Voi v"%¤! mikä aviomies!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Tuli treeneistä kotio ja mä itkin. Ei edes kysynyt mikä on tai miksi olen surullinen! Kyllä ottaa niin päästä tollanen, ei näytä olevan empatiakykyä ollenkaan tai kiinnostusta siitä, miksi mua jokin surettaa. Mistäs voi tietää vaikka olisin kuullut että joku läheinen on kuollut tai minulla on todettu syöpä :( Vaan ei näytä kiinnostavan. Mä sentään toivoisin, että edes noteerattais ja kyseltäis jotain.
Itken aika harvoin, eli ei ole mitään normaalia kiukuttelua, jota mies ei enään vain jaksaisi. Pieni lapsikin on..tekisi vaan mieli lähteä kulkemaan lapsen kans ja jättää tuo pelle.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Tuli treeneistä kotio ja mä itkin. Ei edes kysynyt mikä on tai miksi olen surullinen! Kyllä ottaa niin päästä tollanen, ei näytä olevan empatiakykyä ollenkaan tai kiinnostusta siitä, miksi mua jokin surettaa. Mistäs voi tietää vaikka olisin kuullut että joku läheinen on kuollut tai minulla on todettu syöpä :( Vaan ei näytä kiinnostavan. Mä sentään toivoisin, että edes noteerattais ja kyseltäis jotain.
Itken aika harvoin, eli ei ole mitään normaalia kiukuttelua, jota mies ei enään vain jaksaisi. Pieni lapsikin on..tekisi vaan mieli lähteä kulkemaan lapsen kans ja jättää tuo pelle.
No miksi sitten itkit?

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Ei kai se nyt ollu ap:n pointti et kysellään miksi se on itkenyt, vaan että miks mies ei välitä sen vertaa että kysyy mikä on..? vai ymmärsinköhän taas ihan väärin..

Kuulosti vähän siltä kun ois itkeny ihan siitä syystä että halus nähä onko miehellä empatiakykyä ja tuleeko lohduttaan. Ja sen kyllä kuulee koska on oikeeta itkua...

Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Ei kai se nyt ollu ap:n pointti et kysellään miksi se on itkenyt, vaan että miks mies ei välitä sen vertaa että kysyy mikä on..? vai ymmärsinköhän taas ihan väärin..

Kuulosti vähän siltä kun ois itkeny ihan siitä syystä että halus nähä onko miehellä empatiakykyä ja tuleeko lohduttaan. Ja sen kyllä kuulee koska on oikeeta itkua...

Sama tuli mieleen.

Tai sitten selitys on niinkin yksinkertainen, että ukkoparka teki kuten itselleen haluaisi tehtävän. Että jos joku itkee niin annetaan olla kunnioittavasti rauhassa kunnes kokee haluavansa jakaa murheen syyn > tulee itse avautumaan siitä...eikö se ole koko tämä härmä täynnänsä vastaavaa "hienotunteisuutta"?

itki ap mistä syystä hyvänsä ja vaikka joka päivä niin olisihan se varmaan liikaa vaadittu että mies sen verran välittäisi että edes jollain tapaa noteeraisi sen että toinen itkee. mutta kun ei niin ei, jotkut ei vaan tajua eikä halua nähdä/välittää.

No, mää varmaan ajattelisin samanlailla kuin ap. Ukko ei vaan välitä tuon taivaallisesti mikä toisella on. Varsinkin jos ei itkunkaan jälkeen kysynyt mitään esim. miten voit tjms...

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Sama tuli mieleen.

No jos eipähän mies läpäissyt sitten empatia testiä edes....

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Sama tuli mieleen.

Vähän myöhäistä "testailla" noin niinkuin papin aamenen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Umpiluupää:
Tai sitten selitys on niinkin yksinkertainen, että ukkoparka teki kuten itselleen haluaisi tehtävän. Että jos joku itkee niin annetaan olla kunnioittavasti rauhassa kunnes kokee haluavansa jakaa murheen syyn > tulee itse avautumaan siitä...eikö se ole koko tämä härmä täynnänsä vastaavaa "hienotunteisuutta"?

Juurikin näin. Tai mies meni paniikkiin eikä tiennyt, mitä tehdä.

Sama tuli mieleen.

Miksi ylipäätään pitäisi pelata ihmeellisiä ihmissuhdepelejä "testeineen"?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Sama tuli mieleen.

Miksi ylipäätään pitäisi pelata ihmeellisiä ihmissuhdepelejä "testeineen"?

