuin siinä parisängyssä? Tai löytyisikö asiaan joku muu kompromissi?

Hieman oudolta tuntuu, siis lähinnä se ettei noin iso tyttö voi ymmärtää että isän uusi kumppani siinä vieressä kuuluisi nukkua. Vaikka ymmärtäähän sen kun iso muutos varmasti tyttärelle uuden "äidin" kuvioon tuleminen. Sinänsä varmaan enemmän vinoutunutta ajatella, että lapsen nukkuminen vanhemman vieressä olisi jotenkin sairasta.

Voi todellakin. Eri asia on se, että tarvitseeko niin tehdä. Jos tyttö on isällään vain osittain tyttö voi silloin olla isin tyttö. Muina aikoina mies on kokonaan sinun.

Jos asuisi pysyvästi isänsä luona pitäisi omassa sängyssäkin nukkua mutta osa-aikalapselle tuo voi olla erityisen tärkeää.

Se, että ap ajattelee asian jotenkin pervona (erikseen mainitsee "kehittynyt naiseksi) kertoo kylla apsta jotain. :(

Ainakin meidän 12 v on meidän ihana 12 v eikä mikään "nainen"!!

[QUOTE="vieras";24366435]No, jokainen kehittyy omia aikojaan. Ymmärrän närkästyksesi, mutta minun mielestäni lapsen tarpeet menee aikuisen ihmisen tarpeiden edelle. Luulen, ettei se tyttö isänsä vieressä enää kovin kauaa halua nukkua ja kohta ne silittelyt ja kädestäpitämisetkin jää kenties taakse... Eli annahan miehen nauttia noista hetkistä vielä, kun niitä kestää.

Ja miksi et voi olla viikonloppuna siellä ja nukkua esim. jossain muualla kuin siinä parisängyssä? Tai löytyisikö asiaan joku muu kompromissi?[/QUOTE]

Voin toki nukkua vaikka toisessa huoneessa ,mutta jotenkin tämä asia vain vaivaa minua....Varmaan ihan suotta.
Tyttö on todella mustasukkainen ja näyttää ja sanoo kanssa sen.Välillä todella rumastikin.
Ajattelin jo tuossa yhtenä päivänä ,että otan pian pikkuisen taukoa:)Mies on vain kylläkin niin mukava ja ihana että karhunpalveluksen itselleni siinä tekisin.

Miten joku voi ihan tosi nähdä lapsen kanssa nukkumisen jonain seksuaalisena oli "lapsi" vaikka aikuisen ikänen?! Miten sairas pitää olla että oman isän kanssa nukkumisesta edes tulee mieleen mitään seksiin liittyvää?! Harvemmin murkkuikänen haluaa nukkua vanhempien kanssa, ja voi sen kokea outona juttuna, mutta että seksuaalisena..haloo.

• Tykkää
Reactions: Uudi
Miks ihmeessä ei vois nukkua? Mun 12v poika tulee usein mun viereen kun isänsä työmatkoilla. Välillä tulee 4v pikkuveljensä kanssa riitaa siitä kumpi saa nukkua vieressäni.

Tietysti voi nukkua isänsä kanssa, ei tuossa mitään ihmeellistä ole jos 12-vuotias nukkuu isänsä vieressä, ehkä tyttö hakee jotain turvaa isästään kun vanhemmat ovat eronneet? ei se ero helppoa lapsille ole eikä sekään että joutuu hyväksymään isän uuden kumppanin ja joutuu jakamaan isänsä huomion toisen naisen kanssa...

Eihän tuossa mitään kummaa ole. Menee se toisinkin päin. Kun minä kyläilen siskoni luona, minä nukun hänen 14-vuotiaan poikansa huoneessa ja poika äitinsä kanssa. Siinä mitään outoa ole.

Voi nukkua, mutta mun mielestä olisi isän asia laittaa tyttö kuriin. 12 v ei määrää sitä, nukkuuko isä yöt naisystävänsä kanssa vaiko ei. Ja lisäksi lapselle pitäisi tehdä selväksi se, että naisystävän rooli isän elämässä on aivan erilainen kuin tyttären rooli, ts. ei ole syytä olla mustasukkainen koska nainen ei ole uhka hänelle.

