voi pylly kun sattuu tissi...mitä ihmettä :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Oikea tissi...auts. Viime yönä alkoi tuntumaan että ihan kuin joku suoni tissin sisällä kiristyis kun imettää. Ja nyt se kipu on vaan ja pysyy koko ajan ja säteilee kylkeen/kainaloon. Siis ihan silloinkin kun ei imetä...nytkin niin hitosti kiristää ja sattuu...

Siis mitä hittoa ja auts |O :headwall:

En mä tiedä kun ei oo koskaan ollut rintatulehdusta. Ei tuo kyllä mitenkään kuumota eikä satu silleen "tulehdusmaisesti" :snotty: .

Ikävä tunne kyllä kun se kiristää ja sattuu tuolta tissin sisältä. Ihan kuin verisuonta venytettäisiin urakalla |O

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
En mä tiedä kun ei oo koskaan ollut rintatulehdusta. Ei tuo kyllä mitenkään kuumota eikä satu silleen "tulehdusmaisesti" :snotty: .

Ikävä tunne kyllä kun se kiristää ja sattuu tuolta tissin sisältä. Ihan kuin verisuonta venytettäisiin urakalla |O

Tarkoitatko et tuolta tuntuu kun imetät?

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Tarkoitatko et tuolta tuntuu kun imetät?

Niin siis imettäessä sattui ensin mut nyt sattuu silleen koko ajan :|

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Oiskohan rintatulehdus?!
Nyt vaan lämpimään suihkuun, suihkutat suoraan siihen tissiin.Vauvan annat imeä sen tissin mahd. tyhjäksi vaik sattuski ja lypsät loput.Aamulla kannattaa käydä lääkärissä mikäli viel jatkuu, saattaa nostaa korkean kuumeenkin.

Hitto jos nyt vielä joku pirun rintatulehduskin |O :headwall: . :headwall: Pitääpä muuten kysäistä huomenna kun oon menossa neuvolaan poitsun kanssa napakontrolliin...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Näkyykö rinnassa yhtään punaista aluetta siinä kohtaa mihin sattuu?

Ei kait. Paha sanoa kun se kipu on tavallaan tuolla tissin sisällä. Paitsi että nyt huomasin että kyllä se kipu lähtee nännistä säteilemään tissin sisälle ja sieltä kainaloon :|

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Joka tapauksessa juo nyt kuppi kuumaa - ei sen niin väliä, mitä. Teetä, kaakaota, jos ei yöunet mee niin vaikka kahvia. Ja sitten juot niin paljon kuin jaksat vettä tai mehua. Ennen kuin käyt nukkumaan, tyhjennät vauvalla, käsin tahi pumpulla sen kipeen rinnan ja taittelet puhtaan harson yöpaidan sisään, ei mitään kiristävää, mut napakkaa ja lämmintä. Sit otat buranan ja meet nukkuu, ja katsot mitä aamuun mennessä on tapahtunu

Okei =) . Kiitos avusta ja kyllä tässä jo uni maittaakin :flower: :hug:

Oiskos sulla tukos? Se pitäis saada pois, ettei ala nostaa kuumetta. Pumppaa, lypsä (varsinkin suihkussa), anna vauvan imeä tukoksen puolelta. mulla tuli aina tolle puolle vissiin aika samoille kohti useesti tukos. lypsäsin ja "hieroin" tukoksesta nänniin päin. taisinpa ottaa yhden parasetamolinkin kipuun ja tarv. kuumeeseen. Onko sulla imetystyynyä? Tai no tavankin tyyny käy. Imetä istualtaan ja laita vauva kylkeen kiinni, niin että leukapuoli jää tukoksen puolelle. Vauva ei jää ollenkaan siihen eteen, niin kuin normaalissa istuma imetysasennossa, vaan on ihan siinä vieressä/kyljessä ja sulla jää periaatteessa yksi käsi "vapaaksi".

Alkuperäinen kirjoittaja mysla:
Kokeile semmosta lämmitettävää kaurapussia jos löytyy. Mulla se ainakin autto jos oli tissit liian "täynnä".

Tommonen kaurapussi pitäis kyllä hommata. Sairaalassa sain sellaisen lämmitetyn geelipussin ja se muuten auttoi jälkisupistuksissa.

