Voi Tampere mitä olet mennyt tekemään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SporttisMama

Aktiivinen jäsen
28.04.2011
2 650
0
36
Ei voi kiistää mikä kaupunki on ollut ikävissä lööpeissä eniten tänä vuonna! TAAS kerran ikävä juttu Mansessa; Tampere: Puukotus keskustassa - Ilta-Sanomat

Samassa iltasanomissa on aika monta muutakin ikävää uutista ko. kaupungista. Onko Tampere Suomen pahin kaupunki? Moni helsinkiläinenkin on säikähtänyt Tampereen villiä menoa puistoissa käydessään ilta-aikaan... Tarttisko tehrä jotain?

Jotain tarttis tehrä joo. Mutta eikös se ampuminenkin tapahtunu tuossa samassa korttelissa? Tuo on muutenkin sellanen kohta, että en tykkää siinä liikkua, aina epämäärästä jengiä roikkumassa siinä. Oon kuullut huhuja, että huumekauppaa käytäs ahkerasti siinä kulmalla, enkä sinänsä ihmettele, kun tietyn ryhmän kuppilat on keskittyny siihen ympärille. Tampereen yössä en ole koskaan tuntenut oloani mitenkään turvalliseksi, aina siellä on sattunut ja tapahtunut aika ajoin.

oon jo miltei pari vuosikymmentä kulkenut tampereen keskustassa myös öisin, eikä koskaan ole tapahtunut mitään. tosin mulla nyt on myös ihan maalaisjärki aina matkassa mukana, enkä umpitunnelissa pyöri itsekseni keskustassa. eli ei tampere nyt niin villi paikka ole...

[QUOTE="-p-";24338386]oon jo miltei pari vuosikymmentä kulkenut tampereen keskustassa myös öisin, eikä koskaan ole tapahtunut mitään. tosin mulla nyt on myös ihan maalaisjärki aina matkassa mukana, enkä umpitunnelissa pyöri itsekseni keskustassa. eli ei tampere nyt niin villi paikka ole...[/QUOTE]

Jos osaa valita seuransa hyvin, niin aika turvassa saa olla.

Kyllä monet pikkupaikkakunnat on väkilukuun suhteutettuna paljon vaarallisempia kuin Tampere.

No onhan niitä juu, ennen olin töissä Keski-Suomessa ja siellä oli kyllä aikamoisia pikkupitäjiä joissa ei muuta tapahtunutkaan kuin huumekauppaa, itsemurhia, tappoja, pahoinpitelyitä ja rattijuopumuksia. Mutta Tampereen rikokset on silti tommosia aika "hurjia"; paloitteluita, saatananpalvontaa, katoamisia... 90-luvullahan Tampere oli saatananpalvojien "pääkaupunki", miksiköhän?

[QUOTE="Mimmi";24338966]No ei ole Tampere mikään paha kaupunki!! Enemmän PKS tapahtuu pahoinpitelyä, puukotusta, ryöstökä kun Tampereella![/QUOTE]

Espoo ainakin on tilastoissa Suomen turvallisin kaupunki. Ja ehkäpä Helsinki puolen miljoonan asukkaan kaupunkina on tilastoissa, kuinkas paljon Tampereella olikaan asukkaita?

Tampereen väkiluku on 213 315 Wikipedian mukaan.

En kato jaksanut googlettaa :D No, onhan se yli puolet Helsinkiä pienempi sitten. Muistaakseni Espoossa oli about 250000 asukasta. Mutta se mikä mua ihmetyttää (kun tuota sosiaalityötä aikoinani pienemmällä paikkakunnalla tehdessäni huomasin) että miksi ääri-ilmiöt kuten satanismi, uusnatsismi yms. kohdistuvat juurikin Tampereelle ja tiettyihin pikkupaikkoihin? Miksi juurikin Tampere? Helsingissähän poliisikin on todennut että ääri-ilmiöt ovat Helsingissä kuitenkin harvinaisia ongelmia.