No musta ainakin kuulostaa tyhmälle testailla tuollain.. Mutta kaippa sit joku voi testailla, jos kerta toisille tuli semmoinen ajatuskin heti..

Mä oon kyllä sitä mieltä, että ei oo mitään toisen kunnioittamista, ettei edes kysy mikä toisella on jos itkettää. Onkos mies aina tuollainen vai sattuiko molemmille huono päivä yhtäaikaa?

Ette kai ole tosissaan, että tällaista testailisin! Siis että miten mies suhtautuu, jos itken?! Aivan aitoa ja todellista surua koin/koen. En haluaisi kuitenkaan tässä alkaa surun syystä enempää sanomaan. Pointtina vaan se, että tuntuu todella kamalalta, ettei mies ei reagoi, vaikka itken.

Noh, mies ei kysynyt/noteerannut vieläkään mitään. Hoiti kyllä lapsen iltatoimet ja laittoi nukkumaan. Hyvä isä on kyllä. Meni itse nukkumaan jonkunajan kuluttua myös.

Haluaisin tietää, että miten teidät miehet/vaimot käyttäytyy vastaavassa tilanteessa? Aika kurja olo on. Enpä alkanut hänelle mitään puhumaankaan, kun vaikutti että olen ilmaa vain :(

PUHU SILLE!
Hyvin voin kuvitella,että on jättäny sut rauhaan koska et itse menny selittämään mikä on vialla.

Katoppa ku jotkut miehet ne vaan on!!! Ihan oikeesti, ne ajattelee eritavalla ku sä.... Eikä ne voi tajuta,että miten sun mielestä pitäis tehä...

Vaikka tää nyt luki jokseenkin tylysti tossa, niin ei ollu tarkotettu tylyksi, vaan ihan vaan niinku yhdeksi huomioksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ette kai ole tosissaan, että tällaista testailisin! Siis että miten mies suhtautuu, jos itken?! Aivan aitoa ja todellista surua koin/koen. En haluaisi kuitenkaan tässä alkaa surun syystä enempää sanomaan. Pointtina vaan se, että tuntuu todella kamalalta, ettei mies ei reagoi, vaikka itken.

Noh, mies ei kysynyt/noteerannut vieläkään mitään. Hoiti kyllä lapsen iltatoimet ja laittoi nukkumaan. Hyvä isä on kyllä. Meni itse nukkumaan jonkunajan kuluttua myös.

Haluaisin tietää, että miten teidät miehet/vaimot käyttäytyy vastaavassa tilanteessa? Aika kurja olo on. Enpä alkanut hänelle mitään puhumaankaan, kun vaikutti että olen ilmaa vain :(

Oikeesti tollanen käytös on tosi surullista. Kuitenkin kun kyseessä on ihminen jonka kanssa on suunnitellut viettävänsä loppuelämän.
Mutta entä jos miehelläsi on omia murheita,masennusta,alakuloisuutta, mistä et itse tiedä. Silloin ei oikeasti jaksa jakaa muiden murheita (olen ollut siinä tilanteessa itse masentuneena). Ehkäpä voisit huomenna ottaa miehen kanssa puheeksi tämän käytöksen. Kerrot vaan rehellisesti että sulla tuli vielä lisää paha mieli kun mies ei mitenkään noteerannut. Kyllä ne asiat yleensä puhumalla selviää, ei mököttämällä, usko mua! :)

Joo, otan huomenna puheeksi asian. En kestä tällaista enää. Nyt pitää mennä nukkumaan, jotta jaksan leikkiä iki-ihanan lapseni kanssa aamulla. Ehkä en kovin hyvin näe leikkiä, sillä silmäni ovat niin kovin turvonneet kovasta itkemisestä :/ Noh, lapseni ainakin mua rakastaa kaikesta huolimatta

Meillä on ollut usein samanlaisia tilanteita. Mies on kyvytön ottamaan tunteita vastaan, varsinkin negatiivisiä tunteita. Hän ei kestä toisen surua, joten yrittää sitten torjua kokonaan koko asian. Jos myöhemmin kysyn asiasta, miksei huomioi tai välitä, tilanne menee aina niin rajuksi, että loppujen lopuksi olemme toistemme kimpussa niin henkisesti kuin fyysisestikin. :( Niinpä olen vain tyytynyt loppujen lopuksi siihen, että mulla ei ole sellaista miestä, joka olisi tuki, turva ja olkapää. Nämä tarpeet yritän paikata ystävillä.

Yhteistyössä