Voi prkle !!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hermot menee eksän kanssa ! Meillä siis yhteinen lapsi (2 v.) ja sukset niin pahassa umpisolmussa että olemme erillemme muuttaneet jo alkukesästä. Aluksi oli tarkoitus ottaa vähän etäisyyttä ja kartoittaa voisiko suhteemme vielä saada toimimaan- no ei voinut (minkä kyllä jotenkin arvasinkin). En jaksanut olla äiti, elättäjä,rakastajatar,psykiatri ja kynnysmatto tuolle miehelle. Nyt siis suhde on kuollut ja kuopattu lopullisesti, mutta ex ei sitä tahdo uskoa. Lasta hän suostuu tapaamaan ainoastaan minun luonani ja ehdottomasti haluaa aina nähdä myös minut. Jos muuta ehdotan, hän peruu tapaamisen. Lisäksi hänen kanssaan tapaamiset ovat muutenkin mahdottomia sopia, sillä hän ilmoittaaa aikaisintaan 12 tuntia ennen tuloaan halustaan tavata lapsi (yleensä tunnissa tai kahdessa pitäisi olla valmis hänet vastaan ottamaan). Juu, tekee vuorotyötä joten täysin säännöllistä "joka toinen vkonloppu"-sopimusta en voi vaatiakkaan. Miten ihmeessä tässä pitäisi toimia ? Tapaamisia on ollut 1-2 kahdessa viikossa kestoltaan n. 2-4 tuntia, josta ajasta suurin osa menee siihen että hän jankuttaa haluavansa muuttua ja suhteemme jatkuvan. Alan olla niin loppu tähän "järjestelyyn", mutten myöskään lapselta isää haluaisi kieltää. Nytkin sydän itkee kun lapsi kysylee "missä isi?" tai ryntää toiveikkaana ovelle ja hihkuu "isi tulee"... Ärräpäät sinkoilevat kun ajattelenkin tuota isiä, mutta miten parhaiten lapseni isä-suhdetta voisin auttaa tai tukea ?

No jos se on itsekäs ja hemmoteltu, niin välittääkö se edes lapsestaan? jos vaan tekosyynä lapsi yrittää saada sinut elättäjäksi ja passaajaksi.

kyllä se lapsi siitä selviää, että isä on huono, jos äiti on hyvä. minäkin olen selvinnyt.

Meillä pojan isä teki ilta- ja viikonlopputöitä joten sopimuksessa lukee, että poika on isällään "joka toisen viikon vapaapäivät". Hyvin voi tehdä sopimuksen vaikka vuorotyötä tekeekin.
On meillä kyseisenlainen sopimus tehty, mutta kun työvuorot saattaa mennä tyyliin 10 töitä 6 vapaata 1 töitä 3 vapaata 7 töitä jne. Vuorot tulee 6 viikon listoissa ja vaihtelee koko ajan, ja suurin ongelma on ilmeisesti isän haluttomuus lastaan nähdä... Sillä mulle hän ei työvuoroistaan kerro, ilmottaa vaan ekstemporee että nyt haluais lasta nähdä... Jos joudun kieltäytymään (muiden sovittujen menojen takia) olen tietysti paska, joka kieltää häntä tapaamasta lastaan. Ja kun yritän etukäteen jotain sopia, niin sekään ei onnistu sillä "eihän hän voi tietää" mitä millonkin aikoo tehdä... Ja jos nyt sopia jotain onnistuu, niin hän peruu sen viime tunneilla.... : (

Ei sulla ole mitään velvollisuutta päästää exää sun kotiisi, vaikka lastaan haluaa tavata. Sen voi tehdä jossain muuallakin ja jos se ei herralle sovi, niin olkoon tulematta kokonaan. Ei sun kannata mielenterveyttäs menettää tuollasen kanssa, sillä parempi, että lapsella on edes yksi järjissään oleva vanhempi, kuin kaksi, jotka on molemmat epätasapainossa. Kuulostaa siltä, että exässäsi on narsistisia piirteitä ja tarkoitus tosiaan on pitää vain sinua piinassaan ja lapsi on siihen pelkkä välikappale. Kokeilepas laittaa tapaamiset hetkeksi "jäähylle" ja sano, että käytöksen on muututtava ennen suraavaa tapaamista ja suostttava tekemään se jossakin muualla tai sä alat hakemaan sitä muuta kautta. Tuollasille on vaan laitettava rajat, eikä antaa pompottaa loputtomiin. Itse erosin aikoinaan narsistista ja jos sun ex on yhtään samansorttinen, niin voin kertoa, että aikamoisen taistelun joudut vielä käymään... Mutta siinä ei auta, kun tietoisesti alkaa etsimään keinoja kasvattaa itsetuntoa ja kovettaa itsensä joiltain osin taistellakseen sitä tuulimyllyä vastaan tai muuten tulee hulluksi.

KIITOS erityisesti sinulle YHOO ! Sanoit "ääneen" sen mitä olen pelännyt/epäillyt. Jotenkin sitä vain on aatellut että täytyyhän lapsen saada isää nähdä, mutta kieltämättä omaakin järkeä tässä on epäillyt kun tuntuu ettei mikään jousto mm. tapaamisten suhteen isille riitä...Täytynee itsensä vain kovettaa, ja tiukat säännöt laatia ilman "turhia" joustoja. Juu, ja kerran ollaan tavattu puistossa mutta ei isi siellä varttia pidempään viihtynyt...

Yhteistyössä