Voiko 10&12-vuotiaat jäädä keskenään kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "gertrud"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"gertrud"

Vieras
Oon totaaliyh, ei tukiverkkoja, lasten isä kuollut.
Uskaltaisinko jättää lapset keskenään illalla, kun kävisin lähilavalla (alle 5km) tansseissa? Pärjäilisivät kyllä, pelaisivat yms.

Mutta voiko niin tehdä?

Tulisin tietysti yöllä kotiin. Ja puhelin mukana, jotta voisivat soittaa jos tulee hätä.

Eihän se nyt mikään pakollinen juttu olisi, mutta joskus olisi kiva nähdä aikuisiakin ja päästä tuulettumaan.

Millaisia ajatuksia nousee?

On ne ihan normaaleja. Ja uskon että oisivat ihan hyvillään, jos ei ois kukaan patistamassa nukkumaan ja pois pelaamasta.

Jotenkin vaan mun "hyvä äiti"-syndrooma potkii vastaan. Johtuu varmaan siitä, että viimeiset 18 vuotta oon omistanut vain lapsilleni, omasta tahdostani. En osaa ajatella omaa elämää, ennenkuin nyt vähän.

Kyllä voit! :) Vähä sipsejä poitsuille ja vaikka joku kiva leffa niin kovasti pärjäävät. Oikein mukavaa iltaa sinulle! :) Olet ansainnut varmasti mukavaa yksinoloa :)

Miten olet omistanut 18 vuotta tuon ikäisille lapsille?
En ehkä uskaltaisi kuitenkaan, vaikka onhan se sallittua tuon ikäisten olla päivätkin yksin. Jostain syystä se muutama tunti illalla/yöllä onkin sitten jotenkin hirveää.

Mä olin joku 9-10 ku menin maalle serkkuni pari vuotta nuoremman serkkuni luo niin aina sen mutsi lähti lavalle... Joskin sen sukulaisten talo oli 10 metrin päässä, mutta aina me kahdestaan pärjättiin... Riippuu lapsesta, kuin avuttomaks se on kasvatettu

Yhteistyössä