voi rähmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mokien moka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mokien moka

Vieras
Huomenta.
pakko kysyä neuvoa ennen töihin lähtöä. Olen mokannut kouluun haun kanssa, hain opiskelemaan lähihoitajaksi mutta en tajunnut ettei tässä ole mahdollista käydä sitä lasten ja nuorten koulutus puolta. Olen jäämässä ehkä työttömäksi ja haon sitä omaehtoista rahaa. Jos em nyt mene tuonne kouluun niin jäänkö ilman liiton rahoja? Eli saanko karenssin. ???? En ole ollut kuin 3 päivää työttömänä viimeisen 7 vuoden aikana. Sitä ennen opiskelin. Mutta työsuhteet ovat täällä päin tiukassa ja määräaikaisia todella pitkäänkin.

Lisään viellä että en pysty perushoitajan työhön tai vanhus työhön. Olen liian herkkä. Ja olen käynyt lastentarhan opettaja oääsykoissa mutta en päässyt sisään tänä vuonna. Ensi vuonna uudestaan

Eikös sen "suuntaavan" jakson voi käydä muuallakin kuin siinä koulussa, jossa muuten on opiskellut? Jos siis ihan normaali toisen asteen koulutus kyseessä. Itse olen lähihoitaja ja lapsi,-nuoriso-ja perhetyön suuntaavan käynyt ja työkkäri ehdottaa myös vanhuspuolen työpaikkoja, vaikka ei mitään kokemusta siitä olekaan. En lukisi enää lähihoitajaksi, ennemmin johonkin muuhun ammattiin, joka liittyy vain lasten parissa työskentelyyn.

Yhteistyössä