Voi tylsyys tällaista kun ei ole töissä mitään tekemistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lähihoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lähihoitaja"

Vieras
Ensimmäisen asiakkaan luokse voin mennä vasta kolmelta ja tässä nyt pitää sitä odotella. Työaika alkoi yhdeltä. Työt on varmasti tehtynä viimeistään kahdeksaan mennessä ja tuossa välissä on vielä ehtinyt pitää puolen tunnin ruokatauon. Pakko silti olla töissä yhdeksään asti jos tulee hälytys.

Mitään huomiselle ennakoivaa työtä en voi tehdä kuin vasta viimeisen asiakaskäynnin jälkeen eikä sekään ole kovin kauan kestävää mitä teen lopuksi eli laitan aamuksi lääkkeet valmiiksi.

Tässä nyt sitten yrittää kuluttaa aikaa. Tylsää.

[QUOTE="terkka";26775786]hei nauti et on noin lungii. ilmeisesti olet kohossa? Joskus on sitten taas haipakkaa kun tilanteet muuttuvat :)[/QUOTE]

Joo kotihoidossa olen töissä. Aamut on kiireisempiä, mutta silti tykkään enemmän aamuvuoroista.

Kyllähän tässäkin voi hälytys tulla, että pitää vähän asennoitua niin, että menee kaikki paikat kuten pitää eikä ajattele tekevänsä myöhemmin.

Nyt ei tartte pitää kiirettä ja voit sitä keskustelu seuraakin pitää vanhukselle pidempään. Nauti!

No kun se ei toimi noin ainakaan tässä alkupäässä. Kuten jo kirjoitin niin ensimmäiseen paikkaan voi mennä vasta kolmelta. Sieltä sitten puoli neljältä seuraavaan paikkaan. On kuitenkin aika tavalla aikataulutettua tämä eikä niiden ihmisten luokse voi milloin tahansa mennä. Puoli tuntia on se aika mitä yleensä varataan yhtä paikkaa varten eikä paljon kauempaa saisi mennä. Joissakin paikoissa vain käydään tarkistamassa tilanne ja ne ovat lyhyitä käyntejä.

Onpa harmi, ettei voi käyttää mitenkään aikaansa hyödyksi tai olla asiakkaiden luona pidempään. Tiedän tuon miten hitaasti aika menee kun on pakko olla paikalla, mutta ei ole mitään tekemistä. Joskus kaipaan niitä hiljaisia hetkiä nykyiseenkin työhön, mutta riittäisi kyllä vaikka yksi vähän hiljaisempi päivä.. kamalia olisi tuollaiset iltavuorot, joissa joutuu vaan odottelemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26775974:
Onpa harmi, ettei voi käyttää mitenkään aikaansa hyödyksi tai olla asiakkaiden luona pidempään. Tiedän tuon miten hitaasti aika menee kun on pakko olla paikalla, mutta ei ole mitään tekemistä. Joskus kaipaan niitä hiljaisia hetkiä nykyiseenkin työhön, mutta riittäisi kyllä vaikka yksi vähän hiljaisempi päivä.. kamalia olisi tuollaiset iltavuorot, joissa joutuu vaan odottelemaan..

Se on tätä kun ei saisi uhrata liikaa aikaa vanhuksille. :( Omaiset alkavat valittaa jos laskut kasvaa kun vanhuksen luona vietetään pidempiä aikoja normaalia enemmän. Joskus noita pidempiä aikoja pakostakin tulee suihkun tms. vuoksi, mutta normikäynti saisi olla vain sen puoli tuntia. Sen verran on varattu aikaa.

Päivitä hopasuja!

Mä olen sijainen joka on vasta aloittanut vähän aikaa sitten joten ei tuollaisia vielä laiteta mun vastuulle kun edes tunne kaikkia asiakkaita kunnolla.

Nyt merkitsen efficaan käynnit ja pian saan laittaa lääkkeet aamuksi valmiiksi. Alle tunti enää töitä ja ilta meni yllättävän nopeasti lopulta kuitenkin. Viimeisessä paikassa istuin vähän pidempään kun vanhus pyysi jäämään juttuseuraksi kun hän tiesi sen olevan viimeinen paikka.