Jotain tarttis tehrä joo. Mutta eikös se ampuminenkin tapahtunu tuossa samassa korttelissa? Tuo on muutenkin sellanen kohta, että en tykkää siinä liikkua, aina epämäärästä jengiä roikkumassa siinä. Oon kuullut huhuja, että huumekauppaa käytäs ahkerasti siinä kulmalla, enkä sinänsä ihmettele, kun tietyn ryhmän kuppilat on keskittyny siihen ympärille. Tampereen yössä en ole koskaan tuntenut oloani mitenkään turvalliseksi, aina siellä on sattunut ja tapahtunut aika ajoin.

Eikös se ollut se Mäkkärin ja Coffee Housen kulma? Oliko puukotuksessa osalliset tällä kertaa maahanmuuttajia, sehän on sellainen heidän suosima kulma.

No onhan niitä juu, ennen olin töissä Keski-Suomessa ja siellä oli kyllä aikamoisia pikkupitäjiä joissa ei muuta tapahtunutkaan kuin huumekauppaa, itsemurhia, tappoja, pahoinpitelyitä ja rattijuopumuksia. Mutta Tampereen rikokset on silti tommosia aika "hurjia"; paloitteluita, saatananpalvontaa, katoamisia... 90-luvullahan Tampere oli saatananpalvojien "pääkaupunki", miksiköhän?

Toisaalta, paloitteluja on ollut mm Hyvinkäällä jne.

Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata. 90-luvulla tosin väittäisin, että Tampereella oli paljon skinejä.

Minulle ei ole koskaan sattunut mitään kamalaa Tampereella, ei siis henkilökohtaisesti. Kerran yksi piripää kävi seurueemme kimppuun, ja siitä tuli poliisiasiakin, mutta kyse oli yksittäisestä ihmisestä. Parissa muussa kaupungissa on sattunut pahempaa (minulle siis). Mihin itse kiinnitin huomiota ollesani pitkästä aikaa puistossa iltasella, huomasin että siellä on oikeasti ihan hirveän nuorta porukkaa ja ihan hirveän huonossa kunnossa.

[QUOTE="tre";24343130]Toisaalta, paloitteluja on ollut mm Hyvinkäällä jne.

Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata. 90-luvulla tosin väittäisin, että Tampereella oli paljon skinejä.

Minulle ei ole koskaan sattunut mitään kamalaa Tampereella, ei siis henkilökohtaisesti. Kerran yksi piripää kävi seurueemme kimppuun, ja siitä tuli poliisiasiakin, mutta kyse oli yksittäisestä ihmisestä. Parissa muussa kaupungissa on sattunut pahempaa (minulle siis). Mihin itse kiinnitin huomiota ollesani pitkästä aikaa puistossa iltasella, huomasin että siellä on oikeasti ihan hirveän nuorta porukkaa ja ihan hirveän huonossa kunnossa.[/QUOTE]

Niitä piripäitä näkee Tampereella tosi paljon. Se on huolestuttavaa.
Samoin tuo nuorison runsas alkoholin ja päihteidenkäyttö. Helsingissä kuitenkin homma pysyy aika hyvin hanskassa; nuoriso hengaa pääasiassa Narinkkatorilla ja Kaisaniemen puistossa mamut. Poliiseja on runsaasti paikalla ja sossut poliisien mukana. Tampereella taas poliisi on voimaton. Ja olen itse nähnyt näitä tilanteita paikan päältä, Helsingissä itse töissä ja Tampereella olin serkkuni työtä seuraamassa paikan päällä mielenkiinnosta. Serkkunikin sanoi että homma alkaa lipsumaan todellakin lapasesta Mansessa.
Sitä vain aina jaksan miettiä, miksi joihinkin tiettyihin paikkoihin tulee nämä lieveilmiöt... Tampere ja Joensuu olivat niitä skinikaupunkeja. Tampere ja Keski-Suomen kaupungit olivat myös satanistien suosiossa. Miksi tamperelaisiin iskee nuo synkät asiat? Haluisin kuulla semmoisilta ihmisiltä kommentteja jotka ehkä ovat pyörineet noissa alamaailman porukoissa, mikä siihen ajoi yms? Ja ihan turha väittää että on sitä muuallakin; tietenkin on, valitettavasti. Mutta tiedän kyllä ihan tilastollisesti että Tampere on eräissä asioissa aika synkässä valossa.

