Voi, miten tuntisin lapseni taas rakkaiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutopussi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutopussi

Vieras
Minulla on 2,5v ja kohta 5v lapset, jotka ovat päiväkodissa 3 päivää viikossa ja niinä päivinä käyn siis töissä. Rakastan lapsiani ihan mielettömästi, mutta viime viikkoina jotenkin en vaan ole jaksanut heidän seuraansa. Tuntuu, etten jaksa puuhastella heidän kanssaan mitään, en ulkoilla mukana (seisoskelen vaan jossain) ja hermostun heti pienimmästäkin asiasta. Kotona laitan usein DVD:n pyörimään tms että saan olla rauhassa. Tai sitten huudan heille ja uhkailen vaikka millä että saan heidät leikkimään nätisti keskenään ilman tappelua.

Tuntuu aina joka ilta ihan kamalalta, mutta silti aina sorrun taas samaan. Iltaisinkaan en jaksaisi millään odottaa, että samme lapset nukkumaan ja hermostun jos he vitkuttelevat. Mies auttaa minua tasapuolisesti kaikessa ja omaa aikaakin minulla on.

Miten hitossa saan itseni tästä tokenemaan? Lapsilleni tulee varmasti kokemus, ettei äiti tykkää tai välitä :(

Sellasta se saattaa välillä olla. Hyvä, että tunnistat tunteesi. Mitäpä jos joku kerta DVD:n sijaan lukisitkin sadun tai jotain? Läheisyys luo lisää läheisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja ole heidän kanssa:
Keskity äitiyteen, ota lapset pois hoidosta ja jää kotiin hoitamaan heitä itse.

Tässä oli taas se ongelma, että en jaksanut olla vain kotona. Kaipasin välillä muutakin tekemistä, ja siksi tämä osa-aikainen töissäolo on ollut hyvä ratkaisu. Sitä olen siis tehnyt jo 4kk ajan.

En osaa neuvoa. Toivottavasti joku osaa. Itsellä vaan sama tilanne ja kuulostaa niin tutulta. Viimeksi tänään mietin että auttaisikohan joku reissu tai miehen kanssa kahdenkeskinen aika. Se taas hankalaa kun ei hoitajia.

Minusta tuntuu välillä ihan samalta. Mulla on vajaa 2 v. poika. Pinna on kireällä enkä useinkaan jaksaisi leikkiä tms. Elämä tuntuu pelkältä puurtamiselta. Olisi kiva jos joskus olisi rentoutunut olo mutta luulen ettei se ole mahdollista tai muuten minun pitäisi olla ainakin viikko jossain lomalla ilman perhettä. Ehkä joillekin lasten hoito on rankempaa..

Ok, ajattelin että jos olet työn takia niin väsynyt ettet jaksa lapsia niin olisi parempi olla kokonaan kotona.
Onko sinulla taipumusta masennukseen? Kevät tulee kovaa vauhtia ja yleensä se mielikin virkistyy valon myötä, jospa kevät ja kesä toisivat sen ilonkin taas tullessaan.

Yhteistyössä