Täällä myös yksi "pommin" syliinsä saanut eli tutkailin äsken noita väestörekisterikeskuksen tietoja ja isäni on myös merkattu ottovanhemmaksi n. 6vuotta syntymäni jälkeen. Olen minä pieniä vihjailuja kuullu tuosta asiasta isovanhemmilta sekä äitini sisaruksilta mutta en ole asiaa juurikaan miettinyt. Muistan vielä hyvin sen päivän alle kouluikäisenä kun ensimmäisen kerran tapasin "ottoisäni" ja sen päivän kun virastotäti kysyi minulta haluanko "ottoisäni" sukunimen jne. eli taisi olla kyseessä juuri tuo minun ottolapseksi käsittely. Ajattelin, että koska tuohon maailman aikaan oli suorastaan syntiä syntyä avioliiton ulkopuolella, niin tuo asia oli joku isyydentunnustustilaisuus tms. Ei tainnut juu olla, ei
Biologista isääni ei ole noihin tietoihin merkattu ja olen myös nähnyt syntymätodistuksen ja siinä ei ollut isästä halaistua sanaakaan.
Huh, en oikein tiedä mitä tästä eteenpäin. Juuri nyt tuntuu että koko homma on suurta kusetusta ja olen täysin juureton. Minun sukulaissuhteenihan meni kertaheitolla uusiksi. Minulle ei ole siis oikeaa siskoa eikä veljeä vaan he ovat puolikkaita. Samoin lapsillani ei ole täyttä tätiä tai enoa tai serkkuja vaan hekin ovat noita puolikkaita. Kuka minä oikein olen?!
Tiedän, että nyt pitäisi nostaa kissa päydälle mutta tietäen äitini ja itseni luonteen meidän välit katkeaa lopullisesti jos menen sorkkimaan tätä asiaa.