Voik 1,5-vuotias olla 2 yötä mummolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
jos mummo on tuttu, viikottain useampana päivänä tekemisissä? suunnittelemme häämatkaa, viikonloppureissu eli lähtö pe paluu su. Toinen vaihtoehto on tehdä häämatkan sijasta perhematka eli olla lapsen kanssa esim. viikko jossain.

Mun mielestä kyllä voi, mutta palstan mielestä lapsi kärsii siitä ihan suunnattomasti, eikä niin saa koskaan tehdä :whistle:

*nimimerkillä 1-vuotias on kohta 2 yötä mummolassa meidän reissun takia*

Kyllä voi. Oma 1½v on ollut 2 kertaa yhden yön mummolassa.Jos olisi jokin erityinen tarve, niin kyllä mun mielestä vois jättää jo kahdeksi yöksi! Ilman muuta menette häämatkalle kahdestaan, kun ei ole tuon pidemmästä matkasta kyse!

kohta tulee sitten tappelu taas ja ne samat laulut: yö per ikävuosi. Tee niin kuin itse parhaaksi näät! Tiedät parhaiten miten teidän lapsi pärjää mummolassa! :)

meillä poika 1v 4kk ja menossa 2 yöksi mummolaan ja sen takia et päästään miehen kanssa tuulettumaan piiiiitkästä aikaa kaksistaan.. eli miun mielestä ainaskin voit ihan hyvin laittaa pojan yökylään, kyllä ne pärjää! :)

Alkuperäinen kirjoittaja a:
jos mummo on tuttu, viikottain useampana päivänä tekemisissä? suunnittelemme häämatkaa, viikonloppureissu eli lähtö pe paluu su. Toinen vaihtoehto on tehdä häämatkan sijasta perhematka eli olla lapsen kanssa esim. viikko jossain.

1½-vuotias lapsi EI voi olla mummolassa yhtään yötä! Hän saa traumoja ollessaan erossa äidistään. Mummot hoitavat lapsenlapsia miten sattuu eli toimivat omapäisesti, tuputtavat makeaa, eivät välitä päivärytmistä, lapsen ruoka- ja nukkumaanmenoajoista. En luto mummoihin pätkääkään. Oma lapsi on 1v4kk enkä todellakaan antaisi häntä mummolaan yöksi! Perhematka eli otatte lapsenne ehdottomasti mukaan!

Tottakai voi olla yötä mummolassa, jos kerta mummo on lapselle tuttu. Oma pienin ollut mummolassa alle 1v juuri nuo kaksi yötä, eikä se mitään traumoja saanu. Ei lapsi eikä mummo.

Mun poika oli jo 11 kk iässä kaks yötä mummolassa ja vasta oli taas yhden yön. Ja hyvin pärjää =) Ihan sama mitä muut ajattelee. Kyllähän me vanhempina tiedetään mihin meidän pojasta on =) Ja mummo ja pappa ovat tuttuja ja paljon tekemisissä, pitävät kiinni uni ja syömisrytmeistä ja ruoan laadusta, eivätkä tuputa makeaa ja tekevät yhdessä kaikkea kivaa, ihan selvennykseksi ;p

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:

1½-vuotias lapsi EI voi olla mummolassa yhtään yötä! Hän saa traumoja ollessaan erossa äidistään. Mummot hoitavat lapsenlapsia miten sattuu eli toimivat omapäisesti, tuputtavat makeaa, eivät välitä päivärytmistä, lapsen ruoka- ja nukkumaanmenoajoista. En luto mummoihin pätkääkään. Oma lapsi on 1v4kk enkä todellakaan antaisi häntä mummolaan yöksi! Perhematka eli otatte lapsenne ehdottomasti mukaan!

Harmi kun sulla on niin huono äiti/anoppi, ette voi luottaa. Halaus!
Kiitollinen olen omistani, joihin voi luottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:

Surullista jos sun lapsen mummo on tuollainen, onneksi parempiakin mummoja löytyy, kuten esim. meillä.

Meillä 1,5 vuotias oli mummolassa hoidossa reilun viikon. Tätä ennen oli ollut useampaan otteeseen tietysti paljon lyhyempiä jaksoja, esim. paria-kolmea päivää. Näkee muutenkin paljon isovanhempiaan ja minun omia sisaruksiani jotka vielä siellä vanhempiemme luona asuvat. Pitää heistä kaikista kovasti. Oli kuulemma kuin kotonaan koko ajan ja mitään ongelmia ei sen jälkeen ole tullut missään vaiheessa.

Meiän 1v4kk oli 4 yötä mummolassa ku oltiin häämatkalla. Tosi hyvin oli mennyt, oli tosin ollut jo useita kertoja siellä 1 yön visiittejä. Muutenkin ollaan viikoittain nähty ku ihan naapurikylässä asuvat. Poika oli nukkunut kuin tukki ja vasta viimesenä päivänä oli kysynyt koska äiti tulee... Kyllä meiän mummo osaa lapsia hoitaa eikä tuputa makeita ym.

Meidän poika oli aika tasan vuoden ikäisenä mummolassa puolitoista viikkoa. Itse sain sellaisen syöpähoidon etten voinut lapsen lähellä olla eikä mies voinut ottaa töistä vapaata että olisin itse lähtenyt evakkoon. Pakkotilanne siis mutta eipä lapsi näyttänyt kärsivän, meille vanhemmille se oli paljon rankempaa.

Yhteistyössä