En tiedä kuinka moni sellainen pyörii nyt täällä, joka on ennen pyörinyt alamaailmassa?

Mä en ole pitkään aikaan ollut kaupungilla "bileaikaan", siis muissa kaupungeissa kuin Tampereella. Mulla on ollut sellainen onni, ettei Tampereella ole koskaan tapahtunut mulle mitään, Helsingissä oli kaksi sellaista tilannetta jossa vieras mies yritti käydä päälle/repiä puskaan (en ollut edes humalassa, mutta yksin) ja Pohjanmaalla myös pari tilannetta. Mutta siis, en tiedä minkälainen meininkin nyt on muissa kaupungeissa, mutta kyllä mä olen huomannut että Tampereen keskustassa oleminen tiettyinä "bileaikoina" on aika vastenmielistä. Nuoriso ainakin kesällä keskittyy aika hyvin sinne Koskipuistoon sikailemaan, mutta sitten tätä vanhempaaa sakkia 35-55-vuotiasta örveltää ja sikailee siinä pitkin Hämeenkatua jo hyvin aikaisessa vaiheessa iltaa. En osaa kumminkaan sanoa, että onko tuollainen idioottimaisuus lisääntynyt, vai kiinnitänkö itse siihen enemmän huomiota nykyisin. Mä en varsinaisesti pelkää silti siellä kaupungilla, se on vaan täysin vastenmielistä mun mielestä.

Lieveilmiöiden keskittyminen tiettyihin paikkoihin, se on mielenkiintoista. Minkä verran se liittyy työllisyyteen tai taloudelliseen tilanteeseen, minkä verran kaupungin opiskelupaikat tms vaikuttavat asiaan. Vaikea sanoa! Voi miettiä sitäkin, että kun kaupunki on suurempi, sellainen yhteisöllisyys (tällä kertaa negatiivisessa mielessä) rakentuu ehkä huonommin, ja ryhmittymiä ei tule? Tai on niin paljon väkeä, että vastaryhmittymiäkin on paljon? Suuri asukasluku tekee sen, että voi olla helpommin oma itsensä eikä mennä joukon mukana idioottimaisuuksiin. En tiedä!

[QUOTE="vieraana";24343240]En tiedä kuinka moni sellainen pyörii nyt täällä, joka on ennen pyörinyt alamaailmassa?

Mä en ole pitkään aikaan ollut kaupungilla "bileaikaan", siis muissa kaupungeissa kuin Tampereella. Mulla on ollut sellainen onni, ettei Tampereella ole koskaan tapahtunut mulle mitään, Helsingissä oli kaksi sellaista tilannetta jossa vieras mies yritti käydä päälle/repiä puskaan (en ollut edes humalassa, mutta yksin) ja Pohjanmaalla myös pari tilannetta. Mutta siis, en tiedä minkälainen meininkin nyt on muissa kaupungeissa, mutta kyllä mä olen huomannut että Tampereen keskustassa oleminen tiettyinä "bileaikoina" on aika vastenmielistä. Nuoriso ainakin kesällä keskittyy aika hyvin sinne Koskipuistoon sikailemaan, mutta sitten tätä vanhempaaa sakkia 35-55-vuotiasta örveltää ja sikailee siinä pitkin Hämeenkatua jo hyvin aikaisessa vaiheessa iltaa. En osaa kumminkaan sanoa, että onko tuollainen idioottimaisuus lisääntynyt, vai kiinnitänkö itse siihen enemmän huomiota nykyisin. Mä en varsinaisesti pelkää silti siellä kaupungilla, se on vaan täysin vastenmielistä mun mielestä.

