Voi perkele miten kävi taas hermoon tämä äitinä olo!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Tulin iltavuorosta kotiin noin klo 23 ja olin ihan helvetin väsynyt, muu perhe oli nukkumassa, kuten aina.

Juuri kun olisin nukahtanut niin tuo vajaa 2v heräsi ja itki varmaan pari tuntia ilman, että mikään auttoi - kävi kaikki ei niin kauniit ajatukset mielessä.

Helvetillistä tuo nukahtamisitku. Jos esim. olisi laktoosi intoleranssia, niin miten se vaan yöllä vaivaisi?? Kun mies on tuollaista ehdottanut syyksi, kun sitä on ukolla itsellään.

Väsyneenä ja todella paljon unta kaipaavana ei millään jaksaisi valvoa ja kun tietää, että huomenna on taas jaksettava.

Tiedän tunteen.. :hug: Ja varmasti rankkaa,kun vielä sun pitäisi töissäkin jaksaa käydä..Meillä pienimmäinen täyttää marraskuussa 2v.ja yhä herää itkuilemaan yöllä..Vähän aikaa sitten oli niitä öitä,että itki vain,eikä mikään auttanut,meni pienellä ihan raivoamiseksi asti,välillä nukkui paremmin,mutta ei vieläkään kokonaista yötä nuku niin,etteikö heräisi kitisemään..On kyllä todella väsyttävää!Siinä vielä sitten se,että kun pieni nukkuu niin esikoinen tai keksimmäinne ravaavat sillä välin pissalla tai muuten vaan..Näin ne yöt menee yksi toisensa perään,rikkonaisina.Olenkin miettinyt,että miltähän mahtaisi olo tuntua,jos saisi nukkua koko yön aamuun asti ilman keskeytyksiä.. :whistle:
Mulla alkaa ilmeisesti koulutus nyt syksyllä ja nyt jo mietin,että miten ihmeessä sitä sitten jaksaa huonon yön jälkeen nousta aikaisin aamulla lähtemään,näin kotiäitinä kuitenkin helpompaa,kun ei ole mikään pakko lähteä aamulla mihinkään..Toivottavasti nämä yöt pian helpottais iän myötä!

Voisko muuten olla kauhukohtauksia,jos herää pari tuntia nukahtamisen jälkeen?mulla ainakin käynyt tämäkin mielessä..Ja sitten olen huomannut,että kun poskihampaita puskee ikenistä niin sekin on tehnyt yöstä tavallista itkuisemman..

no eihän se lapsi syyttä itke. 2 veillä on monesti painajaiskausi. onko hampaat kaikki tullu? onko allergiat suljettu pois? onko nukahtamisolosuhteet samat ku ne, mihin hän yöllä herää? onko muuten hänen elämässään kaikki ok???

Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Voisko muuten olla kauhukohtauksia,jos herää pari tuntia nukahtamisen jälkeen?mulla ainakin käynyt tämäkin mielessä..Ja sitten olen huomannut,että kun poskihampaita puskee ikenistä niin sekin on tehnyt yöstä tavallista itkuisemman..

En tiedä mikä on, mutta huutaa kuin raivotautinen ja oikeasti mikään ei auta tai tutti voisi auttaa, mutta sitäkään ei viitsisi enää antaa, kun siitä ollaan eroon päästy.

Meillä en ole varma tuosta hammastilanteesta, 12 hammasta on nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja 4mama:
no eihän se lapsi syyttä itke. 2 veillä on monesti painajaiskausi. onko hampaat kaikki tullu? onko allergiat suljettu pois? onko nukahtamisolosuhteet samat ku ne, mihin hän yöllä herää? onko muuten hänen elämässään kaikki ok???

on alle 2v ja 12 hammasta on, allergioista ei ole tietoa, tosin perheessämme ei niitä ole ollut, paitsi miehellä lievä laktoosi intoleranssi. Elämä on samanlaista hänellä kuin aina on ollut.

jos ei oo kaikki hampaat vielä, epäilisin niitä. meillä ainakin annettu särkylääkettä. laktoosi-intoleranssi oireilee varmasti päivälläkin, eikä se välttämättä ole periytyvää. kokemuksesta tiedän, että 2 veillä on tosiaan painajaisia. elä nyt tosiaan mitään tuttia anna...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En tiedä mikä on, mutta huutaa kuin raivotautinen ja oikeasti mikään ei auta tai tutti voisi auttaa, mutta sitäkään ei viitsisi enää antaa, kun siitä ollaan eroon päästy.

Vois kyllä kuulostaa kauhukohtaukselta,meillä niitä oli pari kk sitten ja todellakin huusi kuin mikäkin eikä mikään auttanut,ei saanut koskea jne.Mutta meni ohi puolessa tunnissa..Annoin vain raivota(vein olkkarin lattialle)ja kun tilanne näytti siltä,että voisi jopa jo syliin tulla niin kteltiin sitten ikkunasta ja puheltiin.Sitten oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja jatkoi taas sängyssään unia..Mutta oli se kyllä huh,mitä kuultavaa se karjuminen ja se,kun yritti auttaa,mutta ei huolinut mitään apuja..Toiv.nuo kohtaukset ois jo historiaa.Mutta edelleen itkuilee ja väliin myös raivoilee yöllä.Päivisinkin on temperamenttinen ja voimakastahtoinen typy..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vois kyllä kuulostaa kauhukohtaukselta,meillä niitä oli pari kk sitten ja todellakin huusi kuin mikäkin eikä mikään auttanut,ei saanut koskea jne.Mutta meni ohi puolessa tunnissa..Annoin vain raivota(vein olkkarin lattialle)ja kun tilanne näytti siltä,että voisi jopa jo syliin tulla niin kteltiin sitten ikkunasta ja puheltiin.Sitten oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja jatkoi taas sängyssään unia..Mutta oli se kyllä huh,mitä kuultavaa se karjuminen ja se,kun yritti auttaa,mutta ei huolinut mitään apuja..Toiv.nuo kohtaukset ois jo historiaa.Mutta edelleen itkuilee ja väliin myös raivoilee yöllä.Päivisinkin on temperamenttinen ja voimakastahtoinen typy..

Juuri noin, ettei halua että kosketaan eli kai ne on kauhukohtauksia, tosin minäkin alan kohta saamaan niitä, jos kaikki yöunet alkavat olemaan katkonaisia :(

Nukutteko samassa huoneessa,pystyisittekö nukkumaan eri paikoissa?Tiedän kokemuksesta,etti paljon lohduta,mutta se menee jan kanssa ohi..Voithan kokeilla sitä särkylääkettäkin antaa,jos onkin vaikka hampaita,meilläkin laitettiin suppoa pyllyyn,kun keinot loppui,eikä tiennyt syytä raivoamiseen..ehkä ne paremmat yöt odottaa,tuolla jossain..Toivo elää :saint:

Nukutteko samassa huoneessa,pystyisittekö nukkumaan eri paikoissa?Tiedän kokemuksesta,etti paljon lohduta,mutta se menee jan kanssa ohi..Voithan kokeilla sitä särkylääkettäkin antaa,jos onkin vaikka hampaita,meilläkin laitettiin suppoa pyllyyn,kun keinot loppui,eikä tiennyt syytä raivoamiseen..ehkä ne paremmat yöt odottaa,tuolla jossain..Toivo elää :saint:

Mies vei pojan alakertaan huutamaan, mutta kyllä koko perhe pysyy hereillä, jos huudetaan kauan ja täysillä :( pitää alkaa miettimään toimintamalleja millä pääsisi helpoimmalla ja vähimmällä univelalla.

Yhteistyössä