voi viddu! Ilmastointi sairastuttanut vauvan??!

  • Viestiketjun aloittaja ei ole totta!
  • Ensimmäinen viesti
ei ole totta!
apua! Meillä lapsi 1v 1kk ollut kok päivän ilmastoidussa autossa. Lapsella oli lyhyt hihainen body päällä ja autossa sisälämpötila 19-20 astetta. Mies ei suostunut nostamaan lämpötilaa kun olis kuulemma läkähtynyt ja vauvaki oli tyytyväinen. Mutta nyt! vauva nukkuu ja on tulikuuma! Eli kuumetta on, en tiedä kuin paljon kun olkaa reissussa ja mittari ei tietenkään matkassa. Olen niin huolissani! Voiko olla ilmastoinnin vika? ?
 
vieras
Mä en ollut kuin 2*10km matkan ilmastoidussa autossa ja vain hetken oli ilmastointi kohti kasvoja niin flunssahan siitä tuli. Eli hyvinkin mahdollista. Nyt vaan paljon juotavaa lapselle.
 
Arwen Undomiel
Flunssa ei tule kylmästä vaan on yleensä virustauti ja se virus ei siitä kylmästä ilmasta tule.
Kylmyys voi heikentää lapsen immuunipuolustusjärjestelmää ja siten jo kropassa ollut virus pääsee iskemään helpommin mutta ilmastoinnista se flunssa ei ole tullut ja olisi todennäköisesti iskenyt pian muutenkin.
 
bud
Todella helposti noin käy.. 19-20 astetta ilmastoinnin lämmöksi on vielä aika vähän. aikuisille hyvä, muttei pienille. meillä tytöllä alkaa aina nenä vuotaan, jos liian kylmällä on lämpö ja sitten nalkuti nalkuti nalkutan miehelle, että nyt lisää lämpöä.
 
mä saan aina keväällä (tai koska ny ilmastointia täytyy ruveta autossa käyttään )
flunssan ilmastoinnista. tai en nyt ehkä varsinaista flunssaa,mutta nuhan ny kuitenkin ja kurkku on kähee. mun lapset on siitä kyllä säästyny. miehellä menee niskat jumiin. tän hetkinen ilmastointi ei oo aiheuttanu vaivoja..pitäs ehkä käydä täytöllä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kuten sanottu- on voinut vaikuttaa.

Mun kaveri sai rintatulehduksen ilmastoidussa autossa.
Rintatulehdus tulee kylmästä kun taas flunssa ei.
Oi kyllä.....

Mutta kuten sanoit se kylmä ilma altistaa sille lenssullekin.
Ja kuten Majurilla- mun iskälläkin tulee kurkku aika äkkiä kipeeksi ilmastoidussa autossa- ja kestää useamman päivän, ei vain sitä aikaa mitä on autossa.
 
Arwen Undomiel
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Oi kyllä.....

Mutta kuten sanoit se kylmä ilma altistaa sille lenssullekin.
Ja kuten Majurilla- mun iskälläkin tulee kurkku aika äkkiä kipeeksi ilmastoidussa autossa- ja kestää useamman päivän, ei vain sitä aikaa mitä on autossa.
Kurkun kipeys tai nenän vuoto on aika eri asia kuin korkea kuume?

 
Jepjep
Auton ilmastointilaite vaikuttaa oletettavastikin takapenkillä kasvot kohti takaikkunaa matkustavaan vauvaan täysin erilailla kun etupenkillä kasvot kohti ilmastoinnin ulostuloja matkustavaan aikuiseen. Siellä takapenkillä ei tule höngittyä ilmaa suoraan siitä ilmastoinnin tuloputkesta. 19-20 astetta ei ole liian vähän lämpöä vauvalle, olipa vaatetus mikä hyvänsä.
 
ap
ei kyl tosta tuntee heti että ei ole normaalin rajoissa lämpö vaan on kuumetta. Voi itku! Ollaan hotellissa ja täälläkin ilmastointi päällä eli viileä. Otin vauvalta äsken bodyn pois, nukkuu pelkässä vaipassa. Onko ok ?
 
oikeessa oot
Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
Oliko siinä jotain ohjeita, miten sai ilmastointia käyttää autossa, kun on vauva kyydissä?
Kun meillä oli auto NIIIN tukalan kuuma, kun oli seisonut koko päivän auringossa...
Onhan siihen ohjeita kyllä.
 
vs
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei kyl tosta tuntee heti että ei ole normaalin rajoissa lämpö vaan on kuumetta. Voi itku! Ollaan hotellissa ja täälläkin ilmastointi päällä eli viileä. Otin vauvalta äsken bodyn pois, nukkuu pelkässä vaipassa. Onko ok ?
Kyllähän äidin pitäs tietää.. :whistle:
 

Yhteistyössä