Lieveilmiöiden keskittyminen tiettyihin paikkoihin, se on mielenkiintoista. Minkä verran se liittyy työllisyyteen tai taloudelliseen tilanteeseen, minkä verran kaupungin opiskelupaikat tms vaikuttavat asiaan. Vaikea sanoa! Voi miettiä sitäkin, että kun kaupunki on suurempi, sellainen yhteisöllisyys (tällä kertaa negatiivisessa mielessä) rakentuu ehkä huonommin, ja ryhmittymiä ei tule? Tai on niin paljon väkeä, että vastaryhmittymiäkin on paljon? Suuri asukasluku tekee sen, että voi olla helpommin oma itsensä eikä mennä joukon mukana idioottimaisuuksiin. En tiedä![/QUOTE]

Niin mutta tuo suuri väkiluku ei selitä sitä miksi Helsingissä ei ole niin paljon ongelmia lieveilmiöistä kuin esim Tampereella aikoinaan? Helsingissä toki on niitä myös mutta he eivät vaan näy tilastoissa juurikaan yhtään. Eräs kaverini sanoi hyvin kun hän viettänyt lapsuutensa ja nykyisinkin kesät Tampereella ja asuu muuten Helsingissä, että Tampereen ja Helsingin "tunnelma" on ihan erilainen. Tampereella ollaan aika sisäpiirissä ja katsotaan pitkin nenän vartta jos ei puhu sitä "mää ja sää"-kieltä leveellä murteella. Helsingissä taas saavat kaikki kukat kukkia rauhassa. Tätä olen kuullut ennenkin kun jutellut näiden tamperelaisten kanssa joilla kokemusta myös muista kaupungeista. Että hyvä asua kun kuuluu siihen "sisäpiiriin" mutta hankalaa jos ei kuulu.
Opiskeluaikana muistan erään opettajan sanoneen hyvin; saatananpalvonta kaupungin lieveilmiönä on todella huolestuttavaa ja kertoo kaupungin psyykkisistä ongelmista niin paljon että viranomaisten tulisi heti puuttua tilanteeseen. Mutta tuskinpa silloin 90-luvulla mihinkään puututtiin Tampereella vaikka oli yleisessä tiedossa että satanistit kokoontuivat nimenomaan Mansessa.

Niin mutta tuo suuri väkiluku ei selitä sitä miksi Helsingissä ei ole niin paljon ongelmia lieveilmiöistä kuin esim Tampereella aikoinaan? Helsingissä toki on niitä myös mutta he eivät vaan näy tilastoissa juurikaan yhtään. Eräs kaverini sanoi hyvin kun hän viettänyt lapsuutensa ja nykyisinkin kesät Tampereella ja asuu muuten Helsingissä, että Tampereen ja Helsingin "tunnelma" on ihan erilainen. Tampereella ollaan aika sisäpiirissä ja katsotaan pitkin nenän vartta jos ei puhu sitä "mää ja sää"-kieltä leveellä murteella. Helsingissä taas saavat kaikki kukat kukkia rauhassa. Tätä olen kuullut ennenkin kun jutellut näiden tamperelaisten kanssa joilla kokemusta myös muista kaupungeista. Että hyvä asua kun kuuluu siihen "sisäpiiriin" mutta hankalaa jos ei kuulu.
Opiskeluaikana muistan erään opettajan sanoneen hyvin; saatananpalvonta kaupungin lieveilmiönä on todella huolestuttavaa ja kertoo kaupungin psyykkisistä ongelmista niin paljon että viranomaisten tulisi heti puuttua tilanteeseen. Mutta tuskinpa silloin 90-luvulla mihinkään puututtiin Tampereella vaikka oli yleisessä tiedossa että satanistit kokoontuivat nimenomaan Mansessa.

Ymmärsit nyt väärin päin. Eihän Tampereen väkiluku ole suuri. Helsingissä lieveilmiöt ovat ehkä hajanaisempia johtuen sen suuresta asukasluvusta.

