Voi saakeli että on vaikeeta!!!keksiä nimi lapselle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimi nirso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimi nirso

Vieras
Ollaan koko raskausaika yritetty keksiä nimeä pojalle, sitä ei vaan löydy. Sitten ajateltiin että kyllä se nimi selviää kun näkee minkä näköinen lapsi sieltä putkahtaa, vaan eipä se asiaa selventänyt. Tuntuu että mikään nimi ei kolahda samalla lailla kun on kolahtanut kahden muun lapsen kohdalla...

Jos jollain on ollu samanlainen ongelma niin kuinka te olette lopulta saaneet lapselle nimen?

Saa antaa ehdotuksia.

Meillä oli sama homma nuoremman kanssa. Ei me päästy yksimielisyyteen, joten jätimme 'työnimen' nimeksi.

Mun ongelma on, että haluisin antaa yhden nimen, mutta kun se tuntuu olevan nyt niin hemputin yleinen. Ei tarvi olla mikään ainoa maailmassa -nimi, mutta ei sekään ole kivaa, jos joka toinen vastaantuleva sälli on samanniminen.

Mutta mikään muu nimi kuin tuo ei kolahda.

mulle oli 2 vaihtoehtoa jo ennen lapsen syntymää ja selvis heti kun poika tuli maailmaan että kumpi on se :) mulla oli helppoa kun ei tarttenu kuunnella toisen mielipidettä yh-äitinä. nyt voi olla hankalampaa tän toisen kanssa kun nimi pitäs miellyttää mistäkin :)

Mutta kivoja poikien nimiä: Mikael, Juuso, Juho, Tomi, Valtteri, Esim: Juuso Mikael tai Tomi Valtteri jne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin ja vielä piti sitä kysyä että mietittekö nimeä keksiessä sitä että kiusataanko lasta myöhemmin nimen takia jos se on vähän erikoisempi?

Kyllä me ollaan ainakin mietitty sitä myös tuolta kannalta. Ja sitten siltä, että mikä siitä vääntyy lempinimenä.

niin ja vielä piti sitä kysyä että mietittekö nimeä keksiessä sitä että kiusataanko lasta myöhemmin nimen takia jos se on vähän erikoisempi?

Tuo on kyllä hyvä pointti. Mutta toisaalta niitä erikoisia nimiä alkaa olla jo pilvinpimein.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjanmaalta:
no en minä ainakaan sanoisi Niklasta liian yleiseksi nimeksi. Yhtäään sen nimistä ei ole tullut vastaan.

No vähän alkaa vaikuttaa siltä, että sen niminen poitsu meillekin tulee, kun mikään muu vaan ei kolahda. Mutta koko raskausajan oon seurannu kastettujen palstaa ja täälläpäin on ollu joka viikko vähintään yksi jos ei useampi Niklas kastetuissa. Joten samanikäisiä samannimisiä on ainakin paljon.. :)

minä en ainakaan antaisi liian erikoista tuon kiusaamisen takia! Kaikista liian erikoisista tai harvinaisista keksitään väännös. Jos nimeä on monella niin silloin ei vain yhtä lasta kiusata "ruman" nimen takia. Koska sillä nimellä on monta kantajaa.

Kauhein kuulemani Esim Saska ->lasten suussa Paska

En usko että tulevaisuudessa nimien takia kiusataan kuten ehkä ennen. Nyt kun joka toisella lapsella on ns. erikoinen nimi + ulkolaiset nimet, niin tavisnimet onkin niitä outoja :) Juu siis eli en.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjanmaalta:
minä en ainakaan antaisi liian erikoista tuon kiusaamisen takia! Kaikista liian erikoisista tai harvinaisista keksitään väännös. Jos nimeä on monella niin silloin ei vain yhtä lasta kiusata "ruman" nimen takia. Koska sillä nimellä on monta kantajaa.

Kauhein kuulemani Esim Saska ->lasten suussa Paska
Minun lapsilla on suomalaisiin suihin erikoiset nimet (kuin myös minulla) ikinä ei ole nimestä haukuttu.

mites sitten sellainen asia että pitääkö nimen olla ns samantapainen kun mitä sisaruksilla on? En nyt tarkoita että pitääkö alkaa samalla kirjaimella... vaan jos yhden lapsen nimessä on esim g f d kirjain ja muiden ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Schornsteinfeger:

Tuo on kyllä hyvä pointti. Mutta toisaalta niitä erikoisia nimiä alkaa olla jo pilvinpimein.

=) sanoo Schornsteinfeger =)

Yhteistyössä