voi v.. Auto hajosi, moottori sökönä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
se oli vanha halpa auto ja pakko olisi olla kuitenkin joku kulkupeli kun kuljen 60km päässä työvoimakoulutuksessa. Kattelin tota a1 autorahoitusta niin voiskohan sitä mitenkään saada tai jotain muuta missä maksetaan autosta se 10% käteismaksu ja loput erissä jos kattelis jotai 2000-3000 euron autoa? Muuten ei ole varaa kerralla pistää semmoisia summia.

Jokaisessa autoliikkeessä on joku osamaksurahoituspalvelu. Käsirahan ykeensä kyllä vaativat, mutta joillekin riittää käsirahaksi se että tuot se vanhan rikkinäisenkin (mutta kulkevan) auton niin "antavat" siitä sen 1000e uuden auton käsirahaksi.

Aa, mutta nyt vasta katoin tarkemmin. Jos noin halpaa autoa meinaat niin siihen ne ei hyvitä vanhasta mitään. Uuden auton hinta pitää olla lähempänä 10 000 että se onnistuu. Mutta osamaksu sopii kyllä, kunhan sulla on maksaa se käsiraha.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jokaisessa autoliikkeessä on joku osamaksurahoituspalvelu. Käsirahan ykeensä kyllä vaativat, mutta joillekin riittää käsirahaksi se että tuot se vanhan rikkinäisenkin (mutta kulkevan) auton niin "antavat" siitä sen 1000e uuden auton käsirahaksi.

Ei ne kyllä tonnia anna rikkinäisestä ja vanhasta autosta. Ja tuo ap:n auto ei ole todellakaan kulkeva, jos moottori on paskana.

Onko ap miehelläsi tuloja? Usein vaativat käsirahan lisäksi palkkatuloja.

[QUOTE="mä";26074940]Ei ne kyllä tonnia anna rikkinäisestä ja vanhasta autosta. Ja tuo ap:n auto ei ole todellakaan kulkeva, jos moottori on paskana.

Onko ap miehelläsi tuloja? Usein vaativat käsirahan lisäksi palkkatuloja.[/QUOTE]

No antavathan, kunhan kulkee. Mutta korjasinkin tuohon että uuden auton pitää olla sitten kalliimpi kuin mitä ap suunnittelee.

Tuttu sai vanhasta rikkinäisestä (hyvä että kulki, moottori veteli viimeisiään, nippa nappa sai ajettua sen autoliikkeen pihaan) ja katsastamattomasta autosta 1600e kun vaihtoi 14 000e autoon.

no en tosiaankaan halua ostaa kalliimpaa kuin max 5000 euron autoa, Tällä hetkellä opiskelen päätoimisesti mutta siis töitä on puolen vuoden päästä varmasti tiedossa, ala on sellainen, niin mietin vain uskallanko edes kysyä kun olen niin ujo ja itken varmasti jos sanovat ei. Vaihtoonhan toi auto ei käy. Ja ei ole miestä tai ketään muuta tässä taloudessa, välit vanhempiin poikki. Auttakaapa miettimään ratkaisuja koska auto olisi välttämätön kun lasten hoitopaikkaankin on 4km matkaa.

[QUOTE="vieras";26075023]no en tosiaankaan halua ostaa kalliimpaa kuin max 5000 euron autoa, Tällä hetkellä opiskelen päätoimisesti mutta siis töitä on puolen vuoden päästä varmasti tiedossa, ala on sellainen, niin mietin vain uskallanko edes kysyä kun olen niin ujo ja itken varmasti jos sanovat ei. Vaihtoonhan toi auto ei käy. Ja ei ole miestä tai ketään muuta tässä taloudessa, välit vanhempiin poikki. Auttakaapa miettimään ratkaisuja koska auto olisi välttämätön kun lasten hoitopaikkaankin on 4km matkaa.[/QUOTE]

Nyt ei auta kuin kysyä.. Koita vakuuttaa maksukyvykkyytesi (vie vaikka tulo-meno-arviokin) ja sen että puolen vuoden päästä sulla on töitä varmasti. Muu ei oikein auta.

Yleensä ne autoliikkeiden rahoituspalvelut ovat jonkun pankin kautta, eli vaikka autoliike tahtoisikin antaa sen maksusopimuksen niin jos pankin puolelta tulee hylätty niin se sitten on hylätty, sille ei voi mitään.

Mutta kannattaa mennä kyselemään, ei se ole tyhmä joka kysyy. :) näin niitä uusiaki asioita oppii.

no mut ajattelin et jos joku vaikka on autoliikkeessä töissä niin tietäis. Mut mullahan on luottotiedot tietysti aivan kunnossa niin auttaisko se asiaa kun kuitenkin se rahoituspäätöshän tehdään aivan hetkessä niin jospa kone tarkistais vain sen.

