Voi pjaska, mun tietokoneessa on virus!!!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Ennen kuin kukaan repii pelihousujaan, niin mä kirjoittelen nyt koulun koneelta. Mun kone on tehnyt virustarkitusta eilisillasta asti, sitä ennen oli tullut ilmoitus troijalaisesta.

Nyt aamulla se kone teki aina vain sitä tarkistusta ja siellä on 2 vakoiluohjelmaa, yksi virus ja yki haittaohjelma.

Mitä vittua mä teen jos f-secure ei hoida sitä kuntoon?!? |O :headwall: :snotty: En mä osaa itte asialle tehdä mitään. :ashamed:

Ja pitikö tämän tapahtua just nyt, kun pitäisi tehdä noin miljoona tehtävää ja opinnäytetyö!!! |O |O |O |O |O Pitää nyt päivällä yrittää tehdä tällä koulun koneella mahdollisimman paljon.

Mulla oli f-secure jonkun vuoden. Sit oli oikeen kiva ihmetellä, et miks kone ei toimi, tarkistuohjelmalla pyyhkäsin läpi, ni ei löytyny ku kaks puol sataa erilaista viirusta.
Nyt ei oo mitään muuta ku Avira Antivir ollu jonku puoltoista vuotta, eikä yhtään viirusta oo sinä aikana tullu koneelle.

Uih, ei olis välttämättä kantsinut jakaa tätä tietoa. Itse sain nimittäin p.askaa niskaan, kun samanlaisen aloituksen tein... :/ Pitää kuulema osata "perusasiat", kun kerran nettiä käyttää.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla oli f-secure jonkun vuoden. Sit oli oikeen kiva ihmetellä, et miks kone ei toimi, tarkistuohjelmalla pyyhkäsin läpi, ni ei löytyny ku kaks puol sataa erilaista viirusta.
Nyt ei oo mitään muuta ku Avira Antivir ollu jonku puoltoista vuotta, eikä yhtään viirusta oo sinä aikana tullu koneelle.

Millaisilla sivustoilla te oikein surffailette? :o

Mulla sama, mutta se ilmaisversio, suosittelen. :D

Ei mulla ole varaa viedä konetta huoltoon. :snotty: Jos ei onnistu tuolla tavoin, niin pitää pyytää exältä apua. Hän jo yhden neuvon antoi mitä voi seuraavaksi koittaa jos ei onnistu. Mutta jos senkään jälkeen ei onnistu, niin sitten olen kusessa. :snotty: :headwall:

F-secure on hanurista! Meitin kotiläppäriin iski virus eikä virustorjunta puuttunut siihen ollenkaan. Meni toista päivää että sain koneen puhtaaksi netistä imuroitujen ilmaisohjelmien avulla.

Töissäkin meillä oli pienimuotoinen epidemia F-securen kalliista lisensseistä huolimatta. Yhtiön tietoturvayksikkö pohtii nyt virustorjunnan vaihtamista joka ei ole ihan pikku juttu valtavassa monikansallisessa putiikissa.

Alkuperäinen kirjoittaja gosh:

Millaisilla sivustoilla te oikein surffailette? :o

Ei sen kummemmilla kuin muutkaan, joskus tulee ladattua demopelejä ja joskus musiikkia yms ja niistä niitä vasta tuleekin, varsinkin jos on jokin überpaska f-secure vuoden verran käytössä eli suomeksi sanottuna ei mitään suojaa.

Ei mitään ongelmia kun käyttää ilmaisia viruksentorjuntaohjelmia. Kerran oli troijalainen yrittänyt tunkea koneeseen vaan ei päässyt läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilmaiset ohjelmat on ihmeen laadukkaita.:
Ei mitään ongelmia kun käyttää ilmaisia viruksentorjuntaohjelmia. Kerran oli troijalainen yrittänyt tunkea koneeseen vaan ei päässyt läpi.

näin.mulla avira nyt reilun vuoden ja ei ongelmia

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mistä niitä ilmaisia ohjelmia sitten saa?

http://www.download.com/Avira-AntiVir-Personal-Free-Antivirus/3000-2239_4-10322935.html?part=dl-10322935&subj=dl&tag=button&cdlPid=10986298

http://www.download.fi/tyopoytaohjelmat/haittaohjelmien_poisto/antivir.cfm

http://www.ilmaisohjelmat.fi/avira-antivir-pe

Tossa on vaan Avira antivir tossa ekassa, mutta noiden kahden jälkimmäisen linkin kautta löytyy muitakin ohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mistä niitä ilmaisia ohjelmia sitten saa?

Tässä on aika kattavaa listaa ilmaisohjelmista mutta pitää toki tietää mitä asentelee.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275

Omat pöpöt sain tapettua combofixillä.
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/fi/combofixin-kayttoohje

No mä katton noita linkkejä kotona sen jälkeen kun olen kattonut mitä se prkeleen f-secure on tehnyt. :snotty: Onko noista joku helppo asentaa, koska mä olen aika käsi näissä jutuissa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Ensin olisi hyvä saada se pöpö tapettua ja sitten olisi vuorossa se fuck-securen poisto ja uuden asennus.
Aloita vaikka tuolla combofixillä. Tuolla sivulla on selkeät ohjeet.

Kuinka mä sen viruksen poistan jos f-secure ei tee hommiaan? :ashamed:

Vaikka tolla combofix:llä poistat viirukset. Mulla toi Avira poistaa samalla kun tekee tarkistuksen.
Varmaan kaikki poistaa samalla mutta kun ei voi tietää miten virus puuttuu asennusprosessiin eli uuden virustorjunnan asennus voi mennä vituralleen koneella olevan viruksen takia. Siksi meinasin että ensin kone siivotaan ja sitten asennetaan puhtaaseen masiinaan uudet rojut.

Tuo combofix ei vaadi asennusta joten virus ei pääse sotkemaan sen touhuja.

No kattotaan nyt mitä siellä kotona odottaa. :whistle: On kyllä niin prkeleen huono ajoitus tällä jutulla! Toivottavasti saan koneen kuntoon v.lopuksi, että saan tehtyä tehtäviä.

Yhteistyössä