voi mun elämää...surkuttelua tulevasta palkasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saiskin 2500 tms.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saiskin 2500 tms.

Vieras
Haastattelussa kertoivat että maksavat palkka oliko "yksityisen sos. alan TES":n mukaan. Eli se olis täällä keski-suomessa sit joku 1650?/kk :(
tosta jää käteen joku 1100 (vai mitä??) ja siitä kallein hoitomaksu 450? pois, niin ja vielä omat matkakulut 50-100?

Eli käteen jää muutama hassu satanen enemmän kuin nyt kotona ollessa!!!!

Siis työnteko ei vaan kannata. Saman taitaisin saada jos alkaisin työttömäksi. saisin olla vielä kotona lasten kanssa!

Onko kellään muulla työnteko yhtä "kannattavaa"??

meneex noilla tuloilla jo kallein hoitomaksu?

mä alotin työt viime viikon maanantaina ja brutto on reilun tonnin!! siitä jää käteen reilu 900 ?, työttömänä ollessa sain kolmesta lapsesta korotuksella käteen noin 550 ? ja yhdestä lapsesta meiän pitää maksaa hoitomaksu. Meille mun töihin meno oli kannattavaa.

No riippuu paljon sulla ois veroprosentti mulla 1500e/kk ja siittä pois 15% eli jos sulla ois joku 17% niin jäis n. 1350e/kk.

Eli:

1350 - 100 ja 450e eli sulle jäis, 800e/kk, eli paljonpa saat kotona rahaa, minäkin haluaisin sit ens kerralla ku jään kotiin ;)

Juu älä surkuttele meikäläinen saa 797 euroa josta menee lyhennykseen 300 euroa, vastikkseeseen ja laskuihin 300 joten mulla jää 197 euroa ja pärjään juuri ja juuri. Sun palkka olis ruhtinaallinen siihen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja saiskin 2500 tms.:
Haastattelussa kertoivat että maksavat palkka oliko "yksityisen sos. alan TES":n mukaan. Eli se olis täällä keski-suomessa sit joku 1650?/kk :(
tosta jää käteen joku 1100 (vai mitä??) ja siitä kallein hoitomaksu 450? pois, niin ja vielä omat matkakulut 50-100?

Eli käteen jää muutama hassu satanen enemmän kuin nyt kotona ollessa!!!!

Siis työnteko ei vaan kannata. Saman taitaisin saada jos alkaisin työttömäksi. saisin olla vielä kotona lasten kanssa!

Onko kellään muulla työnteko yhtä "kannattavaa"??

Muutama hassu satanen? Teillä ei sitten vaan ole rahan tarve, se muutama satanen on esim. meillä asuntolainan lyhennyksen verran. Ja kyllä se työkokemuskin on arvokasta. Eipä itsellekään jää kuin muutama satanen ja työn ilo :) liiton rahoilla ollessa taitaisin "hankkia" enemmän, kun hoitomaksutkin jäisivät pois...

Minä kävin haastattelussa paikassa, jossa kuukausi palkka ois ollut 1500 ? :/ Harmi sinällään, koska työ olisi ollut ihan mielenkiintoisen oloista, mutta sanoin suoraan, että en tuolla palkalla lähde.

Yhteistyössä