Mutta siis nyt mulla ei oo minkäännäköistä lämpöpussia :(

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Oiskos sulla tukos? Se pitäis saada pois, ettei ala nostaa kuumetta. Pumppaa, lypsä (varsinkin suihkussa), anna vauvan imeä tukoksen puolelta. mulla tuli aina tolle puolle vissiin aika samoille kohti useesti tukos. lypsäsin ja "hieroin" tukoksesta nänniin päin. taisinpa ottaa yhden parasetamolinkin kipuun ja tarv. kuumeeseen. Onko sulla imetystyynyä? Tai no tavankin tyyny käy. Imetä istualtaan ja laita vauva kylkeen kiinni, niin että leukapuoli jää tukoksen puolelle. Vauva ei jää ollenkaan siihen eteen, niin kuin normaalissa istuma imetysasennossa, vaan on ihan siinä vieressä/kyljessä ja sulla jää periaatteessa yksi käsi "vapaaksi".

Kiitos vinkeistä myös sinulle :flower: :hug:

Tai kaalinlehtiä kannattaa hankkia . Ne auttaa tukokseen ja rintatulehdukseen . Kaulitset kaalinlehteä hiukan ja sitten se kipeään kohtaan . Maito alkaa herua ja kipu kohta menee pois . Minä olen hoitanut kaikkien lapsieni aikana sairastamani rintatulehdukset kyseisellä neuvolla ja apu on ollut nopea . EIkä ole tarvinnut antibioottikuureja .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=165

Kuumille rinnoille kaalinlehdet ovat hyvä vanhanajan konsti, mitä nykyisin käytetään paljon myös synnytyssairaaloissa laskemaan ensipäivien turvotusta. Eli ota keräkaalin lehti (mieluiten luomukaalia) jääkaapista ja riko sen pintaa vähän kaulimella tai käsin. Laita sitten lehti rintaliivien sisään ihoa vasten. Vaihda uuteen noin kolmen tunnin välein. Kaali auttaa sekä kemiallisesti että viileyden vuoksi. Kaalin sijaan voi käyttää myös maitorahkakääreitä. Muovikelmua voi käyttää sottaamisen estämiseksi.

tommosten vuoksi en ees aikonu imettää..neljä muksuu ja kaikki saanu pullosta.en ala itteeni rääkkää ja varsinkaa kyseleen help neuvoi palstalt..jos noin vaikeeta o ni anna pullosta perkule

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
tommosten vuoksi en ees aikonu imettää..neljä muksuu ja kaikki saanu pullosta.en ala itteeni rääkkää ja varsinkaa kyseleen help neuvoi palstalt..jos noin vaikeeta o ni anna pullosta perkule

Jaa no jos noin aattelet.. mut meil ei oo ainakaan ollu vuoteen kertaakaan vauvan maito loppu tai unohtunu kotiin ;)

et kai oo tosissas??
mulla oli myös imetyksen alkutaival aika hankala, rinnat ensin pirun kipeet (siis nännit verillä..) ja sit kun se helpotti niin tulehdus iski. mulla nousi ensin kuume ja vasta myöhemmin tuli tuo ap:n kuvailema kipu. ei auttanut muu kuin antibiootit ja tuskaa oli muutama päivä. ei silti käynyt mielessä, että olisin imetyksen oman mukavuudenhalun takia lopettanut. tai no ok, mielessä kävi kyllä et miten tää nyt näin helvetin vaikeeta on mutta en halunut luovuttaa ja hyvä niin! eipä tarvinnut koskaan tuttelia tarjoilla

no tosissani olin..onneks ei tarvi enää pohtia moisia...mut en halunnu imettää jamuksut sai alkuu pullost äidinmaitoo pumpattuna ja muuten tuttelia.mun hyvinvointi ei olis kestäny todellaka 24h kiinni vauvassa..

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

Jaa no jos noin aattelet.. mut meil ei oo ainakaan ollu vuoteen kertaakaan vauvan maito loppu tai unohtunu kotiin ;)

no ei meilläkä loppunu kesken eikä unohtunu...

Yhteistyössä