Voidaanko "pakottaa"synnyttämään perätilassa olevaa vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskaa

Vieras
Minulla on vauva perätilassa ja koitettu kääntää mutta siinä onnistumatta:(
Lääkäri on sitä mieltä että ei kun perätilasynnytys vaan ja minä en halua sitä.
Kaksi normi synnytytä takana,mutta minä en suostu synnyttään perätilassa olevaa vauvaa.
Se on sektio saatava:/

Perätilasynnyttäjän pitää olla motivoitunut hommaan, sen muistan kuulleeni. Jos ei usko itseensä, niin siinähän ovat vaarassa sekä lapsi että äiti. Ymmärrän sua hyvin.

Luota lääkärin arvioon tässä tilanteessa. Perätilasynnytykset on luultavasti turvallisempiakin, kuin rt-synnytykset. Perätilasynnytyksissä on porukkaa paikalla ihan reippaasti, ja näin ollen ollaan heti valmiita tekemään muutoksia suunnitelmiin, mikäli mitään aihetta asiaan on. Rt-synnytyksissä kestää kauemmin reagoida hätään... paikallahan on noissa vain kätilö...

Kyllä multa kysyttiin, että haluanko synnyttää perätilassa jos ei saada vauvaa kääntymään. Oli siis vähän väliä perä alhaalla tai pää alhaalla vielä salissakin ja siksi kysyivät kun tarjonta muuttui koko ajan.
Olisivat leikanneet heti jos en olisi ollut sitä mieltä, että tulkoot miten päin tahansa kuhan ei enää sektiota. (käänsivät kaksi kertaa vauvan ja 2 krt kääntyi itse)

Näin kättärillä. En usko että ketään pakotetaan perätilassa synnyttämään alateitse.

Viimeksi muokattu:
Ei varmasti pakoteta. Mun kantaani kysyttiin muutama viikko sitten ja ilmoitin, etten misään nimessä suostu perätilasynnytykseen. Sovittiin sitten, että jos vauva ei käänny raivotarjontaan ja pysy siinä asennossa, niin leikataan. On siis ollut viime viikkoon saakka koko ajan poikittain, tai viistossa.

Piti vielä lisäämäni, että kääntöönkään en suostu ja sekin oli täysin ok.

Mulle sanottiin että ketään ei tässä maassa pakoteta ylipäätään synnyttämään vaan vaatimalla ja puolensa pitämällä saa pelkosektion. Ja jos lapsi on perätilassa niin sitä helpommin saat kun teet asiasi lääkärille selväksi...

Jos et itse halua synnyttää perätilalasta niin ei todellakaan tarvitse. Älä suostu jos et halua, koska se on riski synnytyksessä jos äiti pelkää eikä ole orjentoitunut synnytykseen ja siinä kuitenkin täytyy paremmin osata kuunnella kätilön/lääkärin ohjeita milloin ponnistaa milloin ei.

Perätilasynnytykset ovat turvallisia hyvällä suunnittelulla, mutta tosiasia on, että on niissä enemmän riskejä kuin rt-synnytyksissä.

Sanot riittävät monta kertaa, että et suostu synnyttämään alakautta. Perätila on yksi yleisimmistä syistä suunnitelluissa sektioissa. Itsellä oli vaavi perätilassa, ja vaikka olisinkin ollut suostuvainen synnyttämään alakautta, päädyttiin sektioon kun lantio oli kuvauksen perusteella liian ahdas.

Tsemppiä. Nyt vaan synnärille viesti, että haluat lyödä lukkoon sektiopäivän. PISTE.

Ainakin Husin alueella kuvataan lantiomitta magneettikuvauksessa? Onko sulle tehty kuvaus?

Mulla tulos oli, että mitta tavallista ahtaampi ja jouduin sektioon. Toinen lapsi oli raivotarjonnassa, joten olin huolissani siitä lantionmitasta, joka oli siis tavallista kapeampi. Lapsi tuli kuitenkin hienosti ja toisen asteen repeämä parani hyvin.

Saako kysyä, miksi? Liittyykö kääntöyritykseen riskejä?

Liittyy...mm. istukan ennenaikainen irtoaminen.

Ja omalla kohdallani vielä jännittää sekin, että meidän lapsilla on ollut niin lyhyet napanuorat, että hyvä kun ovat ulos päässeet kokonaan tulemaan. Yhtäkään lasta en ole vatsanpäälle saanut ennen, kun napanuora on katkaistu, koska se on ollut niin lyhyt, ettei vauva ole syliin ylettynyt. Kiva, jos se lyhyt napanuora siellä sitten sotkeentuu kaulan ympärille, tai vaikka ihan käteenkin...milläs se lapsi sitten pääsisi syntymään alakautta?

Parempi mun mielestäni antaa vaan olla. Leikkaamalla saa mun mielestäni tuossa kohtaa turvallisimmin ulos.

[QUOTE="Vieras";28842466]Luota lääkärin arvioon tässä tilanteessa. Perätilasynnytykset on luultavasti turvallisempiakin, kuin rt-synnytykset. Perätilasynnytyksissä on porukkaa paikalla ihan reippaasti, ja näin ollen ollaan heti valmiita tekemään muutoksia suunnitelmiin, mikäli mitään aihetta asiaan on. Rt-synnytyksissä kestää kauemmin reagoida hätään... paikallahan on noissa vain kätilö...[/QUOTE]

Toi oli itseasiassa suurin syy, miksi mä valitsin sektion. Lääkäri sanoi, että voin synnyttää ihan hyvin alakautta tai sitten sektiolla. Täysin itse valittavissa. Mun mielestä oli kuvottava ajatus, että mä olisin reva levällään ison yleisön edessä. Yäk. Jätän semmoset hommat ihan muille esiintyjille ja esikoiseni syntyi sivistyneesti sektiolla.

Ei voi. Mä en suostunut kääntöyritykseen, loppuun asti vain tarkkailtiin oliko yhä perätilassa. Lopulta tultiin sektion kautta kotia. Ja perätilasynnytystä ei suositeltu ensisynnyttäjälle.

Toi oli itseasiassa suurin syy, miksi mä valitsin sektion. Lääkäri sanoi, että voin synnyttää ihan hyvin alakautta tai sitten sektiolla. Täysin itse valittavissa. Mun mielestä oli kuvottava ajatus, että mä olisin reva levällään ison yleisön edessä. Yäk. Jätän semmoset hommat ihan muille esiintyjille ja esikoiseni syntyi sivistyneesti sektiolla.

Oho aika loukkaavaa perätilasynnyttäjiä kohtaan...

Yhteistyössä