Voihan Kämmi! (asiaa laskusta ja nordean verkkopankista jos joku tietäisi vastauksen!))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minulla on tapana naputella laskuja ennakkoon verkkopankkiin ja laittaa niihin laskuissa näkyvät eräpäivät, niin että maksut veloitetaan eräpäivinä tililtä.

Jostain syystä unohdin, että olin laittanut jo erään isomman laskun maksuun aiemmin ja maksoin sen normaalisti tililtä aiemmin tänään. Puoli kahdeltatoista (siis nyt äsken) kun olin jo sängyssä tuli mieleeni että ainiin, minähän maksoin laskun! Tulin tähän koneelle poistamaan laskua huomisista erääntyvistä, niin poistaminen ei onnistunut koska "lasku on käsittelyssä". Miten se voi olla käsittelyssä jo nyt vaikka eräpäivä oli vasta seuraavana päivänä?

Nyt lasku siis on käsittelyssä eikä tilillä ole riittävästi katetta tuota jo maksettua laskua varten. Meneekö tuo tili nyt miinukselle vai hylätäänkö lasku koska tilillä ei ole katetta?

Lasku hylätään, tili ei koskaan mene miinukselle laskunmaksun vuoksi. Lasku roikkuu siellä päivän, pari listalla ja yrittää veloittaa neljä kertaa. Sen jälkeen siirtyy hylättyihin. Huomenna ennen klo 22 voit laskun sieltä poistaa, muistaakseni aina siihen aikaan siirtyvät seuraavan vuorokauden laskut käsittelyyn, eli sen jälkeen niitä ei voi muokata.

Luultavasti maksu ei mene tililtä, jos katetta ei ole. Varmaan yritetään ottaa tililtä huomenna aamulla, iltapäivällä ja vielä muutaman päivän kuluttua. Kannattaa soittaa huomenna pankkiiin ja kysyä, kyllä sen voi vielä peruuttaa. Pankit on huomenna tosin vain yhteen asti auki joten kannattaa hoitaa asia jo aamupäivällä. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Tuollaista tilannetta en ole kokenut, mutta minulla on kaksi tiliä liitettynä noihin verkkotunnuksiin.
Toinen tileistä on tyhjä, sen tilinumero tulee aina ensiksi laskun maksajakenttään, ennenkuin huomaan vaihtaa sen toiseksi tiliksi. Tänään unohdin vaihtaa ja laksua vahvistaessani se hylättiin, koska tilillä ei ollut katetta.

Ei tartte soittaa pankkiin. Aamulla tosiaan saat sitä muokattua (eli poistettua). Kunhan se automaatti on ensin saanut sitä yön aikana yrittää veloittaa sun tililtä, niin sitten se on tosiaan muokattavissa taas. Nyt se on automaattisessa jonossa veloitukseen, siksi sitä ei voi muokata enää tähän aikaan.
Mulla on sama pankki ja käynyt tuolla lailla useasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Lasku hylätään, tili ei koskaan mene miinukselle laskunmaksun vuoksi. Lasku roikkuu siellä päivän, pari listalla ja yrittää veloittaa neljä kertaa. Sen jälkeen siirtyy hylättyihin. Huomenna ennen klo 22 voit laskun sieltä poistaa, muistaakseni aina siihen aikaan siirtyvät seuraavan vuorokauden laskut käsittelyyn, eli sen jälkeen niitä ei voi muokata.

Kiitos vastauksestasi!

Helpotti kovasti ja saan nyt nukuttua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Ei tartte soittaa pankkiin. Aamulla tosiaan saat sitä muokattua (eli poistettua). Kunhan se automaatti on ensin saanut sitä yön aikana yrittää veloittaa sun tililtä, niin sitten se on tosiaan muokattavissa taas. Nyt se on automaattisessa jonossa veloitukseen, siksi sitä ei voi muokata enää tähän aikaan.
Mulla on sama pankki ja käynyt tuolla lailla useasti.

Kiitos todella paljon tästä tiedosta!

Yhteistyössä