Voi vitsi. Mahdankohan mä enää jaksaa edes aloittaa kestovaippailua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hitsi kun on tottunut noiden kertisten helppouteen. Tää laiskottelu jäi päälle jo viikon lomareissulla, jolla tuli käytettyä vallan kertiksiä. Nyt, ennen Peikkiksen sairastumista, oon käyttänyt sekasin kestoja ja kertiksiä. Mutta mahatautisen vaipat on luonnollisesti ollut kertiksiä.

Huomenna vois taas alkaa kestoilemaan, mutta jostain syystä kertikset houkuttaa. Mites sitä taas sais intoa kestoihin? Mä nimittäin oon huomannut että aika pahasti on alkanut kestot vuotamaan. Eli pitäis laittaa lisää täytettä ja tuntuu jotenkin hankalalta :|

Tiedä sitten kannustaako tämä yhtään, mutta minä aloitin eilen osakestoilun 8 kuukauden ikäisen poikani kanssa. Mulla on 2 isompaakin lasta, joilla ollut kertikset käytössä, mutta niin sitä vaan hurahti näin "vanhemmiten" kestoihin. Muutaman vaipanvaihdon jälkeen tullut itelle jo hyvä mieli kun omalta osaltaan pyrkii parantaan maailmaa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Unelmahöttö:
Tiedä sitten kannustaako tämä yhtään, mutta minä aloitin eilen osakestoilun 8 kuukauden ikäisen poikani kanssa. Mulla on 2 isompaakin lasta, joilla ollut kertikset käytössä, mutta niin sitä vaan hurahti näin "vanhemmiten" kestoihin. Muutaman vaipanvaihdon jälkeen tullut itelle jo hyvä mieli kun omalta osaltaan pyrkii parantaan maailmaa :saint:

Joo, kyllä mä taas innostun itsekin. Toivon mukaan tää kyllästyminen on vaan väliaikaista. Mutta mulla on nyt 8 kk:n ikäinen poika ja ihan oikeesti tuntuu että kaikki vaipat vuotaa. Mitä sä sitten käytit?

Me ollaan osakestoiltu nyt toisen kanssa 1 v 8 kk, välillä kestot on olleet lähes kokonaan kaapissa, kun se oli niin "hankalaa" ja nyt taas ne on lähes 100% käytössä. Se innostaa, kun löytää hyvän, istuvan ja imevän vaipan, hauskat kuosit ja ihanat kuoret sekä tietty sopivan vaihtovälin. On ihana katella kestopeppua, joka mennä viipeltää villahousuissaan :)
Meillä on käytössä bambuiset sisävaipat ja villahousut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rillama:
Me ollaan osakestoiltu nyt toisen kanssa 1 v 8 kk, välillä kestot on olleet lähes kokonaan kaapissa, kun se oli niin "hankalaa" ja nyt taas ne on lähes 100% käytössä. Se innostaa, kun löytää hyvän, istuvan ja imevän vaipan, hauskat kuosit ja ihanat kuoret sekä tietty sopivan vaihtovälin. On ihana katella kestopeppua, joka mennä viipeltää villahousuissaan :)

Hei ens kuussa on muistaakseni Turussa kestovaippatapahtuma. Ja ainakin viimeksi sieltä sai paljon vaippoja tosi edullisesti. Siis kierrätettynä. Josko siellä taas viimeistään innostuis uudelleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rillama:

Hei ens kuussa on muistaakseni Turussa kestovaippatapahtuma. Ja ainakin viimeksi sieltä sai paljon vaippoja tosi edullisesti. Siis kierrätettynä. Josko siellä taas viimeistään innostuis uudelleen :)

Hyvä, sinne vaan :D
Me tykätään Hilivinksis K Neppi vaipoista, ne on koko vaippaiän kestäviä (tietty lapsen koosta riippuen, mutta saatavilla on myös taapero-koko), kun ne on siroja, kapeita ja bambuisina todellakin hyvin imeviä. Villahousujen kanssa vaihtoväli on meillä n. 3-4 tuntia ja vaikka sinne turahtaa kakkakin, pysyy se vaipassa, eikä edes haise - believe it or not!
Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Unelmahöttö:

Joo, kyllä mä taas innostun itsekin. Toivon mukaan tää kyllästyminen on vaan väliaikaista. Mutta mulla on nyt 8 kk:n ikäinen poika ja ihan oikeesti tuntuu että kaikki vaipat vuotaa. Mitä sä sitten käytit?

Niin eilen siis otettiin näitä kestoja ekaa kertaa käyttöön. En vielä oikein osaa sanoa mikä ois toimiva juttu, vaipanvaihtoväli ainakin lyheni huomattavasta, tai sitten mä vaan hermoilen, että ne falskaa.

