Voidaanko muka kahden sektion jälkeen synnyttää alakautta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
luulin että se on sitten ihan selvä juttu että tää kolmaskin sektioidaan mutta ilmeisesti ei kuitenkaan? neuvolassa sanottiin että jos taas päädytään sektioon jne jne. ja synnytystapa-arvio edessä loppuraskaudessa. Tiedättekö ketään kuka olisi synnyttänyt kahden sektion jälkeen??

Olen kyllä ymmärtänyt, että riskit ovat jo niin suuret että seuraavat raskaudet päätyvät mulla sektioon automaattisesti. Näin sanoi kättärilläkin lääkärit ja kätilöt.
Jostain olen kyllä lukenut myös mahd alatiesynnytyksistä poikkeustapauksissa, mutta tuskin itse siihen lähtisin enää niin suurilla riskeillä yrittämään, vaikka mieluummin normaalisti synnyttäisinkin. Eikös se kohdun repeämisriski ole jo aika suuri kahden sektion jälkeen? Puntarissa sitten kolmannen sektion riskit vs alatiesynnytys kahden sektion jälkeen.

Kyllä minua yritettiin kahden sektion jälkeen houkutella alatiesynnytykseen. Mutta sitten mittasivat ultralla vanhan sektioarven paksuuden ja se oli ohentunut joten tekivät sektion ettei arpi repiä.

Mä odotan kuudetta ja on tehty kaksi sektiota, muut olleet alatietä.
Eka sektio 2000 ja toka 2011. Mieluiten synnyttäisin tämän kutosen ja viimeisen lapsemme alatietä, saa nähdä onko siihen mahdollisuuksia.
Jos jollain on kokemuksia niin vois kertoa tässä ketjussa.

Mulle sanottiin Naistenklinikalla 2010, että kahden sektion jälkeen kaikki seuraavat ovat automaattisesti sektioita ja alatietä ei ikinä lähdetä kenelläkään edes yrittämään. Juuri sen takia, että kohtu ohentuu arven ympäriltä ja supistuksissa ja ponnistusvaiheessa voi revetä.

mulle tehtiin sektiot -94 ja -96, toisen jälkeen sanottiin että seuraavat sitten automaattisesti sektioita. Kolmas syntyi -09 ja alusta asti oli selvää että sektio tulisi, ei ollut käytäntö muuttunut 13 vuoden aikana.

Yhteistyössä