Voi noita tietokoneiden kanssa tumpeloivia :(

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Tumpelo (puhelimessa): Apua! Mun tietokone meni rikki! APUA!!!111

Minä: No mikä siinä on vikana?

Tumpelo: SE ON RIKKI! SE ON RIKKI! APUA! MIKSI TÄÄ EI TOIMI! APUA! MITEN TÄN SAA KORJATTUA?!

Minä: Rauhoitu nyt. Mikä sitä konetta vaivaa? Millä lailla se on rikki?

Tumpelo: No se on RIKKI!!!

Minä: Niin, mutta miten vika ilmenee?

Tumpelo: Se ei toimi!

Minä: Eikö se siis lähde käyntiin?

Tumpelo: Se ei toimi!!! Etkö sä nyt tajua? Se on rikki!!!

Minä: Se ei siis lähde käyntiin? Oletko katsonut että töpselit on seinässä?

Tumpelo: No on ne!

Minä: Tarkistitko?

Tumpelo: No en mä ala pöydän alla ryömimään. Kyllä ne on kiinni, kun en oo niitä ottanut irti.

Minä: Mitäs jos vielä tarkistaisit?

Tumpelo: Etkö sä nyt vaan voi korjata tätä konetta?

Minä: Koko ajan yritän selvittää missä vika, mutta en nyt puhelimen kautta voi kamalasti tehdä...

Tumpelo (kärttyisään äänensävyyn): Mä luulin että sä tiedät tietokoneista jotain. Miksi sä et voi vaan kertoa mulle miten tää korjataan?

Minä: Yritän koko ajan, mutta kun et kerro mulle vähän tarkemmin mitä vikaa siinä koneessa on.

Tumpelo: SE EI TOIMI!!!!

Minä: *huokaus* No tapahtuuko mitään jos painat virtakytkintä?

Tumpelo (hetken hiljaisuuden jälkeen): No se kone sammui.

Minä: :o Oliko sulla se kone siis käynnissä?

Tumpelo: No oli tietenkin!

Minä: Niin siis sanoit että se ei toimi.

Tumpelo: No ei toimi! Tää on ihan paska kone! Tietokoneet on tyhmiä!

Minä: :o

Tumpelo: Tää ei toimi ikinä! Aina jotain vikaa! Tää on ihan paska kone! Mun pitää maksaa laskuja ja lähettää sähköpostia ja mä en pääse! Ihan paska kone!

Minä: No rauhoitu nyt ja käynnistä se kone uudestaan, niin yritetään katsoa missä vika.

Tumpelo: Joo joo *mutinaa* Ihan paska kone.

(30 sekuntia kuluu.)

Tumpelo: No nyt se on käynnissä! Mutta mitään ei tapahdu vaikka mä klikkaan vaikka mitä! Tässä saa aina odotella tosi kauan! Mä klikkasin Pasianssiakin jo viis kertaa ja nettiä kolme kertaa, mutta mitään ei tapahdu! Miks tää on aina niin hidas?! Ihan paska kone!

Minä: Ota rauhallisesti ja odottele vähän aikaa. Se kone tarvitsee vähän aikaa käynnistellä kaikkia juttuja siellä taustalla. Ei kannata klikkailla kamalasti kaikkea, ennen kuin kone on valmis.

Tumpelo: En mä jaksa odottaa! Mä nyt klikkailen!

Minä: Odota nyt vaan. Lähteekö se kone käyntiin ihan niin kuin kuuluu?

Tumpelo: Joo! Mutta se ei toimi!

Minä: Voitko kertoa mitä yrität tehdä silloin kun se ei toimi?

Tumpelo: Se on RIKKI!

Minä: Sun pitää kertoa vähän tarkemmin. Mitä yrität tehdä silloin kun se ei toimi?

Tumpelo: No mennä nettiin!

Minä: Ja mitä tapahtuu silloin kun yrität mennä nettiin?

Tumpelo: No se ei mene! Ei toimi!

Minä: Käynnistyykö selain kuitenkin?

Tumpelo: Mikä on selain?

Minä: No se Firefox tai Internet Explorer.

Tumpelo: Sellanen oranssi kuva!

Minä: No just se. Käynnistyykö se?

Tumpelo: EI! Se on RIKKI, usko jo!

Minä: No mitä tapahtuu kun yrität käynnistää sitä selainta, siis sitä Firefoxia?

Tumpelo: Se ei toimi!

Minä: Voi olla että se ei tykännyt siitä jos klikkailit sitä kamalasti. Kannattaa odotella ihan rauhassa aina että kone käynnistyy, ja sitten vasta klikata, ja klikata ihan vaan kerran.

Tumpelo: Joo joo. Korjaa nyt vaan tää!

Minä: No en oikein pysty tekemään kamalasti näin puhelimen kautta... Antaako se selain jonkun virheviestin kun yrität käynnistää?

Tumpelo: No siinä tuli joku teksti.

Minä: No mitä siinä tekstissä luki?

Tumpelo: En mä tiedä! Klikkasin sen heti pois kun pelästyin!! Miksi tää ei toimi?

Minä: Muistatko kun puhuttiin että jos se tietokone sanoo jotain, niin pitäisi aina lukea mitä se sanoo ja jos ei itse ymmärrä, niin vaikka kirjoittaa ylös? Se kone yrittää kertoa mitä vikaa siinä on.

Tumpelo: Mähän sanoin että siihen tuli jotain tekstiä! En mä niistä mitään tajua! Mun pitää päästä nettiin!

Minä: No mitä jos tulen katsomaan sitä sitten töiden jälkeen?

Tumpelo: Mun pitää päästä nettiin! Tää on ihan paska kone!

Minä: :headwall:
..

Kuka arvaa mikä oli vikana?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Toihan on aivan kun miehen duunia asiakkaiden kanssa...miksiköhän se usein tuumaa että vaihtaa koko alaa.. :D

Mie tulisin hulluksi, jos joutuisin päivästä toiseen kuunteleen tuollaisten asiakkaiden typeryyksiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Toihan on aivan kun miehen duunia asiakkaiden kanssa...miksiköhän se usein tuumaa että vaihtaa koko alaa.. :D

Mie tulisin hulluksi, jos joutuisin päivästä toiseen kuunteleen tuollaisten asiakkaiden typeryyksiä. :D

ei mullakaa mahtas polla kestää tuota hommaa. Vois olla aika äkkiä sellanen |O :headwall: fiilis

Anteeksi katoaminen, tumpelo tuli pikavisiitille ja toi pussillisen tuoretta pullaa, kiitokseksi ongelman selvittämisestä :)

Siis kyseessä oli vain se, että Firefox yritti asentaa päivityksen ja rakas ätini pelästyi sitä viestiä kamalasti... ja sitten tosiaan yritti monta kertaa käynnistää, ja selain meni sen takia jumiin :D

Jotenkin tavallaan hellyyttävää, kun nuo vähän vanhemmat ihmiset menevät jotenkin niin jumiin ja alkavan käyttäytyä kuin pikkulapset, kun joutuvat tietokoneen ääreen... Pari kertaa on tullut sanottua niin äidille kuin isällekin, että "jos alat kiukutella, niin tietokone menee kiinni" :D

Yhteistyössä