voi surku, jäi ruoka yöksi pöydälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi harmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi harmi

Vieras
Ei kai sitä voi enää syödä?

Kyseessä riisiä ja possunlihasta tehtyä kastiketta. Kastikkeeseen käytetty sellainen creme bounjour tahna. Eilen illalla tehty, jätetty hellalle jäähtymään ja siinä se nököttää kattila vieläkin :(

olen raskaana.

Mulle käy kans toi turhan usein. Olen kyllä tosi tarkka enkä normaalistikkaan syö enää seuraavana päivänä saatikka nyt raskaana ollessa. Bakteereita alkaa muutenkin kehittyä tosi nopeasti ja jos ei ole ollenkaan laitettu kylmään niin on jo aika syömäkelvotonta.

Harmillista!

On mullakin joskus jäänyt, ja jos näyttää normaalilta ja maku on ihan ok, niin voi syödä. Tosin itse en lapsille enää ole sitten antanut, enkä kyllä varmaan raskaana ollessakaan söisi. Riippuu ruuasta, mutta kyllä se ruokamyrkytyksen riski aika pieni tuossa tapauksessa on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On mullakin joskus jäänyt, ja jos näyttää normaalilta ja maku on ihan ok, niin voi syödä. Tosin itse en lapsille enää ole sitten antanut, enkä kyllä varmaan raskaana ollessakaan söisi. Riippuu ruuasta, mutta kyllä se ruokamyrkytyksen riski aika pieni tuossa tapauksessa on.

No mä en kyllä itsekään halua syödä ruokaa mitä en anna lapsillekaan. Ja jos lapsille pitää jokatapauksessa tehdä uutta niin samalla tekee itsellekin. Liha pilaantuu tosi nopsaan, joten aika riski on syödä lämpimässä ollutta.

Alkuperäinen kirjoittaja voi harmi:
Ei kai sitä voi enää syödä?

Kyseessä riisiä ja possunlihasta tehtyä kastiketta. Kastikkeeseen käytetty sellainen creme bounjour tahna. Eilen illalla tehty, jätetty hellalle jäähtymään ja siinä se nököttää kattila vieläkin :(

olen raskaana.

En söisi.
Vaan jäähdytättekö te tarkoituksella ruokia hellalla? Eihän ne siinä jäähdy.

Ei kannata syödä. Mä vien aina ruuan jämät ulos jäähtymään viileään aikaan, että jäähtyvät pikaisesti. Ylipäänsä ei harrasteta tuota, että tehdään ruoka yhtenä päivänä ja syödään toisena, ainahan se on parhaimmillaan vastavalmistettuna. Ravintoaineiden, maun ja bakteeritilanteen puolesta.