voi sentään, ois ajatellut äitiään ja pysytellt selvinpäin

Luin toisesta ip-lehtijutusta miespapista, joka oli ollut umpihumalassa hautajaisissa. Mies ei muistanut siunaustilaisuudessa vainajan nimeä vaan käytti tilalla sanaa tämä.
Nauroin jutulle hyväntahtoisesti. Olen täysin toipunut ex-aviomieheni aiheuttamista traumoista alkoholismin takia.
Kuka meistä tietää millaista mallia Virve on näyttänyt lapsilleen ja mistä tyttären alttius juomiseen johtuu. Alkoholismin syyt ovat hyvin monimutkaiset eikä niitä kannata ulkopuolisten vatvoa.
Suomalaisilla on aina ollut vaikea suhde päihteisiin. Ongelmia hävetään ja peitellään. Niin minäkin tein.
Harva ihminen tässä maassa tekee täyskäännöksen ja puhuu kautta kirjoittaa asioista niin kuin ne ovat.
Lapseni joskus kysyivät mikä on merkittävin asia mitä olen saanut elämässäni aikaan. Mietin hetken ja sitten vastasin. Perustin aikoinaan maahanmuuttajanaisen kanssa kotikulmillemme uuden Al-Anon-vertaisryhmän alkoholistien läheisille. Viime vuonna kävin jollain kurssilla ja yksi ryhmän jäsen kysyi vieläkö autoilen. Hän muisteli autonkotteroani jonka kyydissä hän kerran istui. Hän kysyi myös vieläkö käyn ryhmissä. Sanoin että en ole tuntenut siihen tarvetta vuosikymmeniin.
Lasteni isä voi hyvin ja on kauan sitten päässyt eroon viinasta ja tupakasta. Hän on taas se sama ihminen jota niin paljon aikoinaan rakastin.
Jokaisella on mahdollisuus hyvään elämään. On vain oltava vahva ja elettävä päivä kerrallaan. Hiljaa hyvä tulee.
Tämän palstan kirjoittajat vihaavat minua silmittömästi. Luultavasti syy on päihteissä.
Ei kukaan selvinpäin kirjoita noin loukkaavia tekstejä.

Ei sinua Anna kukaan vihaa, rumasta muiden kirjoittajien lyttäämistyylistäsi emme tietenkään voi pitää

Herätät kyllä itse suurta hilpeyttä tahattomalla komiikallasiskin

Vikkyhän aikoinaan morkkasi yh-äitejä. Aika halpamaista, ovat varmaan hänenkin fanejaan, osa ainakin. Muutenkin olen kuullut, ettei juuri kunnioita yleisöään. Minä en ole faninsa, enkä ole ollut. Ehkä ihan uransa alussa, olin itsekin kakara vielä. Mutta olenpa kasvattanut yksin lapseni, eikä häntä ole koskaan tarvinnut hävetä, missään tilaisuudessa.

Vikkyhän aikoinaan morkkasi yh-äitejä. Aika halpamaista, ovat varmaan hänenkin fanejaan, osa ainakin. Muutenkin olen kuullut, ettei juuri kunnioita yleisöään. Minä en ole faninsa, enkä ole ollut. Ehkä ihan uransa alussa, olin itsekin kakara vielä. Mutta olenpa kasvattanut yksin lapseni, eikä häntä ole koskaan tarvinnut hävetä, missään tilaisuudessa.
Eihän hän hävennyt tyttöjään. Facebookissa kertoo, kuinka on tytöistään ylpeä, kun hakivat palkinnon hänen puolestaan.

Ymmärrän että ottaa yhden alkoholiannoksen jännittämiseen. Toi likka on tossa ihan kaatokännissä sössöttämässä. Hän tiesi, että kuvataan ja tulee olemaan telkkarissa.
Taitaa olla isokin ongelma, kun ei sen vertaa jaksanut odottaa että vetää ne kaatokännit niiden kuvausten ja esiintymisensä jälkeen.

Ymmärrän että ottaa yhden alkoholiannoksen jännittämiseen. Toi likka on tossa ihan kaatokännissä sössöttämässä. Hän tiesi, että kuvataan ja tulee olemaan telkkarissa.
Taitaa olla isokin ongelma, kun ei sen vertaa jaksanut odottaa että vetää ne kaatokännit niiden kuvausten ja esiintymisensä jälkeen.
Turha tuota on selitellä. Juopolle ilmainen edustusviina on ylipääsemätön houkutus, peruste viinan vetämiseen aina löytyy, nyt se oli "jännittäminen".

Mutta miksi kyseisessä tilaisuudessa yleensäkään oli alkoholitarjoilu?

Yhteistyössä