voiko 1-vuotiaalla jo olla uhmaikä???

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
veikkaan, että ei oo sun esikoinen? meidän kolmosella alkoi 1 vuotiaana uhmaikä ja osasi heittäytyä ja tehdä samat temput mitä uhmakas pari vuotias. osas jopa lyödä jos ei jokin asia menny oman mielen mukaan vaikkei missään ole lyömistä nähnyt. eli todellakin voi olla jo 1vlla.
 
Voi olla. Mun mielestä ainakin esikoisella oli joka iässä joku uhma. Meillä on kuopus just täyttäny vuoden ja kyllä hän jo osaa ymmärtää mitä haluaisi. Ja jos ei saa niin huuto tulee. Ja sylissä osaa heittäytyä ja muuta pientä.
 
v
Jostain taisin lukaista, että uhma voi tulla jo yksivuotiaalle. MEillä ainakin alkoi oma tahto nostaa päätään vuoden iässä ja tyttö alkoi kiukutella tosissaan. Kai se jotain esimakua tulevasta on. Ou mai...
 
Otus
voi olla. jonku kerran puolihuumorilla heittäny et mein pensku on 1 veenä ku joku murkku ku ärhentelee joka asiaan ja öyhää takaisin ku jotai kysyy.. tukkii esim sormet johonki nii et näyttää et ne on välissä litistyksissä ja sit huuto päälle..

muutamalla eka kerralla menin halpaan. :D

ja poikanen on esikoinen
 
1vuotiaan äiti
Meidän pojalla sellanen erittäin paha tällä hetkellä. Ja monella tutulla on nyt n. 1 vuotias lapsi joilla kaikilla on. En rehellisesti sanottuna tiedä ketään jolla ei olisi..
 
vieras ap
joo, aika rasittavaa on ollut... Ihan kuin mikään ei miellyttäisi pikkuneitiä, ei ruoka, juoma, vaipanvaihto ei rattaisiin meno etenkään :(. Ja ihan terve kyllä on. Huomaa siitäkin, että isompien sisarusten kanssa on välillä ihan onnessaan pitkiä aikoja. Sama, jos on vieraita. Tuntuu oikeasti, että tylsistyy muhun! Ja touhuttu kyllä on kaikenlaista ja puistossa käyty. Mammakerhoissa kanssa viihtyy paremmin. En nyt kesäaikaan vaan jaksa juosta kaupungillakaan koko ajan. Pahuksen kesätauko kerhoiluissa! Isomman lapsen uhmaiässä jotenkin on helpompi ohittaa turhat kiukkuilut, mutta näin pienellä ei koskaan voi olla varma mistä kyse. Se tekee uhmailusta rassaavampaa kuin oli noilla isommilla esimerkiksi. Luojan kiitos, olen itse suht rauhallinen luonne ja miehestä on apua, kun töistä pääsee.
 

Yhteistyössä