Voiih, oksettaa ja oksettaa..

Mahoton mirri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 962
0
36
Viikkoja tänään olis 6+5 ja huono olo kasvaa.. Outoa kun tytöltä oli vain sellaista etomista mut nyt olen joutunut pari kertaa oksentamaankin.

Onko normaalia et joku aamu oksentaa ja seuraavana aamuna on jees olo ja taas seukki aamuna oksettaa.. Nyt on oksetusolo. Auttaako se väkiselläsyöminen oikeesti? Kun mä kammoan oksentamista silloin kun olen syönyt :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Unihiekka:
:hug: mulla autto pahoinvointiin kauravelli kun poikaa ootin.Millon sulla alko pahoinvointi?Ite jännäilen oonko raskaana,oon myös kahtena aamuna kahvit oksentanu

Mulla alkoi jo ennen ku menkat oli myöhässä. Sain mökillä melkein oksentaa kun mies teki lihakäristystä :x En osannut arvata mut sieltähän se syy sit kohta selves :D

Mirri, on normaalia. Kyllä se siitä tasoittuu, ja toivottavasti sulla ei siihen suuntaan et joka hetki oksettaa. ;) Mulla on auttanut kun en päästä mahaa tyhjäks laisinkaan, pahimmassa vaiheessa ei kyllä sekään oikein aina auttanut.

Pureskele ruoka hyvin ja syö lötköjä ruokia, niitä on helpompi oksentaa. En suosittele kiiviä, kaalia ym. väkevähappoisia ruokia, sen sijaan jugurtti ja puurot esim. maistuvat suht samalta tullessaan ylös. Sosekeitot on kans jees, pinaattikeittokin tulee helposti ylös. Mä kans vihaan oksentamista, mutta näköjään kaikkeen tottuu kun tarpeeks hmm, harjoittelee. :(

Ja kun tuosta selviät (itsellä helpotti vko 15-16 kieppeillä) niin sitten hyvällä tuurilla alkaa närästys ja sen takia välillä oksentelu (itsellä päällä nyt eli vko 17). Olihan tuossa välissä viikko pari suht hyvää oloa. On nää raskauden 'sivuvaikutukset' sit kivoja. :P

Alkuperäinen kirjoittaja raksaajamamma:
Mirri, on normaalia. Kyllä se siitä tasoittuu, ja toivottavasti sulla ei siihen suuntaan et joka hetki oksettaa. ;) Mulla on auttanut kun en päästä mahaa tyhjäks laisinkaan, pahimmassa vaiheessa ei kyllä sekään oikein aina auttanut.

Pureskele ruoka hyvin ja syö lötköjä ruokia, niitä on helpompi oksentaa. En suosittele kiiviä, kaalia ym. väkevähappoisia ruokia, sen sijaan jugurtti ja puurot esim. maistuvat suht samalta tullessaan ylös. Sosekeitot on kans jees, pinaattikeittokin tulee helposti ylös. Mä kans vihaan oksentamista, mutta näköjään kaikkeen tottuu kun tarpeeks hmm, harjoittelee. :(

Ja kun tuosta selviät (itsellä helpotti vko 15-16 kieppeillä) niin sitten hyvällä tuurilla alkaa närästys ja sen takia välillä oksentelu (itsellä päällä nyt eli vko 17). Olihan tuossa välissä viikko pari suht hyvää oloa. On nää raskauden 'sivuvaikutukset' sit kivoja. :P
'
KIITOS vinkeistä :flower:
:hug:

Raskauden iloja nää mieliteot kans: joku kerta oli jossain ketjussa kovasti porukka vetänyt herneitä nenään, ja eikös ollut pakko mennä pakkasesta etsimään olisko herneitä... rupes niiiiin paljon tekemään mieli. :D

Pinaattikeittoa ei o tehny mieli sen jälkeen kun sen kerran oksensin oikein voimalla, vaikkei pahalta maistunut ylös tullessaankaan. Kasvissosekeitto sen sijaan alkoi kuulostaa tosi hyvältä omaan korvaan. Töissä oon jo jonkin aikaa harrastanut Elovenan pikapuuroja, auttavat myös närästysoloon! Menee hyvin mukista syöden, nyt kun kahvimuki on muuten jouten.

Onnea odotukseen ja parempaa vointia (meille kaikille)!

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mutta jos raskausoireet on pahat, niin ainakin vauva voi hyvin
Näin minuu "lohdutettiin" neuvolasta :)

Näin mä oon koittanut ajatellakin. Vaik eihän ikinä mikään ole varmaa mut onhan se kuitenkin merkki siitä et sitä hormonia kehittyy. Nyt mä mussutan tässä dominokeksiä perinteistä (tyttö syö niin oli pakko saada itsekin) ja pureskelen erittäin hyvin :laugh:

tsemppiä sinne myös! :hug:
mullakin on välillää yks päivä ku ehtii jo innostua että nyt loppu mutta ei. |O kai se joskus helpottaa. ei hirveesti lohduta just nyt. mehukeitot tuntuu olevan melkein ainoo joka pysyy alhaalla.

mutta mieti sitä...kun on oireita niin luulis kaiken olevan kondikses. :laugh: :kieh:

täällä rv 8+6, aamupala taas syömättä pahan olon takia. |O

joo - onhan se ihan normaalia, että välillä on poissa ja välillä taas oksettaa

Henk.koht. oon huono sanomaan kun en pahasta olosta kärsi - se tosin on ainut raskausvaiva josta en kärsi, eli ihan tyytyväinen sikäli.

Ja jos sun jotain tekee mieli, niin syö sitä.

Yhteistyössä