Voi mun lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkubertta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkubertta

Aktiivinen jäsen
13.06.2005
1 903
0
36
Tytölle nousi viime yönä kuume, äsken mittasin ja mittari näytti 40,4 :( Buranan otosta on kolmisen tuntia. Päätä myös särkee ja kurkku on kipeä ja paha olo.
On niin avuton olo kun ei toisen oloa pysty mitenkään helpottamaan...
Ja taitaapa sama tauti olla tulossa äitiinkin, jalkoja ja päätä särkee ja oksentamassakin piti käydä,

[QUOTE="vieras";24317132]Jos ei Burana laske kuumetta, soita päivystykseen, hänellä saattaa olla aivokalvontulehdus![/QUOTE]

Juu, tässä olen jonotellut päivystykseen, jos en kohta saa ketään kiinni niin lähdetään ajelemaan suoraan soittamatta sinne.

Paranemisia pikkuiselle, ja vanhemmille jaksamista.

Mä annan lapsille Buranaa/Pronaxenia, Panadolia ja runsaasti nestettä kun heillä on kova kuume. Lisäksi tietty vähissä vaatteissa, tuuletin, viileä kääre, yms. Meillä ei pelkkä Burana (tai pelkkä Pronaxen) auta mitään.

Ystävän parivuotias oli juuri sairaalahoidossa useamman päivän, kun kova kuume kesti yli viikon, kurkkukipu oli todella kova (esti syömisen ja juomisen).

Paranemisia pikkuiselle, ja vanhemmille jaksamista.

Mä annan lapsille Buranaa/Pronaxenia, Panadolia ja runsaasti nestettä kun heillä on kova kuume. Lisäksi tietty vähissä vaatteissa, tuuletin, viileä kääre, yms. Meillä ei pelkkä Burana (tai pelkkä Pronaxen) auta mitään.

Ystävän parivuotias oli juuri sairaalahoidossa useamman päivän, kun kova kuume kesti yli viikon, kurkkukipu oli todella kova (esti syömisen ja juomisen).

Juu, cocktailina meilläkin nyt menee lääke ja näyttää että kuume laski 1,5 asteella hetkellisesti :) Ikkuna on auki ja tyttö alkkareissa, tuuletin pyörii ovella, mehua ja vettä on yöpöydällä :)
Sain sairaanhoitajan langan päähän ja kuulemma on nyt tosiaan kovaa kuumetautia liikkeellä joten kotona katsellaan oloja.
Tyttö on kohta 7v ja nyt on ensimmäistä kertaa näin kova kuume joten olen vähän hukassa :) Ja sitten kun on vielä itsekseen lapsen kanssa niin tuntuu ettei tiedä mitä tehdä. Mies on töissä toisella paikkakunnalla ja lapsen isää kiinnosti taas enemmän viina kuin lapsi...

Juu, cocktailina meilläkin nyt menee lääke ja näyttää että kuume laski 1,5 asteella hetkellisesti :) Ikkuna on auki ja tyttö alkkareissa, tuuletin pyörii ovella, mehua ja vettä on yöpöydällä :)
Sain sairaanhoitajan langan päähän ja kuulemma on nyt tosiaan kovaa kuumetautia liikkeellä joten kotona katsellaan oloja.
Tyttö on kohta 7v ja nyt on ensimmäistä kertaa näin kova kuume joten olen vähän hukassa :) Ja sitten kun on vielä itsekseen lapsen kanssa niin tuntuu ettei tiedä mitä tehdä. Mies on töissä toisella paikkakunnalla ja lapsen isää kiinnosti taas enemmän viina kuin lapsi...

Nyt on kuulemma liikkeellä jotain kuumevirustautia, plus wanhaa kunnon angiinaa, sekä mononukleoosia. Ah :|

Onneksi tyttö on jo noin "iso", ts. osaa kertoa mihin sattuu ja hänelle pystyy perustelemaan miksi lääkkeiden otto on tärkeää. Toivottavasti paranee pian :), ja on kunnossa kun koulu alkaa (ekalle menee vai?).

Apteekeista saa kurkkukipuun hyvin auttavaa suihketta, Pharysolia. Meillä se toimi hyvin, joten en voi kuin suositella! Mehujäät on myös peruselintarvike numero uno kun kurkkukipu iskee.

Nyt on kuulemma liikkeellä jotain kuumevirustautia, plus wanhaa kunnon angiinaa, sekä mononukleoosia. Ah :|

Onneksi tyttö on jo noin "iso", ts. osaa kertoa mihin sattuu ja hänelle pystyy perustelemaan miksi lääkkeiden otto on tärkeää. Toivottavasti paranee pian :), ja on kunnossa kun koulu alkaa (ekalle menee vai?).

Apteekeista saa kurkkukipuun hyvin auttavaa suihketta, Pharysolia. Meillä se toimi hyvin, joten en voi kuin suositella! Mehujäät on myös peruselintarvike numero uno kun kurkkukipuiskee.

Ai hitto, unohdin ihan ton Pharysolin kun kävin noita särkylääkkeitä hakemassa. No, huomenna kun mummo tulee käymään niin pitääkin sitä hakea :)

Juu, ekaluokkalainen on kyseessä, onneks meillä alkaa koulu vasta 16.8....
Harmi vaan että huomenna olis pitänyt lähteä mummon ja ukon kanssa reissuun :(

Meillä oli keväällä 5v kovassa kuumeessa pari päivää, kun ei laskenut lääkkeillä, niin soitin lääkäriin, josta sain vähän sellasen vastaanoton, että no tulkaa nyt sitten. No se olikin angiinaa! Ja lapsi väitti vielä parannuttuaankin, että kurkku ei ollut kipeä! Mielestäni äiti tietää, koska lapsi on "normaalikipeä" ja koska ihan tosissaan jotain muutakin kuin vaan kuumetta tms.

Yhteistyössä