Voi kun tää sikalunssa ois vaan painajaista josta herää ja huomaa että oliki vaan pahaa unta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti79

Vieras
Mua pelottaa ihan sairaasti kyseinen tauti! En niinkään itteni puolesta vaan lasten ja varsinkin 10 kk ikäisen vauvan puolesta! Pelottaa niin etten pysty tekeenkään kunnolla mitään ku ajatukset pyörii koko ajan vain sikataudissa :(( Pystynkö mitenkään välttämään ettei se tauti tulis meille?? Tuskimpa kun vanhin lapsista jo koulussa ja mies käy töissä. Itelläkin työt alkais lokakuussa mut luulempa että jatkan kkh:lla niin kauan että pandemia menee ohi. Kauankohan sekin kestää että on ohi kokonaan?

öö siis mitä sä niinku pelkäät? Onko sun vauva perusterve? Yhtä vaarallisia sun vauvalle on rs-virus, rotavirus ja tavallinen influenssakin. Pelkäätkö niitäkin yhtä paljon? Nyt järki käteen nainen. Sun vauvas ei takuulla tautiin kuole, kun hoidat sen hyvin kuntoon/hyvissä ajoin hoitoon jos sairastuu.

Toki se on vakavasti otettava sairaus. Euroopassa on arveltu että noin 0,1% (pahimmissa skenaarioissa 0,35%) taudin sairastaneista kuolee. Noin 16% kuolleista on ihmisiä, jotka eivät kuulu riskiryhmiin. Toisinsanoen, 99,9% varmuudella et tule kuolemaan, vaikka sairastuisitkin. Sairastumisriskikin on vain n.25% (arvioidaan, että 15-30% kansasta sairastuu)
Siis yritän vaan sanoa, että tilastojen valossa, älä turhaan huolehdi. Nauti elämästäsi, pese käsiä huolellisesti ja noudata hyvää hygieniaa. Pandemiat ovat keskimääräisesti kestäneet 18-24kk, et varmaankaan halua lukittautua kotiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi?

Ihan rauhassa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
öö siis mitä sä niinku pelkäät? Onko sun vauva perusterve? Yhtä vaarallisia sun vauvalle on rs-virus, rotavirus ja tavallinen influenssakin. Pelkäätkö niitäkin yhtä paljon? Nyt järki käteen nainen. Sun vauvas ei takuulla tautiin kuole, kun hoidat sen hyvin kuntoon/hyvissä ajoin hoitoon jos sairastuu.

Siis just sitä pelkään ettei kestä tautia. Perusterve tyttö kyllä on mutta pelkään silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi jestas:
Miten ihmiset jaksaa panikoida tästä??? Mä en jaksa ymmärtää.

Sitä minä itekki ihmettelen. Sillon aluksi kun taudista alettiin puhua ja vielä silloinkin kun ensimmäiset tautitapaukset tuli Suomeen sanoin etten jaksa panikoida taudista ja tulee mitä tulee jne. Sitten kumminkin tässä matkan varrella aloin huolestua ja nyt suorastaan pelkään. En tiedä mikä sen on saanut aikaan. Kai se kun siitä joka paikassa puhutaan..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti79:
Miten ihmiset jaksaa panikoida tästä??? Mä en jaksa ymmärtää.

Sitä minä itekki ihmettelen. Sillon aluksi kun taudista alettiin puhua ja vielä silloinkin kun ensimmäiset tautitapaukset tuli Suomeen sanoin etten jaksa panikoida taudista ja tulee mitä tulee jne. Sitten kumminkin tässä matkan varrella aloin huolestua ja nyt suorastaan pelkään. En tiedä mikä sen on saanut aikaan. Kai se kun siitä joka paikassa puhutaan..

Juuri sitä ihmettelen myös miksi siitä jauhetaan joka paikassa. Täälläkin lähes jokaisessa paikallislehden numerossa on jotain juttua asiasta. En silti osaa panikoida asiasta vaikka itselläkin on pieniä lapsia. Ja yksi syntyy vielä tässä syksyn aikana. Ei siihen kuole ja apua on kuitenkin saatavilla jos tartunta tulee. Itseäni olen vähän miettiny ku oon kuitenkin raskaana mutta en silti ole jaksanu mitään paniikkia repiä. Ja tenavat varmaan tuo taudin koulusta jos se on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi jestas:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti79:
Ei siihen kuole ja apua on kuitenkin saatavilla jos tartunta tulee. Itseäni olen vähän miettiny ku oon kuitenkin raskaana mutta en silti ole jaksanu mitään paniikkia repiä. Ja tenavat varmaan tuo taudin koulusta jos se on tullakseen.

Mun mielestä olis parempi kun tulis nyt kun oon vielä raskaana. Saisin sitten vasta-aineet ja ne siirtyis vauvallekin. Ihan vastasyntyneelle en kyllä sitä toivois. Mutta turha siitä on nyt panikoida. Pesee vaan käsiä tarpeeksi, eikä kaivele nenää turhan takia. Toisaalta en kyllä ymmärrä sitäkään että asialle naureskellaan ja vähätellään. Kyllä se on esim. monelle vanhukselle kova tauti.

Yhteistyössä