Voi v....!! Lääkäri ei ollutkaan laittanut labraan lähetettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijatgd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijatgd

Vieras
Voi että ärsyttää! Eilen siis kävin Yliopisto sairaalassa lääkärillä, joka muka laittoi labrapyynnön mulle ja sovittiin että käyn tänä aamuna. Huomiselle on soittoaika tuloksista ja päästäisiin aloittamaan lääkitys. Sit lääkäri onkin kaksi viikkoa lomalla.

Heräsin neljän jälkeen tänä aamuna, että sain aamuhommat hoideltua. Labra aukesi klo 7 ja olin justiinsa siellä että kerkiän käydä pyydetyt kokeet ennen duuniin menoa (duuni alkoi klo 8). Joo...kun pääsin ekaan näytteen ottoon, sanoi hoitaja ettei heillä ole järjestelmässä mitään pyyntöjä! Voi prkl!

No, klo 8 jälkeen soitin polille ja jätin lääkärille ilmoituksen asiasta. Äsken soittivat polilta että nyt olisi sit pyyntö laitettu ja huomenna soittoaika blaablaablaa. Se vaan, että labra on auki klo 14 saakka ja mun työpäivän puitteissa pääsisin labraan klo 15.30. Teen siis asiakastyötä ja päivän ajat on varattu jo viikkoja etukäteen.

Voi että ottaa päähän >:-/

Voi ei .... Mulle joskus käynyt samoin mutta labra soitti itse lääkärille siltä seisomalta että tekisi lähetteen.
Aika eikä käynti ollut sitten turhaa. Ilmeisesti labroissakin on eroja

Ärsyttävää.
Oikeasti olisivat nyt voineet sen näytteen ottaa ja hoitaa lähetteet myöhemmin. Ihan kun kukaan sinne huvin vuoksi menisi.

Ei se ihan niinkään toimi... eri tutkimukset otetaan erilaisiin putkiin. Ja jos ei tiedä mitä lääkäri on pyytänyt, niin vähän paha ottaa summanmutikassa niitä putkia. Taatusti jäisi just se putki ottamatta mikä pitäis ottaa.

Selvitä voiko sen näytteen ottaa jossain toisessa labrassa, joka olisi myöhempään auki - täällä terveyskeskuksen ja yliopistollisen sairaalan labrat ottavat yhteisesti näytteitä, ajan voi varata mihin vaan. Tai selvitä, ehtisikö huomenna aamulla otetuista näytteistä tulokset ajoissa lääkärille - osa näytteistähän pitää ottaa yöpaaston jälkeen.

Yhteistyössä