Voihan opinnäytetyö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Kyllä pitää olla oppilaitoksen aika perseestä, kun minkäänlaista opastusta opinnäytetyön tekemiseen en ole saanut ja nyt pitäisi muka sellainen kyhätä työssäoppimispaikalla. Kirjalliset ohjeet sain, mutta eihän se ole sama kuin että olisi joku kurssi, jossa kädestä pitäen neuvottaisiin asiat.

Nyt on vaan helvetin epävarma olo koko ajan, että teenkö mitään oikein. Oon kuitenkin ottanut nyt sellaisen asenteen, että teen niin kuin teen kirjallisine osuuksine kaikkineen ja palautan koululle. Jos eivät kelpuuta, niin sanon vaan että haistakaa paska ja se oli sitten siinä, näköjään en valmistunut tästä koulusta.

Kiitoksia, sain avautua.

Kurssi opinnäytetyön tekemiseen? Onko jossain sellaisiakin?

Minusta oppari pitää kyetä tekemään kirjallisen ohjeistuksen pohjalta. Siinähän se näytetään mitä on opittu. Jos ei osaa tehdä yhtä opparia, ei kyllä ole oppinut koulutuksen aikana paljon mitään.

Minun ymmärtääkseni on. Meidän ammattikoulussa on niillä, jotka eivät ole sitä saaneet hyväksiluettua. Minulla opinnäytetyökurssi on hyväksiluettu, koska olen käynyt lukion. Lähinnä kirjallisen osuuden tekeminen tuntuu vaikealta, koska en ole aivan varma, mitä asioita siihen tulisi sisällyttää. Mielestäni jonkinlainen opastus opinnäytetyön tekemiseen olisi hyvä, koska enhän ole aikaisemmin sellaista tehnyt. Saisi jonkinlaisen kuvan, että mitä työn pitäisi käsitellä ja mitä kirjalliseen osuuteen sisällytetään.

Sulla on ohjeet ja sulla on mitä ilmeismmin netti.
Koulun kirjasto? Siellä ainakin minun käymissäni kouluissa on ollut hyllyissä edellisten vuosien opinnäytetöitä.
Teillä on opo?

Kysyäkin saa ja pitää, ei aikuisille ihmisille todellakaan kaikkia kuulu kädestä pitäen näyttää.

Työssäoppimispaikalla...? Miten pitkä työssäoppimisjakso teillä on?

Me ollaan tehty opinnäytetyötä jo vuoden päivät, ja toivottavasti se on toukokuussa valmis. On hankittu tutkimusluvat sairaanhoitopiiriltä ja tehty vaikka mitä pohjatyötä. Saadaan kyllä tarvittaessa ohjaustakin opettajalta, ja säännöllisin väliajoin on seminaareja joissa käydään läpi siihen mennessä tehdyt jutut (oli aiheen esittely- seminaari, kirjallisuuskatsaus- ja suunnitelmaseminaarit) & näissä seminaareissa saadaan sitten palautetta ja ehdotuksia niin opparia valvovalta opettajalta, opponenteilta kuin luokkakavereiltakin.

Viimeksi muokattu:
Oon kuitenkin ottanut nyt sellaisen asenteen, että teen niin kuin teen kirjallisine osuuksine kaikkineen ja palautan koululle. Jos eivät kelpuuta, niin sanon vaan että haistakaa paska ja se oli sitten siinä, näköjään en valmistunut tästä koulusta.
Ja tuo asenne...sori, mutta lol. Sinä siinä häviät jos et saa opparia läpi etkä valmistu, ei kukaan muu. Ikää oli 14 vee?

Yhteistyössä