voihän rähmä...(pillerit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bär

Vieras
söin pari vuotta sitten cerazetteä ja vuosin ku seula 3kk putkeen, sitten meni jo hermot ja lopetin. Nyt mulla on kokeilussa mini-pill merkkiset. aloitin ne ohjeen mukaan kuukautisten eka vuotopäivänä. vuoto niukkeni heti ekan pillerin jälkeen ja ne kuukautiset loppuikin normaalia aikaisemmin. Nyt olen syönyt koko eka laatan ja kuukautiset alkoi. vuodosta en oikein osaa sanoa onko se runsaampaa tai niukempaa ku normaalisti mutta kuukautiskivut on kovemmat ku normaalisti. se vaan on jännää että kun yleensä otan se tabletin 12 päivällä niin sen jälkeen vuoto niukkenee lähes loppuu. ja aamulla vuotaa kaikista eniten.

jos ei vuoto lakkaakaan näitten kanssa onko järkeä kokeilla cerazetteä uudestaan?

yhdistelmä pillereitä oon koittanu välttää niihin liittyvän veritulppa riskin takia..

no älä käytä pillereitä! Varsinkaan jos sulla vaarana veritulpat. Kondomit toimii kanssa ehkäisyyn (myös sukupuolitauteihin), kun niitä käyttää oikein. eikä tuu mitään lisävuotoja. Lisäksi mun miehellä kondomit edesauttaa, että se jaksaa pidempään niin mäkin kerkeän vauhtiin. Muita ehkäisymuotoja löytyy: kuparikierukkaa ja hormonikierukkaa, hormonirengasta, hormonilaastaria. Hormonitonta kuparikierukkaa laitetaan nykyisin myös ei-synnyttäneille. Ei muuta kun selkeästi lekurille puhumaan, eikä vain ota sitä pillerireseptiä vaikka ne niitä niin helposti tyrkkää.

Yhteistyössä