Olisko mopoauto mitään. Mopoautoon otetaan normaalin mopon vakuutus. Mopoautot katsastetaan ensimmäisen kerran vasta kolmantena vuonna käyttöönoton jälkeen. Seuraava katsastus on tästä kahden vuoden päästä, jonka jälkeen täytyy katsastaa vuosittain.
Pohjola:
Pakollinen liikennevakuutus maksaa mopon iästä ja paikkakunnasta riippuen alle 200 euroa vuodessa. Upouuden keskikokoisen ja -hintaisen mopon vakuuttaminen kattavimmalla mahdollisella vakuutuksella maksaa alle 200 euroa vuodessa. Vakuutusmaksua voi alentaa valitsemalla isomman, esimerkiksi 150 euron omavastuun.

Käsiraha on yleensä 5-20% kauppahinnasta, ja ainakin oma työpaikkani on joskus ottanut vaihdossamkorjaamolla olevan auton.
Kannattaa siis kysyä!
Monestin autoliikkeillä on myös autoja joista on pakko päästä eroon (ovat seisseet varastossa liian kauan tms) niin silloin voi olla näitä " hyvitämme autosta kun autosta 1000€"- kamppiksia, ja sehän riittäisi sinun tapauksessa seuraavan auton käsirahaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olisko mopoauto mitään. Mopoautoon otetaan normaalin mopon vakuutus. Mopoautot katsastetaan ensimmäisen kerran vasta kolmantena vuonna käyttöönoton jälkeen. Seuraava katsastus on tästä kahden vuoden päästä, jonka jälkeen täytyy katsastaa vuosittain.
Pohjola:
Pakollinen liikennevakuutus maksaa mopon iästä ja paikkakunnasta riippuen alle 200 euroa vuodessa. Upouuden keskikokoisen ja -hintaisen mopon vakuuttaminen kattavimmalla mahdollisella vakuutuksella maksaa alle 200 euroa vuodessa. Vakuutusmaksua voi alentaa valitsemalla isomman, esimerkiksi 150 euron omavastuun.
lol

tälle voisi antaa palkinnon huonoimmasta vinkistä mitä internetissä on ikinä annettu

Katso netistä yksityisten autoja, joskus löytyy katsastettu ja toimivia akuuttiin hätätilanteeseen kohtuu halvalla. Itse ostin kesätöitä varten opiskeluaikana muutaman satasen auton, lehteen ilmo ja muutamia ehdokkaita löytyikin. Ostin leimassa olevan fiatin 300€ ja möin syksyllä sen 200€ mettäautoksi, oli kuulemma jotkut hienot aluvanteet johonkin vanhaan malliin, mut enhän minä niistä mittään ymmärtänyt. Joka päivä autolla kuljettiin, paremman auton ostin sitten kun olin vakkari duunissa.

mä katsoi noita käytettyjä autoja niin alle tonnilla ei täältäpäin saa kuin viallisia, siksi kysyin tuosta osamaksurahoituksesta. Ei ongelma ole se, meneekö vanha auto vaihdossa kun en halua ostaakaan kymmentä tuhatta euroa maksavaa vaan se, että saanko ostettua edes 2500 maksavaa kun haluaisin maksaa sen osissa, käsirahaan kyllä on varaa (noin 300 euroa). Just katselin et olis tässä kuussa katsastettu 10v vanha auto 2300 euroa mut kun ei ole sitä heti. Siinä ilmoituksessa oli et myös rahoitus ja käsiraha 10%.

Aa, mutta nyt vasta katoin tarkemmin. Jos noin halpaa autoa meinaat niin siihen ne ei hyvitä vanhasta mitään. Uuden auton hinta pitää olla lähempänä 10 000 että se onnistuu. Mutta osamaksu sopii kyllä, kunhan sulla on maksaa se käsiraha.

Mulla levisi diesel-auto viime kesänä. Diesel-pumppu sökönä, joten auto oli muuten ihan kunnossa, se vaan ei toiminut... Vaihdoin noin 4000€:n autoon ja kyllä se myyjä jotain vanhasta hyvitti, vaikka periaatteessa arvoton olikin.

no kyllä kait siellä Helsingissä päin on mistä valita, täällä alle tonnin saa vialliisia autoja. Jos haluaa just katsastetun niin maksaa pari tonnia vähintään. Kaikki puhuu nyt ihan asian vierestä, kun siis kysyin että kun on varaa siihen käsirahaan niin onkohan mahdollista saada osamaksulla? Voi kun joku osais vastata niin tietäis uskaltaako edes kysyä.

[QUOTE="vieras";26075800]kun siis kysyin että kun on varaa siihen käsirahaan niin onkohan mahdollista saada osamaksulla? Voi kun joku osais vastata niin tietäis uskaltaako edes kysyä.[/QUOTE]

Mistä palstalaiset tietää myöntääkö luottofirma sulle osamaksun vai ei!?

eli kukaan ei tiedä. Ja siis mulla ei ole kerralla pistää tonnia niin siksi haluaisin ostaa osamaksulla kun kuukausittain pystyisin maksaan sen 100-200. Täällä ei ollut alle tonnilla kuin semmoisia joissa on just katsastus edessä tai joissa on haettu vikalista.

Yhteistyössä