[QUOTE="a p";26775948]No kun se ei toimi noin ainakaan tässä alkupäässä. Kuten jo kirjoitin niin ensimmäiseen paikkaan voi mennä vasta kolmelta. Sieltä sitten puoli neljältä seuraavaan paikkaan. On kuitenkin aika tavalla aikataulutettua tämä eikä niiden ihmisten luokse voi milloin tahansa mennä. Puoli tuntia on se aika mitä yleensä varataan yhtä paikkaa varten eikä paljon kauempaa saisi mennä. Joissakin paikoissa vain käydään tarkistamassa tilanne ja ne ovat lyhyitä käyntejä.[/QUOTE]

Montako asiakasta kaikkiaan listalla iltavuoron aikana?

anteeksi mutta mä en ymmärrä tätä sä oot töissä 13.33 mutta ei mitään tekemistä, miksi sä sitten olet töissä tuohon aikaan jos työt alkaa vasta klo15?

ja eikö sulle makseta kuitenkin sun työvuoron palkka eli esim. 8tunnin palkka... eihän se siitä nouse jos istut jonkun luona 5min kauemmin... miksi siis asiakkaiden kustannukset nousisi?

[QUOTE="hippula";26778117]anteeksi mutta mä en ymmärrä tätä sä oot töissä 13.33 mutta ei mitään tekemistä, miksi sä sitten olet töissä tuohon aikaan jos työt alkaa vasta klo15?

ja eikö sulle makseta kuitenkin sun työvuoron palkka eli esim. 8tunnin palkka... eihän se siitä nouse jos istut jonkun luona 5min kauemmin... miksi siis asiakkaiden kustannukset nousisi?[/QUOTE]

Asiakkaan luona olemiset kirjataan efficaan ylös ja niiden aikojen perusteella menee laskutus asiakkaille. Ei se hoito ilmaista ole näille ihmisille.

Iltavuoro nyt vain alkaa yhdeltä eikä sille mitään voi.

Itse olin joskus opiskeluaikoina KSH:ssa kesätöissä, joskus oli iltapäivisin rauhallista, ylimääräistä aikaa niin soitin yhdelle vanhukselle että onko halukas ulkoilemaan ja kävimmekin sitten pienellä lenkillä. Eli eikö sitä joutuaikaa voisi käyttää vaikka jonkun vanhuksen ulkoiluttamiseen?

[QUOTE="a p";26778166]5-8, se vähän vaihtelee. Päälle tietysti ne jos joku hälyttää.[/QUOTE]

aika letkeetä siellä. itselläni olisi ollut eilen illalla 13 paikkaa, mutta onneks 3:ssa paikassa ei tarvinnut käydä. :)

[QUOTE="a p";26778166]5-8, se vähän vaihtelee. Päälle tietysti ne jos joku hälyttää.[/QUOTE]

Ok, meillä iltavuorolainen lähti töihin tultuaan setvimään yhtä osastolta kotiutunutta ja sen päälle tekee normaalin 16-18 asiakkaan iltalistan + mahdolliset turvapuhelinhälytykset sen lisäksi...

[QUOTE="vieras";26778184]Itse olin joskus opiskeluaikoina KSH:ssa kesätöissä, joskus oli iltapäivisin rauhallista, ylimääräistä aikaa niin soitin yhdelle vanhukselle että onko halukas ulkoilemaan ja kävimmekin sitten pienellä lenkillä. Eli eikö sitä joutuaikaa voisi käyttää vaikka jonkun vanhuksen ulkoiluttamiseen?[/QUOTE]

Ideana hyvä, mutta entäs jos tulee vaikka turvahälytys? Pitää olla valmiina lähtöön HETI, ei voi jäädä odottamaan että Martan jalka nousisi yhtään sen kovempaa kuin ennen. Ksh ei meillä turhavälyin vastannut ja nykyiset sh:t ovat kuulema hyvin k***päistä porukkaa, jotka ei tee mitään ylimääräistä. Istuvat mielummin toimistolla tekemättä mitään...

Meillä oli illassa pahimmillaan 20 paikkaa ja käynnit ajoittui klo15-21 välille. Joskus ehti pitää pienen tauon tuossa välissä, joskus ei. Jos ei ole kh:ssa ollut töissä, ei välttämättä tiedä miten se homma pyörii ja mitä kaikkea muuta siihen työhön sisältyy kuin ne kotikäynnit :)

niinpä

Yhteistyössä