Voi kun voisin lopettaa palkkatyöni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoivaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoivaaja

Vieras
Olen hoitoalalla töissä ja teen kolmivuorotyötä. Työ on fyysesti ja henkisesti raskasta kun suurin osa asukkaista huonokuntoisia muistisairaita. On toki ihaniakin hetkiä ja työkaverit on mahtavia.

Mä kuitenkin mieluiten jättäytyisin pois töistä jos vain olisi taloudellisesti mahdollista. Ulkoilisin, lukisin, katsoin telkkaria, neuloisin ja kirjoittaisin vihdoin sen kirjan josta olen haaveillut.

Ei vain talous kestä, että mä jäisin pois työelämästä. Tai no se kestäisi kyllä sen, että olisin liiton rahalla, mutta mitäs sen jälkeen? Eikä mies kyllä hyväksyisi, että jäisin työttömäksi kun töitä kyllä riittää. Liiton raha olisi ihan hyvä, mutta sen jälkeinen työmarkkinatuki ei riittäisi meidän taloudelle. Ei mitenkään.

Ei auta kuin jatkaa töissä. Huoh. Enkä kaipaa mitään viisasteluja, että säästä jne. Aika hemmetin hyvät säästöt pitäisi olla, että tämä olisi mahdollista.

Olen hoitoalalla töissä ja teen kolmivuorotyötä. Työ on fyysesti ja henkisesti raskasta kun suurin osa asukkaista huonokuntoisia muistisairaita. On toki ihaniakin hetkiä ja työkaverit on mahtavia.

Mä kuitenkin mieluiten jättäytyisin pois töistä jos vain olisi taloudellisesti mahdollista. Ulkoilisin, lukisin, katsoin telkkaria, neuloisin ja kirjoittaisin vihdoin sen kirjan josta olen haaveillut.

Ei vain talous kestä, että mä jäisin pois työelämästä. Tai no se kestäisi kyllä sen, että olisin liiton rahalla, mutta mitäs sen jälkeen? Eikä mies kyllä hyväksyisi, että jäisin työttömäksi kun töitä kyllä riittää. Liiton raha olisi ihan hyvä, mutta sen jälkeinen työmarkkinatuki ei riittäisi meidän taloudelle. Ei mitenkään.

Ei auta kuin jatkaa töissä. Huoh. Enkä kaipaa mitään viisasteluja, että säästä jne. Aika hemmetin hyvät säästöt pitäisi olla, että tämä olisi mahdollista.
Miten olisi alan vaihto? Vaikka jollekkin mille ei tarvitse koulutusta, toki tulosi varmasti putoavat mutta et sentään työttömänä olisi.

Luen parhaillaan kirjaa, jonka löysin kirjaston kierrätyshyllystä.
Googletin naiskirjailijasta tietoa, joka oli Amerikassa 1980-luvulla pisimpään bestsellerlistalla.
9 lapsen äiti (7 biologista lasta) kirjoittaa monta kirjaa yhtä aikaa eli hän on varsinainen multitaskaaja.
Tein aikoinaan yli 10 vuotta yhtä aikaa kahta työtä ja haaveilin helposta elämästä.
Nykyään elän mukavaa elämää ja sain kuulla lapseltani, että minua pitää potkia ulkomaille.
Viihdyn liian hyvin omissa oloissa kirjojen seurassa. Kirjoitin eilen sivun päiväkirjaani jonka viimeinen lauseeni on: tämä päiväkirja slkaa olla täysi.
Ulkona on ihana sää. Pitää nyt potkia itse itseäni persuuksiin ja lähteä ulos.
Netti on mahdoton aikasyöppö.
Viestisi on nyt ajankohtainen hoitajalakon takia.

Yhteistyössä