Mutta mitään epäsopivaa tai arveluttavaa ei siinä mun mielestä ole, jos 12 v tyttö nukkuu isän vieressä tai pitää isää kädestä kiinni. Eikä se, onko hän kehittynyt jo naiseksi, liity asian sopivuuteen mitenkään...yök, ajatuskin ällöttää.

Ja milloinkohan ihmiset tajuaisivat sen, että lapset menee uuden parisuhteen edelle? Ero on yleensä lapsille tosi kova paikka ja heillä on raskasta elää kahden kodin elämää. Sitten kun siihen tulee vielä äidin tai isin uusi "ystävä", joka mankuu myös huomiota, niin ei mikään ihme että lapset on mustasukkaisia. Niin kauan kun ei yhteisiä lapsia tai yhteistä kotia ole, niin mun mielestäni sen uuden tyttö/poikaystävän tulee antaa periksi ja sallia lapselle hänen vanhempansa. Musta on sairasta olla mustasukkainen uuden kumppanin lapsille.

Kyllä voi eikä siinä ole mitään sairasta.
Mutta se on eri asia, olisiko kuitenkin järkevämpää opastaa tytölle että isillä on muutakin elämää ja saa ollakin-.--

Voi nukkua, mutta mun mielestä olisi isän asia laittaa tyttö kuriin. 12 v ei määrää sitä, nukkuuko isä yöt naisystävänsä kanssa vaiko ei. Ja lisäksi lapselle pitäisi tehdä selväksi se, että naisystävän rooli isän elämässä on aivan erilainen kuin tyttären rooli, ts. ei ole syytä olla mustasukkainen koska nainen ei ole uhka hänelle.

Mutta mitään epäsopivaa tai arveluttavaa ei siinä mun mielestä ole, jos 12 v tyttö nukkuu isän vieressä tai pitää isää kädestä kiinni. Eikä se, onko hän kehittynyt jo naiseksi, liity asian sopivuuteen mitenkään...yök, ajatuskin ällöttää.

Näinhän se pitäisi olla, mutta joskus vaan käy niin että naisystävä on uhka tyttärelle. Oma kokemus on, kun eron jälkeen isäni alkoi seurustella niin johan minä jäin. Näin on menty 10 vuotta.

[QUOTE="aap";24366493]Voin toki nukkua vaikka toisessa huoneessa ,mutta jotenkin tämä asia vain vaivaa minua....Varmaan ihan suotta.
Tyttö on todella mustasukkainen ja näyttää ja sanoo kanssa sen.Välillä todella rumastikin.
Ajattelin jo tuossa yhtenä päivänä ,että otan pian pikkuisen taukoa:)Mies on vain kylläkin niin mukava ja ihana että karhunpalveluksen itselleni siinä tekisin.[/QUOTE]

Meillä on uusperhekuviot olleet jo 6v ja nyt tyttö 12v on alkanu olla todella, siis todella inhottava mun uutta puolisoa kohtaan, kun tähän asti on mennyt ihan ok. Eli varmaan kova paikka 12v tytölle isän uusi kumppani. Voimia!

Sanoisin että isänä harkitsisin vakavasti seurustelun jatkamista tuollaisessa tapauksessa. Lapsi on lapsi ja käyttäytyy lapsen tavoin, aikuisen tulisi osata käyttäytyä lasten kasvua tukevalla tavalla. Riitoja voi olla uuden puolison ja lapsen välillä, mutta lapsesta ei tule tuntea mustasukkaisuutta.

Jos olisi tilanne että lapsi/lapset olisvat minulla vain viikonloppuisin, keskittyisin silloin vain heihin.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Katsotko itse lapsiasi sillä silmällä? Vai onko näkemyksesi miessukupuolesta noin vahingoittunut? Jos on, niin asenteesi tekee vahinkoa lapsillesi väistämättä.

No en todellakaan katso. Mutta musta ihmiset voi ajatella mikä on sopivaa ja mikä ei. En laittaisi teini-ikästä tyttöä ja isää saunomaankaan keskenään, musta ei ole "normaalia" enää siinä vaiheessa. Perheen sisälläkin voi vähän ajatella näitä sopivaisuusasioita, toisille tuntuu kaikki olevan ok ja sopivaa (sitä en ymmärrä).

Yhteistyössä