voihan työkkäri! ja kela!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
työkkäri vaatii minulta kelasta jotain päätöstä jossa lukee että hoitovapaa loppuu xxxxx. No olen odottanut kelalta sitä päätöstä ja kun ei kuulunut siihen päivään mennessä ku maksoi viimiset tuet niin soitin kelaan. enää ei semmosia päätöksiä edes lähetetä. no pyysin että lähettää nyt jonkun päätöksen jonka työkkäri hyväksyy. Lähetti sitten viimisimmästä päätöksestä kopion. Ja sama kopio minulta löytyy ihan alkuperäsenäkin ja olen kertaalleen sen työkkärissä jo käyttänyt mutta ku ei kelvannut! vaikka siinä päivämäärä johon saakka tukea myönnetty :(

kai se on vaa vietävä sinne työkkäriin uudestaan ja sanottava että muutakaan en kelalta saa että jos ei kelpaa niin soittakoon sinne itse ja kysyköön!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kyllä kela asioi kenenkään kanssa automaattisesti vaan joka ikinen lippu ja lappu on vietävä ite, vaikka saisivatkin ne jostain.

No ei mun ainakaan tarvinnut viedä työkkäristä Kelaan mitää papereita oikeudestani ylläpitokorvaukseen, näkivät sen Kelassa koneelta.

Täh? Ei minun mitään tuommosia tarvinnu viedä :o
Senkun kerroin päivämäärän milloin kotona olo loppuu (eli pienin täytti 3v ) ja se oli sillä selvä. Työkkärillehän ei periaatteessa kuulu se milloin oikeesti on vapaa ottamaan työtä vastaan. Niillehä se on iha se ja sama ilmotatko ittes työttömäks vai et. Tukien, eli kelan, kannalta sitten onkii jo eri asia! kela maksaa tuet ja vaatii niihin täydelliset selonteot, oli sitten työtön tai kotiäiti tai sairas tai ihan mitä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Täh? Ei minun mitään tuommosia tarvinnu viedä :o
Senkun kerroin päivämäärän milloin kotona olo loppuu (eli pienin täytti 3v ) ja se oli sillä selvä. Työkkärillehän ei periaatteessa kuulu se milloin oikeesti on vapaa ottamaan työtä vastaan. Niillehä se on iha se ja sama ilmotatko ittes työttömäks vai et. Tukien, eli kelan, kannalta sitten onkii jo eri asia! kela maksaa tuet ja vaatii niihin täydelliset selonteot, oli sitten työtön tai kotiäiti tai sairas tai ihan mitä vaan!

minä mahdollisesti tulen saamaan liitosta rahaa että en tiiä vaikuttaako mitenkään. Mutta todisteeksi ei riittänyt edes se että olisin näyttänyt nuorimmaisen kelakortin. vaan piti olla mustaa valkoisella.

Yhteistyössä