Voi tota meidän pientä raasua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppäri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 549
1
36
Aloitti oksentamisen vähän ennen kymmentä nyt illalla, eka satsi olikin semmoinen koko poika ja sänky täyteen, toinen jo ihan tavallinen , siltikin meni kaikki peitot ja muut pesuun, mutta nyt on oksentanut vajaan 10minuutin välein ikäänkuin sappinesteitä, eli mitään ei tule enää ulos ja poika on ihan "poissa pelistä" :( Pojalla ikää kohta 3 ja puoli vuotta.

Keskimäinen oksenteli ja ripuloi eilisen aamupäivän, sen jalkeen ei enää mitään, saa nähdä mikä versio kolmanne tulee, saatika meille aikuisille.

Mulle ei toivottavasti mitään, kun juuri olen sunnuntaista asti aloittanut antibiottikuurin kovaan angiinaan :whistle:

Samaa löytyy täältä. Tyttö 1v oksensi koko ma-ti-yön, eilen ripuloi muutaman kerran ja tänään kokoajan. Pelkään, että kuivuu.. Poika alko just oksentaan,parissa tunnissa jos useemman kerran. Petivaatteet, peitot, kaikki kans moneen kertaan vaihdettu. Mulla itellä kans antibiootit päällä. Vielä terveenä.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Samaa löytyy täältä. Tyttö 1v oksensi koko ma-ti-yön, eilen ripuloi muutaman kerran ja tänään kokoajan. Pelkään, että kuivuu.. Poika alko just oksentaan,parissa tunnissa jos useemman kerran. Petivaatteet, peitot, kaikki kans moneen kertaan vaihdettu. Mulla itellä kans antibiootit päällä. Vielä terveenä.

:/ Tuota on vissiin liikkeellä paljonkin.... paranemisia sinnekin....

Meiltä vaan ei tule muuta kuin tommosta sappinesteen ja liman välimaastotuotosta :(
Heti rupeaa tässä itsekkin ajattelemaan, että mistäs nyt kiikastaa.
Mitään ei suostu suuhunsa ottamaan, eikä siellä todennäköisesti mikään hetkeäkään pysyisikään, tässäkin välissä olen käynyt jo kolmesti syljettämässä ämpäriin sitä tippaa mikä sieltä tulee :(

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Meiltä vaan ei tule muuta kuin tommosta sappinesteen ja liman välimaastotuotosta :(
Heti rupeaa tässä itsekkin ajattelemaan, että mistäs nyt kiikastaa.
Mitään ei suostu suuhunsa ottamaan, eikä siellä todennäköisesti mikään hetkeäkään pysyisikään, tässäkin välissä olen käynyt jo kolmesti syljettämässä ämpäriin sitä tippaa mikä sieltä tulee :(

Sit on vaan pakosti laitettava juomaan jotain. Muuten ootte kohta sairaalassa!

No jos vaan saat juomaan. Helpompaa se on jos on jotain mitä oksentaa kun oksettaa. Tai ainakin näin aikuisena se tuntuu ihan kauhealta kun oksettaa ja mitään ei ole enää vatsassa mitä tulisi ulos.

Paranemisia sinne.

No sepä se, kun mitään ei suostu ottamaan, kohta pakko laittaa ruiskulla menemään, siinä onkin taas loppuyöksi haasteta, mutta ei auta ei.
Nukkumaankan en voi mennä kun ihan kokoajan saan tuolla huoneessa pompata ja toinen on ihan "tajukankaalla", ei jaksa juurikaan edes enää kääntyä oksentaakseen, pelottaa oikeen, että tukehtuu vielä kun ei käänny edes kyljelleen raukka.
Vielä toistaiseksi niitä kuivumisen merkkejä ei ole, mutta tiedän kyllä kuinka nopeasti ne voivat tulla, siksi tässä juuri alan ruiskuja kaivelemaankin laatikosta.

juu meillä oli kans eilen ja koko viime yön oksennustautipotilas. mun esikoinen 14v. oksenteli vielä kun mahakin jo oli ihan tyhjä... ja samanlainen tauti oli hänellä myös viikko sitten.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
nöppäri toi on todella paha kuivumisen merkki, jos lapsi ei edes kääntyä jaksa!! Veisin kyllä päivystykseen!

Jotenkin tuntuu, että ei viitsi edes enää kääntyä laidan yli oksentamaan, kun ei sieltä oikeastaan mitään tulekkaan.

Äsken pistin ruiskulla minimaalisen lirun väkisin ja armottoman vastaan vääntämisen kanssa suuhun, siitä ihan itse kapusi takaisin omaan sänkyynsä, että kyllä muksu jaksaa liikkua ja kävelläkkin.
Kohta täytyy mennä taas pakkojuottamaan toinen liru lisää, nyt näyttää että alkaisi rauhottumaan toi tahti tuon oksentelun suhteen.

Niin tiuhaan olen tarkaillut, että ei ole kuivumisen merkkejä, yhden kuivumisen merkkejä osoittaneen lapsen olen kiikuttanut lääkäriin, joten luotan tässä kyllä mun osaamiseen.

Toki jokainenhan meistä on yksilö ja siksi nyt haukanlailla olen tota pojan ihoa ja kynsiä vahdannut, samoin tuota uupumuksen tasoa.

Noille pienille kun vaan ei toi puhe mene ihan samalla tavalla perille kuin isommille, niin nopeammin menevät huonoon kuntoon, kun ei sitä juomista samalla tavalla saa ylläpidetyksi kuin isommilla.

Yhteistyössä