Toisaalta, jos satanistit kokoontuivat Tampereella, niin eihän se tarkoita että ne satanistit olisivat kaikki Tampereelta?

Tuo sisäpiiriyskin riippuu niin siitä, kenen kanssa on tekemisissä. Esimerkiksi itse tunnen useamman sellaisen helsinkiläisen, jotka suhtautuvat hyvin nihkeästi muualla asuviin. Paras ystävänikin, vaikka muuten fiksu ihminen onkin, ihan tosissan kuvitteli että muualla asuvilla on jotenkin alhainen äo.

Yksi syy voisi olla kuitenkin myös se, että Helsingissä on niin paljon muualta muuttaneita ihmisiä. Tampereella on varmaankin suhteessa enemmän syntyperäisiä. oman kokemukseni mukaan kaupungit ja kunnat, joihin ei ole kovin runsasta muuttoliikettä laajoilta alueilta, ollaan hyvin sisäänpäin lämpeneviä.

[QUOTE="vieraana";24343429]Ymmärsit nyt väärin päin. Eihän Tampereen väkiluku ole suuri. Helsingissä lieveilmiöt ovat ehkä hajanaisempia johtuen sen suuresta asukasluvusta.

Toisaalta, jos satanistit kokoontuivat Tampereella, niin eihän se tarkoita että ne satanistit olisivat kaikki Tampereelta?

Tuo sisäpiiriyskin riippuu niin siitä, kenen kanssa on tekemisissä. Esimerkiksi itse tunnen useamman sellaisen helsinkiläisen, jotka suhtautuvat hyvin nihkeästi muualla asuviin. Paras ystävänikin, vaikka muuten fiksu ihminen onkin, ihan tosissan kuvitteli että muualla asuvilla on jotenkin alhainen äo.

Yksi syy voisi olla kuitenkin myös se, että Helsingissä on niin paljon muualta muuttaneita ihmisiä. Tampereella on varmaankin suhteessa enemmän syntyperäisiä. oman kokemukseni mukaan kaupungit ja kunnat, joihin ei ole kovin runsasta muuttoliikettä laajoilta alueilta, ollaan hyvin sisäänpäin lämpeneviä.[/QUOTE]

Itse oon huomannut että kaikista nuivimmin landelaisiin suhtautuvat juuri ne muualta muuttaneet helsinkiläiset. Pahimpia taitavat olla pikku kylistä tulleet jotka jo viikon Helsingissä asuneena vääntävät niin kovaa slangia että huh huh. Itse oon asunut pk-seudulla 20 vuotta, välillä palannut Keski-Suomeen opiskelemaan ja töihin mutta palannut takaisin tänne, siltikin puheestani kuulee myös keskisuomalaista puhetyyliä läpi. En ymmärrä mikä siinä on että joidenkin pitää alkaa esittämään kun muuttavat juuri Helsinkiin, alkuperäiset ja normaalilla itsetunnolla varustetut muualta muuttaneet ovatkin ihan erilaisia kuin nämä ressukat jotka kuvittelevat että se olisi joku häpeä asua maalla jos siellä on onnellinen.
Kyllä minä pidän Tamperetta kuitenkin suurena kaupunkina, onhan se Helsingin ja Espoon jälkeen Suomen 3.suurin kaupunki. Ei mikään tuppukylä, joten kumman nurkkakuntaista siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24343490:

Sanoinko ettei muualla tapahdu mitään??? Nyt kyselin miksi Tampereella saa suosiota nämä lieveilmiöt jotka eivät muualla saa suosiota. Helsingissä ei ole ollut esim 90-luvulla niin pahaa ongelmaa saatananpalvojista ja skinheadeista. Huumeet ja päihteet näkyvät katukuvassa Tampereella paljon selvemmin. Jopa poliisit sanovat että Tampereella homma lähtee lapasesta. Mistä se johtuu? En väittänytkään että Helsinki olisi joku lintukoto. Nyt puhuin Tampereesta enkä hakenut kilpailua kumpi on pahempi.

Yhteistyössä