Mä lisään vielä...
Mainitsit tossa, et sulle on ollut vaikeaa kohdata pojan kielellisiä ongelmia, koska olet ollut aina itse siinä asiassa lahjakas. Tiedätkö, mulla oli alunperin ihan sama juttu. Kun vaikeuksia eskarissa tiettyjen asioiden suhteen tuli, se oli mulle vaikeaa, koska olen aina itse loistanut äidinkielessä ilman ongelmia (vaikka täällä palstalla näitä kirjotusvirheitä välillä esiintyykin

). Olihan se sitten inhottavaa kuulla, ettei pojalla luistakaan. Eka ajatus oli, et mikäköhän toikin lastentarhanope luulee olevansa, mahtaako ite osata sen paremmin...

Mutta totuutta kun katsoin silmiin, huomasin, että kyllä niissä jutuissa perää olikin. Mutta onneksi olemme saneet heti alusta alkaen tukea ja panostusta niin eskarin kuin koulunkin puolelta. Ja nimenomaan oikeanlaista panostamista, ei haukkuja ja syyttämistä, vaan aikanaan jo eskarissa ja nyt koulussa on ollut todella asiantunteva ja osaava tukiverkosto apuna ja kannustajana.
Meillä poika ei eskarissa hahmottanut edes sanojen alkukirjaimia, ja jopa kirjainten tunnistus oli hankalaa. Eli toisaalta voi olla, ettei eskarilaisellasi ole edes mitään vakavaa "ongelmaa", vaan oppii nyt vaan hieman hitaammin tiettyjä asioita. Mutta pääasia on, että tilannetta seurataan. Ja heti alusta asti saatte sitten tarvittaessa tukea ja apua ongelmiin. Lapsen koulutiekin lähtee sitten heti sujuvammin käyntiin, kun ei tule turhautumista ja ongelmia sellaisten asioiden kanssa, jotka hänelle mahdollisesti ovat vaikeampia kuin ikätovereilleen.