Voi kun on ollu "ihana" kesäloma.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Änkeröinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistähän se johtuu, että anopeilla on pakkomielle roudata aina tyttärens älapsia miniälle ?

Toisinpäin jos ehdottaa, niin tukka nousee päässä, "ei kai se nyt jaksa, kun...".

Miksi se serkkujen välien pito on miniän selkänahasta pois? (ruokkia ja passata)

Lähdet lomalle? Ehkä se kertoisi tavallaan, että haluat omaa aikaa. Miehen siskolle kyllä sanoisin suoraan milloin riittää, tai vähintään pistäisin miehen sanomaan. Anoppia en varmaan kehtaisi heittää pihalle noin vaan. Enkä laskisi miestä tossa tilanteessa omille lomille!

Kai teillä oli taloa ostaessa asiasta puhetta, että saako sisko jatkossakin taloa käyttää kesälomapaikkana?

mulle vaan tulee mieleen se laivan risteily mainos: pidä lomaa lomasta :) joo mut jos et kehtaa sanoo et häerihtee niin koita hienovarasesti vihjata miten oot väsynyt ja kuinka mukavaa ois omien lapsien ja isännän kaa viettää ihak vaan kotiviikonloppu. ( kun on jäänyt vähälle tämä ydinperheen yhteinen tekeminen)

Ei se mikään lääke ole lähteä jaloista pois. Minä ainakin haluan olla kotonani rauhassa ilman että tarttee pakoilla..

Toisaalta, vaikka anoppi nöksähtäis niin kyllä ne yleensä leppyykin kunhan tajuaa. Eikä ne voi mitään tietää jos et avaa suutas..

Tarjoat sitä ruokaa mitä muutenkin syötte , leivät piiloon .
Sanoisin anopile että huomenna ei soivi tulla meillä on muuta ohjelmaa. Sanoisin myös ihan suoraan että en tykkää siitä että hänen tyttärensä lapset ovat jokapäivä meillä "hoidossa" ja syömässä.
Avointa keskustelua ja jos anoppi vetää herneet nenään niin sitten vetää. Luulen ettei anoppi pysty sanomaan ei tyttärelleen kun pistää lapset sinne parkkiin ja helpottaa omaa taakkaansa tulemalla teille.

Yhteistyössä