Mulla on 11 kk ikänn poika, jonka kanssa kestoiltiin ihan vastasyntneestä. SYksunmittaan se hiipui, oli muutto ja toinenki muutto ja kaikkea tekosyitä, ettei jaksanu. En ottanu asiasta ressia ja viikkasin nätisti kaikki harsot laatikkoon. Nyt viimeviikolla yhtäkkiä tuli sellanen fiilis, että laitampa harson ja nyt viimeseen viikkoon oon kaks kertistä käyttäny. Hurahin onneks uudelleen. Mulla on siis imsevimsen ja ruskovillan harsoja, jossa on yks 40x40 flanelli imu taiteltuna välissä ja ite tehdyt villahousut, jotka ei päästä ohi eikä läpi, vaikka harsi olis yönki jäljiltä ylimärkä. http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/16277/1237149040_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg Siinä teille :D

Hei kiitos vinkeistä!! Oikeesti jo nyt tuli semmoinen olo että huomenna pitää kaivaa taas kestot esiin :D. Se on vaan se aloittaminen. Sitten ku pääsee taas vauhtiin, niin tuntuu vaan tosi kivalta käyttää kestoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Milija:
Mulla on 11 kk ikänn poika, jonka kanssa kestoiltiin ihan vastasyntneestä. SYksunmittaan se hiipui, oli muutto ja toinenki muutto ja kaikkea tekosyitä, ettei jaksanu. En ottanu asiasta ressia ja viikkasin nätisti kaikki harsot laatikkoon. Nyt viimeviikolla yhtäkkiä tuli sellanen fiilis, että laitampa harson ja nyt viimeseen viikkoon oon kaks kertistä käyttäny. Hurahin onneks uudelleen. Mulla on siis imsevimsen ja ruskovillan harsoja, jossa on yks 40x40 flanelli imu taiteltuna välissä ja ite tehdyt villahousut, jotka ei päästä ohi eikä läpi, vaikka harsi olis yönki jäljiltä ylimärkä. http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/16277/1237149040_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg Siinä teille :D

Ihana kestopylly :)

Mä vasta tän kolmannen muksun ( poika parin viikon päästä 1v ) kanssa innostuin kestoista. Kakkosen kanssa kokeiltiin Fuzzia, mut neiti oli megapissijä eikä silloiset imut toiminu.

Meillä käytetään kestoja päivällä ja yöksi ollaan laitettu kertis.

Käytössä taskuvaippoja/kuoria bambu-hamppu taittoimulla ( Myllymuksut ) tai flanelli+froteeimu tai harso+froteeimu.

Nuo froteeimut oon ite tehny pyyhkeestä.

Taskut Fuzzi Bunz ( vanha malli ), Myllymuksut, Royalkestot. Kuoret Bummis SWW ja Popolino.

Niin ja onhan meillä vielä ollu käytössä myös Ronja&Roope sisävaippa ja Thirsties kuoret.

Mäkin hurahdin kestoihin vasta kun tää nuorempi oli about 6kk kun piti esikoista opettaa pottailemaan. Nykyisin tulee ihan huono omatunto kun yöllä ollaan siirrytty täysin kertiksiin. Pikku mies painaa n. 9kg ja 11-17kg kertiksissäkään ei imuteho riitä öisin... en ole jaksanu ruveta etsimään imevää yövaippaa, kun villiksetkään ei käy.
Päivisin käytössä taskut (vanhanmalliset fuzzit ja DN ) ja sit löytyy Bumkinsin ja BerryPlush AIOja. Taskuissa on mega kerrokset imua:D

Mun täytyy varmaan tuota bambua ja hamppua kokeilla. Kun nyt on vaan harsoa ja froteeimuja. Ja jotain puuvillasta tehtyjä lisäimuja. Mä en noista merkeistä tiedä kun kaikki mun kestot on kaiketi joku itse tehnyt.

Ja ne villahousut... ne kyllä täytyy ottaa käyttöön vaikka tähän asti oon niitä jostain syystä vierastanut.

Nuo bambu-hamppuimut on kyllä olleet hyviä. Meillä niitä myydään ihan S-marketissa. On jopa halvempia kuin Myllymuksujen omassa nettikaupassa.

Mä en oo villahousuja kokeillut, itse kun en villaa siedä ollenkaan. Kutisee niin maan pirusti :/ Ja nää meiän mukulat on herkästi hikoavaa sorttia, kuten vanhempansakin..

Mä tykkään taskuissa hampusta ja hamppu-bambuakin on. Sitten kun kääräsen koko imupaketin flanelliin, niin se levittää kivasti kosteuden kaikkialle imuihin kun muutenhan ne pojalla tuppaa kastumaan vaan edestä:D näin imupaketista ei tule juurikaan paksumpi, mutta imuteho lisääntyi huomattavasti=)

Yhteistyössä