Voi per...!!!! Siis väestörekisterikeskuksen tiedoissa isäni nimen kohdalla lukee OTTOVANHEMPI! Eipä ollut mulla tietoa!

• Viestiketjun aloittaja qqqq
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24099542:
Siis minkä ikäisiä nää ihmiset on, joille näitä ylläreitä tulee?
Eikö koskaan oo tarvittu virkatodistusta mihinkään?
Ei siis olla menty naimisiin tai kukaan ei ole ollut perimässä mitään?
Mulla ei tuolla mitään ylläriä ollut, mutta ikää on jo 36 ja en ole koskaan tarvinnut virkatodistusta, joten ei ole noihin tietoihin tarvinnut tutustua aiemmin millään tavalla, kun en ole mennyt naimisiin enkä ole perinytkään yhtään mitään.

"enter"
Mä olen -80 luvulla syntynyt, elikkäs nyt 24-vuotias. Ei, en ole mennyt naimisiin enkä ole koskaan perinyt mitään. Omat vanhempani ovat 46v ja 52v, eli vielä muutama vuosi menee (todennäköisesti) ennen kuin mitään tulee perittyä... Avioliitto vaikuttaa vielä epätodennäköisemmältä tässä lähitulevaisuudessa! :)

"eee"
Ei naimisiinmenoon tarvita virkatodistusta.

jill
Mä oon 32 enkä oo periny mitään tähän mennessä (eikä ihan heti mitään näköpiirissäkään). Joten ei se nyt iästä oo kiinni.

totuusko vapauttaa?
tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että tosiasioiden julkituominen voi olla myös vanhemmille tai ottovanhemmille vapauttavaa...päästä irti asioista joista on vaiettu vuosikymmeniä, joko häveten tai sitten lapsen parasta ajatellen.

miksi niin monet tuntuvat hyssyttelevän ja haluten vaieta vaikeista asioista. onko se sukupolvien ajan opittu malli.

"Pallo"
Mulla on hämärä muistikuva, että nuorena (alle 20v) olis tarvinnut johonkin virkatodistusta. Mutta en muista sitä koskaan itse tutkineeni, jos olen sen joskus saanut käsiini. Toimittanut vaan sen tutkimatta tarvitsijalle...

Niin tai näin, miksi aloittajasta ei ole kuulunut mitään? Entäs muut yllättyneet?

"näin meillä"
[QUOTE="aapee";23977916]Ai joo! Siis menivät naimisiin kun olin jo syntynyt. Voiskohan ollakin tuo?! Mutta ei kait sitä noin merkitä? Vai onko silloin ollut eri tapa? Oiskohan linjoilla joku samassa tilanteessa oleva, lukeeko myös ottovanhempi vaikka tietää isänsä olevan biologinen isä? Tai ehkä soitan maistraattiin...[/QUOTE]

Kun äitinikin kuoli, selvisi virkatodistuksesta, että isämme tunnustanut isosiskoni. Äiti oli naimisissa, kun alkoivat porukoida, erosi ja alkoi kait odottaa siskoani.
Kovasti on siskoni miettinyt, mahtaako hän olla sen ex-miehen. Ovat jo niin vanhoja ja dementoituneita, ettei voi testejä enää ottaa - viitsi. Kovasti vaivasi häntä tuo asia.

fhfhfh
ei naimisiinmenoon tarvitse mitään virkatodistuksia

voi lol
[QUOTE="Pallo";24124840]Mulla on hämärä muistikuva, että nuorena (alle 20v) olis tarvinnut johonkin virkatodistusta. Mutta en muista sitä koskaan itse tutkineeni, jos olen sen joskus saanut käsiini. Toimittanut vaan sen tutkimatta tarvitsijalle...

Niin tai näin, miksi aloittajasta ei ole kuulunut mitään? Entäs muut yllättyneet?[/QUOTE]

Siksei ap:sta oo mitään kuulunu ku se oli provo ja naureskeli teille jotka uskoitte näinkin tyhmän jutun :D

"aloittaja"
Siksei ap:sta oo mitään kuulunu ku se oli provo ja naureskeli teille jotka uskoitte näinkin tyhmän jutun :D
En muuten ole provo. Ihan oikeasti näin kävi. En vaan ole jaksanut kaivaa tätä ketjua ylös kun harvaseltaan täällä käyn ja en uskonut, että ketään enää kiinnostaisi :) Nyt sattui etusivulla tämä silmiin kun olin täällä.

En ole sanonut asiasta mitään vanhemmilleni. Tulin siihen tulokseen, että isä on minun isäni ja sitä ei muuta miksikään se, ettei hän (ehkä) ole biologinen isäni. En aio ottaa asiaa puheeksi. Jos vanhempani joskus asiasta puhuvat niin sanon silloin, että tiesin kyllä asian kun sain sen näin tietooni.

No aloittaja sanoi olevansa 81-syntynyt, eli kolme vuotta myöhemmin kuin minä. Enkä minäkään ole koskana tarvinnut virkatodistusta mihinkään, olen mennyt kyllä naimisiin, mutta en ole koskaan perinyt ketään.

Pakko sanoa vielä tuosta kun pohdittiin, että vaikuttaako vanhempien myöhäisempi naimisiin meno asiaan. Silloin 80-luvun alussa tai 70-luvun lopussakaan ei kyllä ole tarvinnut isän adoptoida lastaan jos lapsi on avioliiton ulkopuolella syntynyt, tunnustaminen on riittänyt. Itse olen siis syntynyt 78 ja vanhempani menivät vasta jonkin verran syntymäni jälkeen naimisiin. Olen kokoajan ollut isäni nimellä, eikä häntä suinkaan ole merkitty ottoisäksi. Sukunimi vaihtui isän sukunimeen vasta kun avioliitto oli solmittu.

"vieras"
Olisi ollut mielenkiintoista tietää se, että miksi vanhempasi ovat näin menetelleet ja asian salanneet. Mutta uteliaan täytyy nyt vaan niellä uteliaisuutensa, jos kerran aloittajakin pystyy olla asiaa selvittämättä. Aika kylmähermonen kyllä olet....

Yhteistyössä