Voi sanonko mikä!!! Se saakelin kakku on nyt puoliksi palanut ja puoliksi raaka. WTF? *KUVAT!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:
Läimiminen on helppoa kun tietää vähän miltä mikäkin itekseen maistuu ja mistä ite tykkää.Sillai on helppo miettiä mitkä maut haluis yhistää keskenään.Toinen maku korostaa toista ja toinen tuo toisesta jotain ihan uutta esiin.Se on mun periaate kokkailussa.Ja kokeilemalla oppii. =)

No mulla onnistuu tuo kakuissa, tai leipomisessa, mutta ruoanlaitossa siitä ei tule mitään. Tai tulee, pahaa ruokaa jota kukaan ei tahdo syödä. :x

Mulla taas on toisinpäin.Leipoessa en uskalla juurikaan kokeilla mitään reseptin ulkopuolelta,mutta ihan perus ruokaa tehdessä tuppaan sekottamaan asioita mieleni mukaan.Jos teen ruokaa koko jengille niin varon vaan tekemästä mitään liian tulista kun sit ei lapset syö.Enkä mä itsekään ole mikään kovin tulisen ruoan ystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ihan asiasta kukkapuskaan...keksiskö joku huomiselle jotain sapuskaa? Jauhelihasta meinasin jotain väsätä mutten keksi että mitä.

Lähiaikoina on ollut jo jauhelihakeitto, mureke, lihaperunsaoselaatikko, kaalipata, hernekeitto ja jauhelihakastike joissa siis on jauhelihaa ollut.

Hakusessa ois siis tuommoinen ihan peruspöperö, ei kuitenkaan makaroonilaatikko.

Ideoita?

Mulla on ihan pikku vinkki, mikäli olet perheellinen.
ÄLÄ TEE MITÄÄN.

Kukaan ei voi olla noin huono kokki. Polttaisit varmaan vedenkin pohjaan...

Jos ei ole kunnon kakkuvuokaa, niin silloin kannattaa paistaa pelllillä levy ja leikata siitä sopivia palasia. Se paistuukin nopeammin.

Jauhelihasta voi tehdä kastiketta tomaatin, sipulin ja paprikan palojen kanssa. Meksikolaistyyppiseen versioon sitten chiliä joukkoon, italialaiseen yrttejä perusmausteiden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
ÄLÄ TEE MITÄÄN.

Tästä tuli mieleen,että mä oon keittänyt perunat pohjaan ja valmis ruoan kiinni pannuun. :laugh: Nämä sillon 19-vuotiaana kun muutin yksin asumaan ja oli pakko tehdä ite ruokaa.Unohdin myös kerran heittää kastikkeen sekaan lihaliemikuution ja kummastelin sitten kun ruoka ei maistunut miltään.Niin ja ihan ekaa kertaa kun luulin osaavani tehdä kastikkeen,jäin odottamaan,että se voi itsessään ruskistuu,jotta voin heittää jauhoja sekaan.Vimmeinen tapahtu kun olin 14-vuotias.Jep,mä olin todella avuton vielä sen ikäsenä.

Että niin se vaan on:tekemällä sitä oppii. :saint:

luin tota sun blogia, aivan mahtava! Blogin nimeksi kyllä kävisi: Chefin kokeileva keittiö!

Mä jäin kyllä vähän kaipailemaan kuvia sinne sun sapuskoista...

Mä oon vasta ite nyt viikko sitten oppinut tekemään ruskeata kastiketta! enne mentiin valmispusseilla :D Mutta nyt se luonnituu jo jauhoistakin, minäkö ylpeä? JEP, TODELLAKIN!

Alkuperäinen kirjoittaja f:
ÄLÄ TEE MITÄÄN.

Tästä tuli mieleen,että mä oon keittänyt perunat pohjaan ja valmis ruoan kiinni pannuun. :laugh: Nämä sillon 19-vuotiaana kun muutin yksin asumaan ja oli pakko tehdä ite ruokaa.Unohdin myös kerran heittää kastikkeen sekaan lihaliemikuution ja kummastelin sitten kun ruoka ei maistunut miltään.Niin ja ihan ekaa kertaa kun luulin osaavani tehdä kastikkeen,jäin odottamaan,että se voi itsessään ruskistuu,jotta voin heittää jauhoja sekaan.Vimmeinen tapahtu kun olin 14-vuotias.Jep,mä olin todella avuton vielä sen ikäsenä.

Että niin se vaan on:tekemällä sitä oppii. :saint:

Mä taas ihmetelin, että miks kananmunat paistuu niin huonosti pannulla... kun sain munat joten kuten paistettua, tuli pongattua pannun pohjasta 1kpl levynsuojia... :D

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mä taas ihmetelin, että miks kananmunat paistuu niin huonosti pannulla... kun sain munat joten kuten paistettua, tuli pongattua pannun pohjasta 1kpl levynsuojia... :D

:laugh: Nää on loistavia!Pitäs kerätä kokonainen ketju "onnistuneita" ruoka/leipomiskokeiluja. :D

jep. tulis varmaa aikast hyviä tarinoita siihen ketjuun :D Mä oon kans aika "sankari" keittiössä...

Täydellinen:D

Mä teen yleensä pohjan näin..
esim. 4munan kakku
Ne neljä munaa lasiin,sit otan toisen samanlaisen lasin,siihen saman verran sokeria ku mitä munia.Jauhoille kans sama määrä.Puolet tosin siitä on perunajauhoja,ku niin pohjasta tulee mielestäni parempi.+leivinjauhetta se joku teelusikallinen.

:laugh: Nää on loistavia!Pitäs kerätä kokonainen ketju "onnistuneita" ruoka/leipomiskokeiluja. :D

jep. tulis varmaa aikast hyviä tarinoita siihen ketjuun :D Mä oon kans aika "sankari" keittiössä...

Musta tuntuu,että meitä on monia.Pitää joku päivä laittaa ketju pystyyn.Nyt mäkin lähden vihdoin koisimaan,jotta jaksan töissä huomenna.

Yhteistyössä